Montaż oponOpony letniePrzechowywanie opon

Pora na zmiany! – opony letnie

34Views

Zmiana czasu z zimowego na letni już za nami, więc pora dokonać kolejnej. Najwyższy czas, aby zadbać o swój samochód i zagwarantować sobie i bliskim bezpieczną jazdę. Kiedy najlepiej zmienić opony i na co zwrócić szczególną uwagę?

 

Taki mamy klimat

Warunki pogodowe w Polsce co roku zdumiewają wszystkich, a najbardziej sezon zimowy -niezmiennie przysparza ogromną liczbę internetowych memów i kwestii w stylu „zima znów zaskoczyła kierowców”. Dlatego trudno jest trafić na perfekcyjny moment zmiany opon zarówno z letnich na zimowe, jak i odwrotnie. Eksperci szacują jednak, że graniczną temperaturą jest powyżej 7 stopni. Jeśli w perspektywie 2 tygodni temperatura utrzymuje się na poziomie 4-6 stopni, czas pomyśleć o zmianie opon.

 

Opony idealne – istnieją?

Jakość opon potwierdzona przez czołowych producentów z branży motoryzacyjnej dowodzi, że jak najbardziej. Właściwy wybór produktu wpływa przede wszystkim na komfort jazdy oraz bezpieczeństwo na drodze. Letnie ogumienie opon jest znacznie twardsze i bardziej odporne na eksploatację. Ponadto świetnie sprawdzają się na mokrych powierzchniach – ich przyczepność pozwala na zachowanie kontroli.
W przypadku braku pewności w aspekcie odpowiedniego wyboru opon warto zwrócić się o pomoc do specjalistów lub zapoznać się z parametrami technicznymi dołączonymi do etykiety. Prawidłowy rozmiar, indeksy prędkości czy ładowność to tylko niektóre z czynników, które determinują zakup konkretnego modelu.

 

Diabeł tkwi w szczegółach

  • Przy sezonowej zmianie opon niezwykle istotne jest zwrócenie uwagi na kilka ważnych elementów, tj.:
  • kierunek toczenia opon,
  • dokręcenie śrub mocujących koło,
  • wyważenie kół,
  • ciśnienie,
  • amortyzatory.

Optymalizacja powyższych pozwoli na bezkolizyjną eksploatację pojazdu i radość z komfortowej jazdy.

Warto pamiętać także o prawidłowym przechowywaniu opon zimowych, aby nie zniszczyć ich do kolejnego sezonu. Najlepiej jest składować je w miejscu suchym, ciemnym i chłodnym. Jeśli opony są na felgach, można ułożyć je jedna na drugiej, w przeciwnym razie trzeba pamiętać o rotacyjności ułożenia, aby wyeliminować ewentualność ich odkształcenia.

Skoro opony już zmienione, nie pozostaje nam nic innego – szerokości, Kierowcy!

admin
the authoradmin
W branży oponiarskiej od kilku lat, zajmuje się m.in aktywnością firmy w Internecie. Prywatnie także pasjonat motoryzacji. Lubi być pierwszy pod kolejnymi światłami :) Aktualnie jeździ na: General Altimax HP, Vredestein Snowtrac 3. Ulubiona właściwość opon: cisza.

Dodaj komentarz

X