Opony to nasza praca i pasja. Odpowiemy na każdy komentarz, doradzimy, pomożemy.
Sprawdź nas! Jesteśmy na rynku ponad 20 lat.
ostatni komentarz:

Rafał Szymański: Conti …


Test opon letnich ADAC 2013 – rozmiar 225/45R17

adacI stało się, znowu mamy kolejną odsłonę testu letnich opon ADAC, tym razem zrezygnowano z popularnego u nas 205/55R16 (np. Golf, Octavia) i testowano rozmiar 225/45R17, który powoli staje się równie popularny u nas – szczególnie w nowych samochodach.

 

Porównano ze sobą 19 opon (ostatnio było 15), ale oczywiście kilka to wynalazki, których w ogóle nie powinno tu być. Zobaczmy zatem bliżej. Tym razem będę komentował na bieżąc , od razu pod werdyktem.

1363707164_trophyZwycięzca: Continental SportContact 5
z werdyktem:  bardzo wyważone właściwości, najlepsza na wodzie, dobra na suchej nawierzchni, niskie zużycie paliwa

Opona zdecydowanie poprawna, mogę polecić z czystym sumieniem. Continental po raz kolejny potwierdził swoją przynależność do top-ligi. Jeżeli się podoba to nie szukać więcej i brać w ciemno.

1363708334_Trophy-silver Drugie miejsce: Goodyear Eagle F1 Asymetric 2
z werdyktem:  bardzo wyważone właściwości, najlepsza na suchym, dobra na mokrym, relatywnie mała ścieralność

Tu również nie mam zastrzeżeń. Opona zdecydowanie godna polecenia. Połączenie komfortu z osiągami, już jakiś czas na rynku, wielu zadowolonych kierowców (naszych klientów)

1363708328_Trophy-bronze Trzecie miejsce: Dunlop Sport Maxx RT
z werdyktem:  bardzo wyważone właściwości, dobra na suchym i mokrym, relatywnie mała ścieralność

Podobna do GY, lecz z większym akcentem na sport. Chcesz poszaleć, wybierz Dunlopa! Do mnie osobiście nie przemawia.

Następnie mamy po kolei:
4. Michelin Pilot Sport 3 – niestety tym razem Michelin bez podium
5. Vredestein Ultrac Vorti – nowość i od razu dobra lokata, gratuluję i polecam!
6.  Hankook Ventus S1 Evo 2 – może być, rozsądny wybór
7. Semperit Speed-Life – jako tańsza alternatywa może być
8. Apollo Aspire 4G – unikać
9. Bridgestone Potenza S001 – jak widać, Bridgestone jeszcze trochę odstaje od czołówki
10. Kumho Ecsta LE Sport KU39 – raczej unikać
11. Pirelli Cinturato P7 – słabo w teście, a w praktyce dobra opona
12. Yokohama C.drive 2 –  słabo w teście, a w praktyce dobra opona
13. Falken Azenis FK453 - unikać
14. Uniroyal RainSport 2 –  słabo w teście, a w praktyce dobra opona
15. Esa-Tecar Spirit UHP - gówno
16. Toyo Proxes T1 Sport – unikać, tylko dla zapaleńców którzy nie dadzą sobie powiedzieć, że Toyo to nic wielkiego.
17. Nexen N8000 - gówno
18. High Performer Sport HS-2 – gówno
19. Syron Race 1 Plus – gówno

1363707920_comment Czyli podsumowując:

Po raz kolejny utwierdzam się w przekonaniu, że testy opon są bez sensu. Dobór opon z kapelusza = wyniki niepoważne. Jak można w jednym teście brać Michelina i np. Nexena? Przecież to się w ogóle kupy (he he) nie trzyma, no sorry akurat w przypadku w/w Nexena kupy się trzyma jak znalazł :). Dalej mamy jeszcze lepsze np. Syron, jakaś Esa… co to w ogóle jest? Testy powinny być podzielone na kategorie np. premium-middle-budget i konkurenci odpowiednio dobrani. Chętnie bym sobie zobaczył, z zasady i tak bezsensowne, porównanie np. Nexen vs Dębica vs Syron etc. Która lepsza? Szkoda gadać.

Jak zawsze zapraszam do komentowania. Napiszcie nad jakimi oponami się zastanawiacie, doradzę jak umiem najlepiej. A testy traktujcie z dystansem.

Nie chciało mi się już wrzucać kopii tych tabelek z ADAC z poszczególnymi wynikami. Testy dostępne tutaj.

Rafał (42 Posts)

W branży oponiarskiej od kilku lat, zajmuje się m.in aktywnością firmy w Internecie. Prywatnie także pasjonat motoryzacji. Lubi być pierwszy pod kolejnymi światłami :) Aktualnie jeździ na: General Altimax HP, Vredestein Snowtrac 3. Ulubiona właściwość opon: cisza.


To też Cię zainteresuje!

Które lepsze symetryczne czy asymetryczne? Przeczytaj koniecznie przed sezonem!
Budowa opony zimowej. Czy tak mocno różni się od letniej? (zobacz)
Wiek opony,a aquaplaning. Im starsza tym groźniejsza?!
Jak unikać poślizgów. Latem też pada!


193 odpowiedzi do “Test opon letnich ADAC 2013 – rozmiar 225/45R17”

Paweł
Marzec 19th, 2013 14:41
Stwierdza:

Wynika z tego jednoznacznie, że mimo zatrzęsienia róznych opon z egzotycznych krajów oraz masy ludzi, którzy próbują wmówić, że są one równie dobre jak europejskie, to jednak te najbardziej klasyczne marki oponiarskie wciąż są na topie :)


Rafał Szymański
Marzec 19th, 2013 15:21
Stwierdza:

Dokładnie tak. Nie można dać sobie wcisnąć byle czego. Wiadomo, firmy handlujące / importujące ten badziew będą się zarzekać, że to "opony tak samo dobre tylko tańsze", i jeśli ktoś kieruje się tylko ceną to pewnie takie argumenty do niego trafią. Ale taki zakup to zawsze bardzo duże ryzyko - niestety ryzyko własnego lub cudzego życia.


piotras
Marzec 21st, 2013 13:28
Stwierdza:

Wiele opon wypada słabo w teście dlaczego? a w praktyce to jest inaczej.


Rafał Szymański
Marzec 21st, 2013 13:43
Stwierdza:

? dlaczego wypada słabo? Bo niektóre opony to szajs a z drugiej strony same testy są bez sensu, należy się konkretnie zastanowić przed kupnem żeby nie zrobić sobie kuku. Jak ktoś ślepo w testy wierzy to niech sobie kupi np. Esa-Tecar Spirit UHP :) w końcu lepsze niż Toyo :)


Tomasz
Marzec 21st, 2013 18:02
Stwierdza:

Ja już właściwie zdecydowałem że kupie Dunlop Sport Maxx RT do mojego Seat Leona II. Czemu Ciebie Rafał nie przekonały te opony? Możesz coś więcej napisać na ich temat…? Czy faktycznie te z roku 2013 mają opory toczenia na poziomie – C ? Czy przyczepność jest na poziomie – A i czy decybele są faktycznie 67 dB ? Fajną cenę znalazłem w internecie i mocno mnie kusi :)


Tomasz
Marzec 21st, 2013 22:27
Stwierdza:

Czy mógłby ktoś coś więcej napisać o oponach DUNLOP SP SPORT MAXX RT ?


Rafał Szymański
Marzec 22nd, 2013 10:36
Stwierdza:

Za długo w tym siedzę, żeby się dać łapać na takie sztuczki marketingowe. Dunlop od zawsze chce być postrzegany jako "sportowy" odprysk Goodyear'a, taką mają politykę. Jeśli im wierzysz i czujesz się z tym dobrze to ok, oby Ci się dobrze jeździło. Żeby sprawa była jasna – Dunlop Sp Sport Maxx RT to topowa liga, bardzo dobre opony. Natomiast co do etykiety – przede wszystkim jaki rozmiar Cię interesuje? Bo ta sama opona w różnych rozmiarach ma rozbieżne właściwości (to zupełnie normalne ponieważ jest pochodną rozmiaru) i tak np. w/w Dunlop:
225/45R17 91 W – etykieta: CB67
225/45R17 91 Y – etykieta: EB67
225/45R17 91 Y – etykieta: CA67 (wersja Dunlop Sp Sport Maxx RT V1)
225/45R17 94 Y – etykieta: EB67
225/45R17 94 Y – etykieta: CA67 (wersja Dunlop Sp Sport Maxx RT V1)

Czyli jeżeli chodzi Ci o ten właśnie rozmiar to pewnie patrzyłeś na wersję V1 – pytanie, jak będzie z dostępnością tej opony na rynku. Tego nie wiem. Pamiętaj, żeby absolutnie nie kierować się samą etykietą!


Tomasz
Marzec 22nd, 2013 18:17
Stwierdza:

Dzięki Wielkie za Odpowiedź. Tak chodzi mi o 225/45R17 91 Y – etykieta: CA67 (wersja Dunlop Sp Sport Maxx RT V1). Mam nadzieję że się nie rozczaruje oponami i przejeżdżę parę sezonów :) I jeszcze pytanko… Skoro mówisz żeby nie kierować się samą etykietą to w sumie po co ona w ogóle jest? Ja wiem że różnice między markami są ale w końcu kupujący na to też zwraca uwagę.


Rafał Szymański
Marzec 23rd, 2013 10:41
Stwierdza:

Dobre pytanie! Tak naprawdę to nikt w branży nie rozumie, czym Komisja Europejska się kierowała. Opony to nie lodówka czy pralka. Powstał sztuczny wyścig wśród producentów na etykiety, a trzeba pamiętać, że w oponie nie da się mieć AA. Bardzo dobra wartość jednego parametru np. odprowadzanie wody w zasadzie wyklucza możliwość bardzo niskiego oporu toczenia lub małej głośności. Oczywiście za moment pojawią się opony z etykietą AA, i proszę się nie zdziwić jeśli będą pochodzić z Chin… i to doskonale pokazuje sens wprowadzenia tego absurdu.


Tomasz
Marzec 24th, 2013 14:53
Stwierdza:

Są takie AA ale jeszcze tylko wystawiane na targach-z czasem wejdą do produkcji to tylko kwestia czasu.


Dziku
Kwiecień 12th, 2013 13:38
Stwierdza:

dziwne ,,,,,,,,,,,,,,,,,,że ktoś na podstawie nie wiadomo czego pisze opinie o oponach !??! chodzi o Pana Rafala! jakoś np opony toyo [proxes t1s zajęły 6 miejsce na równi z opona pirreli p7 cintuaro! a tu piszą,że lipa! trzeba dużo jeździć samochodami z różnym ogumieniem! sama sucha teoria na podstawie tabel nic nie załatwia!


Rafał Szymański
Kwiecień 16th, 2013 09:52
Stwierdza:

Sorry ale jestem w branży od jakiegoś czasu i to co piszę to właśnie z praktyki głównie. Jak Ci się tak Toyo podoba to proszę bardzo, zakładaj śmiało. Jeśli ktoś jest maniakiem, to i tak żadne argumenty go nie przekonają – wielu już takich widziałem, w sensie klapki na oczach bo Toyo, drift i inne takie bzdury. Ale w normalnym użytkowaniu ta opona to nic specjalnego, absolutnie nie widzę potrzeby żeby się podniecać tą marką. To już wolę Yokohamę i każdemu tak właśnie doradzę.


Piotr
Kwiecień 18th, 2013 18:07
Stwierdza:

Witam,

Mam pytanie które opony poleciłbyś do Opla Insigni, napęd przód, diesel 195 KM.
Dość dużo jeżdzę ok. 80.000 km rocznie, z tego ok. 50.000km na letnich.
Zawsze pod koniec sezony opony przednie są do wyrzucenia.
Miałem dotychczas Bridgestone i Falkeny.
Potrzebuję opon przede wszytkim trwałych- cena i osiągi mają istotność drugorzędną – nie jeżdżę sportowo.


Rafał Szymański
Kwiecień 19th, 2013 12:47
Stwierdza:

Jaki rozmiar? Insignia wyjeżdża fabrycznie na kilku rozmiarach!!! Tak na pierwszy rzut oka to celowałbym w Pirelli. Podaj proszę rozmiar.


chris
Kwiecień 21st, 2013 18:50
Stwierdza:

Witam zastanawiam sie nad oponami do mojego golfa 90 km tdi opony w rozmiarze 195 50 r15

myslałem nad uniroyalem ale może by pan coś innego polecił ??


Rafał Szymański
Kwiecień 23rd, 2013 10:20
Stwierdza:

195/50R15 to raczej nie jest rozmiar dla golfa… natomiast alternatywnie dla Uniroyala jest np. Vredestein Sportrac 3 do kupienia jeszcze. Model co prawda już wychodzi z produkcji ale jest ciekawą propozycją zamiast Uniroyal RainExpert lub Rain Sport 2. Bieżnik też mocno kierunkowy, bardzo dobry na wodę. Z nowości zdecydowanie poleciłbym oponę Gislaved Ultra Speed – porządna średnia półka (opona asymetryczna)


chris
Kwiecień 23rd, 2013 15:53
Stwierdza:

wg klaki na wlewie baku to normalny rozmiar dla golfa kombi :)


Rafał Szymański
Kwiecień 24th, 2013 10:38
Stwierdza:

To ok. Z tańszych opon można by dać Barum Bravuris 2, jak coś lepiej to np. Kleber/Fulda/Uniroyal. W wyższą półkę już bym nie szedł. Według mnie Barum w zupełności wystarczy, w tym rozmiarze dodatkowo opona fajnie wygląda wizualnie :), taki placek.


Wiktor
Maj 30th, 2013 12:33
Stwierdza:

Wszystkie Chińskie i Koreańskie to złom, tylko ludzie na tym jeżdzą i jest ok. Za dużo tutaj propagandy


Rafał Szymański
Maj 31st, 2013 09:22
Stwierdza:

Na czym ludzie jeżdżą to ja już wiem dobrze. Niestety cena cały czas jest głównym kryterium wyboru opon w naszym kraju. Sorry ale ja gówna w moim serwisie nie sprzedaję więc i tu nie będę doradzał tego typu opon. Z chińskimi oponami jest tak: kupuje się je jeden raz a potem już nigdy więcej. Jeśli chcesz to proszę bardzo, zakładaj to gówno, tylko potem nie płacz. Pozdrawiam!


Zemikis
Lipiec 19th, 2013 17:35
Stwierdza:

No cóż, każdy może pisać bzdury. Proponowanie komuś Barum lub Kleber z jednoczesnym określeniem opon Syron jako "gówno" świadczy jedynie o braku wiedzy obiektywnej. Proszę czasem trochę poczytać, np to: http://www.auto-swiat.pl/1-najwiekszy-test-opon-l…. W oponach Syron jest udział niemieckich konstruktorów. Jedynie ich głośność 75dB może budzić zastrzeżenia.


Paweł
Lipiec 31st, 2013 08:01
Stwierdza:

Założyłem 20.04.2013 nowe opony DUNLOP SP SPORT MAXX RT , przejechałem na nich niecałe 12tyś km, zostało mi jakieś 2mm z przodu do ogranicznika, z tyłu jakieś 4mm. Licze przody max 3 tyś tył może 5 mi wytrzyma. Nie wiem ile powinny wytrzymać opony w rozmiarze 245/40/18 na felgach 8×18, do tego dystanse 20mm, audi a6,c6, 3.0TDI, 286KM. Jeżdżę szybko, przynajmniej 3/4 tych km zrobiłem z prędkością pomiędzy 150km/h a 230km/h. Ostatnio jak wracałem autostradą po jezdzie przez 4h z prędkoscią 100-120 km/h (w kolumnie z dostawczymi wracałem) po zatrzymaniu na parkingu na oponie zauważyłem wałeczki gumy. Oponę można było palcem ścierać. Zbieżność mam ok. sprawdzałem w ASO, podobnie jak cisnienie w oponach. Wydaje mi się ze 15tyś km na komplecie opon to trochę za mało, sa to moje pierwsze letnie w tym rozmiarze. Zeszły rok kupiłem auto w lipcu, zrobiłem jakieś 10tyś na oponach jakie były 225/55/16 i odstawiłem na zimę z bieżnikiem prawie takim samym jak zacząłem jeździć. Generalnie jeżeli chodzi o prowadzenie na mokrym, suchym asfalcie, głośność są ok, ale ścieralność – PORAŻKA. Opona znika dosłownie w oczach. Oddałem ja na reklamacje gdyż z takim chłamem się jeszcze nie spotkałem, odpowiedz : opona jest ok tak ma być :) wszystko na temat. Zatem jak ktoś nie ma co robić tylko lubi się włóczyć po serwisach to opona w sam raz. Zawsze robiłem na oponach letnich 2 sezony – koło 50tyś km, z dunlopami robi się 2 komplety na sezon letni. Przy cenie 700zł za sztuke niestety nie będe tego złomu polecał nikomu.


Paweł
Lipiec 31st, 2013 08:04
Stwierdza:

Tak tak kolego przejedziesz pare sezonów, jak kupisz w połowie kolejną opone. Mi wytrzymały RT maxy 245/40/r18 97Y XL, niecałe 12tyśkm, z przodu zostało 2mm tył 4 do ogranicznika. Opona pod wzgledem ścieralności – tragedia.


hamet82
Sierpień 20th, 2013 11:28
Stwierdza:

Witam,

jestem na etapie zakupu opon letnich w rozmiarze 235 / 45 R18. Jako że, już w standardzie mam twarde zawieszenie szukałem opon letnich, które charakteryzowałby się bardziej miękką mieszanką.

Doradzano mi różne ale najczęściej Michelin Pilot Sport 3 ale ostatecznie na nie się nie zdecydowałem.

Następnie brałem pod uwagę Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 vs Dunlop SportMqaxx RT i ostatecznie stanęło na Goodyearach… => chociaż sam wzór bieżnika bardziej mi odpowiada w Dunlopach.

Moje pytanie: czy Goodyeary Asymmetric 2 to sensowne oponki??

Dzięki za podpowiedź!


Rafał Szymański
Sierpień 20th, 2013 11:34
Stwierdza:

Witaj. Oczywiście GY będzie ok ale nie oczekuj cudów jeśli chodzi o komfort jazdy, zresztą na takim laczku musi być twardo. Jakie to auto i czy rozmiar jest fabryczny czy już "kombinowany" ? Wiedz również, że GY i Dunlop to praktycznie to samo ;)


hamet82
Sierpień 20th, 2013 11:58
Stwierdza:

Witaj,

dziękuję za bardzo szybką odpowiedź.

Chodzi o Alfę Romeo 159 2.4 JTDM. Standardowo przy tym silniku były 2 wersje opon w zależności od wersji wyposażenia auta. Tańsza opcja to 225/50 R17 i lepsza 235/45R18.

Zdaje sobie sprawę, że super miękko nie będzie ale obecnie jeżdżę na 225/50 R17 Bridgestone Potenza i powiem, że jest twardo… ostatnio nawet przejechałem się identyczną Alfą na 17tkach ale o profilu 45 Yokohama i było lekko lepiej (nawet przy niższym profilu niż mój => chodzi o Yokohama Advan V103.

Patrzyłem na Dunlopa Maxx RT bo osobiście bardziej mi się podoba bieżnik o ile to ma jakieś tam znaczenie ale tyle ile dobrych rzeczy słyszałem tyle samo negatywnych.. jeżeli chodzi o częstość reklamacji Dunlopa vs Goodyeara, czy ścieralność itp…

mam nadzieję, że się nie zawiodę chociaż nie mam żadnych doświadczeń z Goodyearami.

Ten GY Asymmetric 2 w testach wypada całkiem całkiem, etykieta też jest OK bo ma CA70 chociaż wiem, że etykieta to nie wszystko.

Dokładnie chodzi o ten model oponki: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 235/45R18 98 Y XL, MFS
Doradzono mi, że na polskie drogi powinna być bardzo OK oraz ma MFS (ochrona felgi).

jest OK??


Rafał Szymański
Sierpień 20th, 2013 12:11
Stwierdza:

No tak, cal w feldze daje już odczuwalną różnicę. Pozwól, że wyjaśnię Twoje wątpliwości: Dunlop vs GY według mnie bez różnicy, częstość reklamacji…. he he, ciekawe skąd masz takie wiadomości bo o ile mi wiadomo to żaden producent nie dzieli się takimi informacjami ale to bez różnicy, to kryterium wyssane z palca i nie powinieneś się tym kierować przy wyborze. Ścieralność etc. to wszystko są pojęcia względne i zależą w głównej mierze od auta i stylu jazdy. Masz mocnego diesla = duży moment, więc opony mogą dość szybko znikać. Ochroną felgi też się raczej nie sugeruj, aktualnie nadlewka gumy jest bardziej z nazwy niż faktycznie. I najważniejsze: nie oczekuj od opon nie wiadomo czego bo łatwo zaczniesz interpretować każdy odgłos dobiegający z opon etc. i ogólnie będzie dramat. A na polskie drogi to ja polecałbym raczej jakiś czołg na gąsienicach – tam nic się nie zjebie :) pozdro!


hamet82
Sierpień 20th, 2013 12:12
Stwierdza:

Witaj,

bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.

Chodzi o Alfę Romeo 159 2.4 JTDM. Z tym sinikiem oferowana była ona w 2 wersjach kół. 225/50R17 oraz lepsza 235/45R18.

Obecnie jeżdżę na Bridgestone Potenza 225/50R17 i powiem, że jest bardzo twardo… na tyle twardo, że jak ostatnio przejechałem się identyczną Alfą, również na 17tkach i nawet mniejszym profilu bo 45 to było lepiej a miała założone Yokohamy Advan V103…. bardziej miękko przy niższym profilu…

Zastanawiałem się nad Dunlopami bo mi bieżnik bardziej się podobał aczkolwiek wiem, że Goodyearki lepiej wypadają w większości testów … Ogólnie z tego co czytałem na temat Dunlopów to tyle ile mają pozytywnych opinii równie dużo mają negatywnych => co do ich trwałości / ścieralności czy usterkowości vs Goodyear.

Dokładnie chodzi o ten model: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 235/45R18 98 Y XL, MFS (ochrona na felgę)

Etykieta też wygląda OK bo jest CA70 chociaż wiem, że etykieta to nie wszystko :)

Mam nadzieję, że się nie zawiodę!


hamet82
Sierpień 20th, 2013 12:17
Stwierdza:

Dzięki za komentarz!

Pozdro!


Grzegorz
Wrzesień 8th, 2013 14:30
Stwierdza:

witam,
mam ten sam problem, z Dunlopami sp maxx rt 235/45/17, kupiłem nówki w maju tego roku i zostało mi z nich 5,4 mm, po przejechaniu 6000 km przy prędkościach max 110 km/h.
Czy możesz napisać, czy warto to reklamować czy nie ma sensu bo i tak nie uznają i trzeba je wywalić po sezonie? a trzeba je wysłać aż do Dębicy.
jakie ewentualnie kupić następne?
z góry dziękuję za jakiekolwiek rady
g.kwiatkowski@poczta.onet.pl


Rafał Szymański
Wrzesień 10th, 2013 12:45
Stwierdza:

Jakie auto? Mocy diesel? Reklamować zużycia bieżnika nie ma sensu, ale reklamować możesz w każdym punkcie handlującym oponami grupy Goodyear. Oczywiście najlepiej reklamacji dokonywać w punkcie zakupu opon bo inni będą Cię chcieli olać pomimo tego że powinni przyjąć zgłoszenie reklamacyjne. Napisz jakie auto i postaram się dobrać coś lepszego.


Artur
Listopad 5th, 2013 09:57
Stwierdza:

witam, ja mam bridgestone potenza S001 225/45 r17, zrobiłem nimi ponad 50 tys w 2 sezony .do ogranicznika mi zostało z przodu ok2mm tył 3-4mm. większośc km zrobione na autostradzie, z dużą dość prędkością. myślałem że są kiepskie ze już tyle ubyło, ale z tego co piszecie Wy to nie są takie złe:D. ale znów tych samych nie kupie, spalanie mi wzrosło delikatnie (pisze zresztą na nich)Ale za to trzymają sie idealnie na drodze.


yomen
Listopad 12th, 2013 12:42
Stwierdza:

A co polecalbys do passata b5fl ? 1.9 130 km. 225/45/17 te continentale okej ?


Rafał Szymański
Listopad 12th, 2013 14:16
Stwierdza:

Te tzn. jakie? TS850? Jak najbardziej!


Rafał Szymański
Listopad 12th, 2013 14:19
Stwierdza:

Sorry, że dopiero teraz jakoś omsknął się Twój komentarz. Wynik 50 tys to super osiągnięcie, nie można narzekać! Spalanie Ci wzrosło realnie? Na prawdę to zauważyłeś? Pamiętaj, że po przebiegu 50 tys auto samo z siebie mogło się tak zmienić, to niekoniecznie "wina" opon.


Bolek
Listopad 19th, 2013 08:50
Stwierdza:

Witaj kolego,
jakie opony w rozmiarze 205/55/16 powinienem wybrać Twoim zdaniem do Octavi II 1.8 TSI.
Styl jazdy bez większych szalenstw bo większość z dziećmi ;)


Rafał Szymański
Listopad 19th, 2013 12:58
Stwierdza:

Możliwości jest masa. Od nas zadowoleni kierowcy wyjeżdżają na: http://www.8opon.pl/7653_205-55r16t-ms-plus-66.ht… lub np. http://www.8opon.pl/12068_205-55r16t-euro-frost-5… lub http://www.8opon.pl/504_205-55r16t-snowtrac-3.htm
Są to sprawdzone opony, żadne eksperymenty. Z każdej z tych opon będziesz zadowolony.


Pawełos
Listopad 27th, 2013 17:50
Stwierdza:

witaj Rafale, czy mozna na zime do bmw e46 rozmiar opon 205 55 16 91H dac gy ug8 ? :) czy lepiej conti ts850? jezdzilem na obu w e46, ale nie wiem co bedzie lepsze. na ug8 jazda wydaje sie przyjemniejsza, super hamują, nie wiem co bedzie zimą…trakcja i co pociagnie dluzej :)


Rafał Szymański
Listopad 28th, 2013 08:21
Stwierdza:

Szczerze powiem, że nie wiem które będą lepsze. Opony absolutnie porównywalne. Jak możesz pisać, że jeździłeś na TS850 skoro jest to najnowszy model, wypuszczony dopiero na ten sezon??? Pewnie masz na myśli TS830….


Pawełos
Listopad 28th, 2013 10:05
Stwierdza:

No tak nikt jeszcze nie wie co bedzie z ts850 na sniegu. Nie jezdzilem na w/w oponach po sniegu jeszcze :) jezdzilem na obu tych oponach dwoma tymi samymi autami w temp 0 oC – 5 oC i na GY UG8 jazda wydaje mi sie przyjemniejsza. Pytałem co będzie trwalsze itd :) Co by Pan polecal :) Szukam tez opon na lato, w rozmiarze 235 40 18 z indeksem 95Y. do tej pory jezdzilem BMW E46 430Nm z opona Continental CSC2 i CSC3 na prodzie byly 95W seria 3, na tyle seria 2 95Y. Zalezy mi na oponach ktore zapewnia podobny komfort. W poprzednich podobalo mi sie to ze auto mozna bylo rozpedzic i nie zwalnialo, bdb hamowalo i nie zrywalo trakcji przy ruszaniu. Wydawalo mi sie ze do 60-80km/h troche huczały :) Potem cisza. Co moze mi Pan polecic? Z góry dzieki za odpowiedź. POZDRAWIAM


Rafał Szymański
Listopad 28th, 2013 10:35
Stwierdza:

Jest Pan z branży czy jak? Nie rozumiem…. Która będzie trwalsza to jest nie do przewidzenia i nikt nie może tego przepowiedzieć. Z 235/40R18 nie ma problemu, jest to popularny rozmiar i wybór jest duży. Jeśli za punkt odniesienia bierzemy Conti to na placu boju pozostaje tylko GY/Dunlop i Michelin. Osobiście proponowałbym Dunlopa SP Sport Maxx GT w rozmiarze 235/40R18 95 Y (XL).


Pawełos
Listopad 28th, 2013 12:08
Stwierdza:

Nie nie jestem z Pana branzy. Poszukuje tylko naprawde dobrej oponki ;) Dunlop jakos do mnie nie przemawia, tym bardziej że wyzej napisano, że się sciera…W sumie w BMW jest kontrola poslizgu DSC. Myslalem jeszcze o Michelin Pilot Sport 2, takie opony byly montowane do BMW "M" ;) Czy moze Pan polecic jeszcze cos lepszego niz Dunlopy GT?


Rafał Szymański
Listopad 28th, 2013 12:23
Stwierdza:

Nieważne. Każda opona się ściera. Nic więcej nie doradzę, o każdej oponie znajdą się pozytywne i negatywne opinie, przerabiałem to już wielokrotnie. Co do zasady niby Michelin i Dunlop to to samo ale ja bym wybrał Michelina, jeśli oczywiście nie bierzemy pod uwagę kryterium ceny.


Pawełos
Listopad 28th, 2013 12:36
Stwierdza:

jaki model warto z MIchelin? :)


Pawełos
Listopad 28th, 2013 12:38
Stwierdza:

Opony chce niedlugo wrzucic z e46 do nowszego BMW e90 takze cena nie ma znaczenia :) Może Pan polecic cos sprawdzonego? szkoda kasy na jakies "g*wno" :)


Rafał Szymański
Listopad 28th, 2013 12:51
Stwierdza:

Sprawdzony to jest np. ContiSportContact 5. Jak Michelin to Pilot Sport 3.


Pawełos
Listopad 28th, 2013 15:27
Stwierdza:

to czemu tak nisko wyszedl w testach francuski michelin?


Rafał Szymański
Listopad 29th, 2013 08:26
Stwierdza:

a skąd ja mam to wiedzieć????


Sławek
Grudzień 1st, 2013 21:33
Stwierdza:

Witaj.
A co sądzisz o oponie Yokohama S. Drive?
Poszukuje coś do Hondy Civic na przyszły sezon. Mam tylko 130koni , ale bardziej zależy mi na trzymaniu bocznym w zakrętach, żebym mógł w pełni cieszyć się niezależnym zawieszeniem.

Zastanawiałem się między Yokohamą S. Drive, ContiSportContact 5, GY Asymmetric 2, Michelin Pilot Sport 3 oraz biorę pod uwagę też BS Potenza RE050A.

Głównym argumentem za który przemawia Yokohama S.Drive jest wygląd- bardzo podoba mi się profil i bieżnik- uważam że to najładniejsza opona kierunkowa.
Problem w tym że nie znalazłem żadnych testów z tą oponą. Opinii na forach także mało.
Jeśli by się okazało że ta opona nie odbiega znacząco od wyżej wymienionych to skusiłbym się na nią.
Najważniejsze są dla mnie : Trzymanie na suchym, na mokrym oraz opory toczenia. Reszta parametrów ma dla mnie znikome znaczenie.

Pozdrawiam


Tomasz
Grudzień 2nd, 2013 12:40
Stwierdza:

Witam Panie Rafale! Jak ocenia Pan dwie nowe opony z tego testu: http://effectivepr.pl/a/1576/ADVAN_Sport_V105_zwy
chodzi mi o YOKOHAMA V105 (montaż fabryczny w SLK, CLK), oraz Hankook S1 EVO2, którą montują do nowych BMW 3,5 serii oraz X5 (bazującą na doświadczeniach z DTM? Ma Pan już jakieś doświadczenie z tymi oponami? Gdzie są produkowane na nasz rynek? Czy te opony są przereklamowane? Wygrywają we wszystkich testach. Zastanawiam się pomiędzy nimi a nowym Goodyear'em Eagle 2. Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam


Rafał Szymański
Grudzień 3rd, 2013 10:47
Stwierdza:

Yokohama jako marka to pierwsza liga, może u nas nie jest aż tak znana ale to absolutny top produkt, prawdziwy ninja. Bridgestone w porównaniu do Yoko to samuraj, któremu ninja właśnie wpakował gwiazdkę między oczy :) i zniknął, zanim tamten się przewrócił. Jeśli szukasz opony kierunkowej to z podanych odpadają Conti, GY, Michelin. Duży problem to sam rozmiar 205/45R17, jest niszowy. Z znanych mi marek zdecydowanie powinieneś rozważyć Vredestein Cento, opona też kierunkowa, pierwsza liga plus dodatkowo mega cicha, dane z etykiety: 67 dB. Mieliśmy założone te opony w firmie na Toyocie Avensis 2.0 benzyna i naprawdę jest bardzo cicho. Wracając do Yokohamy – brakiem testów się nie kieruj i wiedz, że wiele producentów aut wybiera, nieprzypadkowo, Yokohamę jako pierwsze wyposażenie pojazdów. Myślę, że to też jakaś rekomendacja.


Rafał Szymański
Grudzień 3rd, 2013 10:55
Stwierdza:

Witam! Yokohama to niszowa marka z najwyższej półki. Co do tego modelu to na razie nie mogę powiedzieć nic więcej. Hankook też ok ale w porównaniu to Yokohama lepsza. Gdzie są produkowane poszczególne rozmiary, tego nie wiem ale opony z którymi się spotkałem to przeważnie: Yokohama – produkcja w Japonii, Hankook – w Korei. Nie powiedziałbym, żeby te marki były przereklamowane, raczej wręcz odwrotnie, przeciętny klient mało wie o tych markach (jeśli w ogóle coś). Powiem tak, jeśli jako punkt odniesienia weźmiemy Goodyeara to Yokohama może śmiało stawać w szranki a Hankooka bym odpuścił.


Sławek
Grudzień 5th, 2013 14:20
Stwierdza:

Troszkę źle się wyraziłem. Zależy mi na oponie asymetrycznej, ale jedynym powodem kupna opony kierunkowej była by Yokohama S.Drive- ze względów estetycznych. To miałem na myśli ;)

Zdaje sobie sprawę że wyżej wymienione opony przeze mnie są asymetryczne.

Jeśli nie kupie S.Drive to będę zastanawiał się nad :

ContiSportContact5

GY Asymmetric 2

Michelin Pilot Sport 3

Michelin Pilot Super Sport

Yokohama Advan Sport V103

Mam kilka pytań.

1. Michelin Pilot Sport 3 i Pilot Super Sport są teoretyczne przeznaczone do innej grupy klientów, jednak obie występują w tym samym rozmiarze 205/45. Czy warto dopłacić do tej droższej (teoretycznie lepszej), różnica w cenie raczej symboliczna.

2. Jak to jest z tymi oporami toczenia? Czy jeśli zastosujemy oponę w takim samym rozmiarze, tej samej klasy, ale teoretycznie innym indeksie oporów toczenia np, C vs F. To czy różnica w spalaniu będzie aż tak znacząca?

W testach CSC5 i Asymmetric 2 mają bardzo małe opory. Warto to brać pod uwagę?

3. Ciąg dalszy oporów. Myślałem o zastosowaniu alternatywnie opony 215/40. Różnica wyniesie 7mm.(225/40 niestety za szeroka) Według kalkulatorów w internecie jest to dopuszczalne. Zdaję sobie sprawę że fabryki nie powinno się poprawiać, ale producenci też nie są idealni. Wśród fanów tuningu stosowanie takich „egzotycznych” rozmiarów jest dość popularne i chwalone. Czy zastosowanie opon 215 spowoduje zauważalny wzrost spalania w stosunku do 205? Czy samochód straci na dynamice? Z drugiej strony mniejsza średnica koła spowoduje skrócenie przełożenia głównego a co za tym idzie poprawi dynamikę, więc powinno się to zrównoważyć. Kiedyś zastosowałem koła minimalnie mniejsze i wzrost dynamiki był bardzo odczuwalny szczególnie w niskim zakresie obrotów gdzie japońskie samochody mają znikomy moment obrotowy.

Powód dla dla którego chciałbym zastosować 215/40 to estetyka oraz minimalnie mniejsza średnica koła. Czy gra jest warta świeczki?

Z góry dziękuje.

Pozdrawiam


Rafał Szymański
Grudzień 6th, 2013 09:05
Stwierdza:

To niedobrze, że kierowałeś się tylko estetyką, ona jest akurat najmniej ważna dla bezpieczeństwa!

ContiSportContact5 GY Asymmetric 2 Michelin Pilot Sport 3 Michelin Pilot Super Sport Yokohama Advan Sport V103

Tak naprawdę to ciężko powiedzieć, różnica najbardziej będzie odczuwalna w Twojej głowie niż na drodze.

Michelin Pilot Sport 3 i Pilot Super Sport są teoretyczne przeznaczone do innej grupy klientów

Tak to się zgadza. Proszę zostawić model Super Sport dla maniaków na tor, to nie jest opona do normalnej jazdy.

Jak to jest z tymi oporami toczenia?

Nijak tzn. uważam, że nie ma co się tym kierować, jak chcesz mieć realny wpływ na zużycie paliwa to kontroluj systematycznie ciśnienie

7mm różnicy jest ok, jednak zawsze odradzam poprawianie fabryki. Pamiętaj, że "fani tuningu" nie traktują swoich aut normalnie tzn. są gotowi iść na dalekoposunięte ustępstwa w komforcie jazdy na rzecz wyglądu właśnie, ewentualnie trakcji. Różnice w dynamice raczej nie będzie, ale skutki takich zmian są zawsze zależne od danego auta. Jeśli używasz auta na co dzień to daj sobie spokój.


Sławek
Grudzień 7th, 2013 10:36
Stwierdza:

Dzięki za informację. Szkoda że w przeciętnym serwisie opon nie można takich informacji uzyskać…
Do wiosny sporo czasu także jeszcze na pewno jeszcze tu wróce i podpytam ;)
Pozdrawiam


piotr
Styczeń 6th, 2014 00:16
Stwierdza:

interesuje mnie dokonanie jak najbardziej racjonalnego wyboru opony 195/65r15 , tzn przejechanie jak najwięcej kilometrów , komfort i bezpieczeństwo . Zastanawiam się nad sportrac 5 , ale tak naprawdę nie wiem co wybrać .


Łukasz
Styczeń 6th, 2014 21:49
Stwierdza:

Cześć.
Jeżdżę oplem signum 1.9 cdti 150 km. Kupiłem ją na oponach opony goodyear eagle ntc5 215/50/17.
Szykuję mi się wymiana na wiosnę i zastanawiam się czy zmienić na inne czy pozostać przy tym modelu…
NIe wiem czy fabrycznie były montowane ntc , ale zjechane są porządnie ( samochód mam od czerwca) przez poprzedniego właściciela.
Cena na oponeo to około 570 zł za sztukę, czy jest coś lepszego do 600 zł za sztukę , czy radziłby Pan pozostać przy tych co jeździłem ?
Pozdrawiam


Rafał Szymański
Styczeń 7th, 2014 11:41
Stwierdza:

Temat wałkowany wielokrotnie – pamiętaj, że nie ma idealnej opony na wszystko. Sporttrac 5 to jak najbardziej dobry wybór, trakcja na wysokim poziomie a dodatkowo cisza podczas jazdy. Więcej nie potrzebujesz. Przebieg osiągany na oponie zależy głównie od stylu jazdy, stanu zawieszenia i prawidłowego ciśnienia w oponach. Jeśli będziesz pilnował chociażby ciśnienia to oponki posłużą długo.


Rafał Szymański
Styczeń 7th, 2014 11:48
Stwierdza:

Witam. NCT 5 to dość leciwy model i całkiem możliwe, że było to wyposażenie fabryczne. Sugerowałbym wybrać coś innego, na przykład Continental Sportcontact 3 , bez porównania lepszy według mnie. Signum to kawał auta, tym bardziej z dieslem pod maską (cięższy), proszę patrzeć na indeks nośności min. 95. Za chwilę będzie nowe rozdanie cen, warto poczekać jeszcze moment.


Łukasz
Styczeń 8th, 2014 22:26
Stwierdza:

Dzięki za szybką odpowiedź. Zależy mi aby opony były ciche:) bo właśnie zimówki mi hałasują (kupiłem używki i się wkopałem). A stare ntc były ciche:) Ale to nie zmienia faktu , że warto zaryzykować i kupić continentale.
A czy tzw ząbkowanie opon to jest winą modelu opony czy złym stanem zawieszenia? Bo z takimi przypadkami się spotkałem u znajomych ( na pirelli narzekają ostro).


Łukasz
Styczeń 8th, 2014 22:34
Stwierdza:

I jeszcze jedno, które są lepsze Continental Sportcontact 3 czy 5?


Rafał Szymański
Styczeń 9th, 2014 16:12
Stwierdza:

Nie ma sprawy. Ząbkowanie zależy od opony i zawieszenia dodatkowo niektóre auta mają skłonność do ząbkowania np. Octavia


Rafał Szymański
Styczeń 9th, 2014 16:13
Stwierdza:

Trudno powiedzieć, oba modele są dobre. Ja bym brał piątkę. Chociaż to zależy w sumie od konkretnej pozycji np. lepiej wziąć 3 w XL o wyższej nośności niż 5 w prędkości W – to tak konkretnie pod Ciebie


Konrad
Styczeń 12th, 2014 18:32
Stwierdza:

Jest OK to za małe wymagania co do opony…


Krzysiek
Luty 21st, 2014 17:37
Stwierdza:

Witam takie małe pytanko muszę kupić w tym sezonie lato jeżdżę A4 B7 2,0Tdi 140 km dotychczas były opony 235/45/17 Bridgestone potenza RE050 dla mnie bomba ale cena nowych już nie, nie chce płacić za napis na oponie i chciałbym zmniejszyć szerokość na 225/45/17-tylko zastanawiam się co wybrać na felgę 7,5' żeby był rant ochronny na felgę, komfort jazdy ciche i nie śliskie doradzicie coś fachowego z życia wzięte nie z testów i ze słyszenia realne fakty mnie interesują.Z góry dziękuje.


Kasia
Luty 23rd, 2014 11:27
Stwierdza:

Bardzo proszę o pomoc w podjęciu decyzji dot. opon letnich, bo od opinii i testów już mnie boli głowa. Auto mercedes c220 cdi coupe, rocznik 2005, kapcie tył 245/40/17, przód 225/45/17. Moje wybory: michelin primancy, continental sportcontakt 5, yokohama c. drive 2. Jak ważna jest homologacja producenta, zwracać na to uwagę? Rant ochronny? Jakkie cechy powinnam uwzględnić przy zakupie, aby były bezpieczne? Zależy mi aby były ciche i trwałe. Z góry dziękuję za pomoc. :)


Piotr
Luty 24th, 2014 10:55
Stwierdza:

Panie Rafale a Do Ootavi Kombi 140KM TDI manual zawieszenie standardowe jazda racze szybka ale nie rajdowa opony mja starczyc na kilka zezonów po ok 120km każdy i mieć dobra przyczepność suchy/mokry + dobre hamowanie
Które by Pan polecił (przykładowe ceny z neta):
Continental ContiSportContact 2 205/55R16 91 – 299pln
Continental ContiPremiumContact 5 205/55R16 91 H – 315pln
Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 205/55 R16 91 W – 330pln
DUNLOP SP SPORT MAXX RT 205/55R16 91 Y – 325pln
Uniroyal Rainsport 3 205/55R16 91 V- 259pln


Rafał Szymański
Luty 24th, 2014 11:17
Stwierdza:

Cześć, po pierwsze rozmiar 235/45R17 jest dobry tzn. zalecany przez producenta. Nie kombinowałbym bez potrzeby przy rozmiarze. Po co udziwniać z 225? To nic nie da. Jeśli coś cichego to np. Vredestein Sessanta lub Cento. Zerknij tu: http://www.8opon.pl/7830_235-45r17y-sessanta-zr-f… ; jeśli jakieś inne z najwyższej półki to np. Continental ContiSportContact 5 lub Goodyear F1 Assymetric 2. Jak coś sobie upatrzysz to daj znać i zerkniemy. Podsumowując na dzisiaj: nie zmieniaj rozmiaru! Aha, i nie sugeruj się FR, tak naprawdę to nic nie daje.


Rafał Szymański
Luty 24th, 2014 11:24
Stwierdza:

Homologacja nie jest koniecznością ale wiadomo, lepiej jak jest. Tak na wszelki wypadek np. w razie kolizji i przepychanki z ubezpieczycielem. Niemniej w Polsce nie jest to wymagane. Rant ochronny to w dzisiejszych czasach już tylko chwyt marketingowy. Cechy… widzę, że porównujesz opony klasy premium, bardzo dobrze, tutaj nie masz się czego bać. Każda z tych opon będzie ok, od najlepszej: continental sportcontakt 5 –> michelin primancy –> yokohama c. drive 2. Nie wierz ślepo w testy, zresztą ostatnia granda w ADAC potwierdza tylko to co zawsze piszę… testy nie są obiektywne. Każdą z tych opon sam założyłbym sobie na takiego mercedesa. Oczywiście o każdej z nich znajdziesz jakieś bzdurne opinie , olej to. Każda z nich to topowa i sprawdzona opona. Moja rada – bierz Conti!


Rafał Szymański
Luty 24th, 2014 11:31
Stwierdza:

starczyc na kilka zezonów po ok 120km

tzn. na ile??
Te wymienione to jest lekki bajzel, nie możesz tak do końca porównywać Continentala w klasie prędkości H z np. Bridgestonem w W. Do Octavi z tym silnikiem prędkość H w zupełności wystarczy. Jeśli tańsze to Uniroyal a jak top to Continental ContiPremiumContact 5 205/55R16 91 H .


Kasia
Luty 24th, 2014 12:43
Stwierdza:

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Jeszsze zwróciłam uwagę na Michelin Pilot Sport 3, z opinii użytkowników wynika, że chyba trwalsze, niż Conti. Jaka jest Pana opinia?


Rafał Szymański
Luty 25th, 2014 08:34
Stwierdza:

Czy trwalsze, tego nie jesteśmy w stanie stwierdzić. Ogólnie opona bardzo bojowa :), chyba ten Conti będzie bezpieczniejszym wyborem!


Kasia
Luty 25th, 2014 10:17
Stwierdza:

Panie Rafale, bardzo dziękuję za odpowiedź. Conti były moim pierwszym wyborem :) Chociaż sugerowałam się wtedy akurat testami ADAC :)


Rafał Szymański
Luty 25th, 2014 10:36
Stwierdza:

Proszę bardzo! Testy ADAC są mniej więcej tyle warte jakby je czytać po pijaku :) Pozdrawiam!


Konrad
Luty 26th, 2014 23:54
Stwierdza:

Witam
Szukam rady ktora opone wybrac po wertowaniu internetu mam dwie wersje do auta
Lexus GS 300 ( 250KM naped na tyl ) benzyna: Orginalnie byly Yokohamy advan A10F ale po 67 tys to i 6 latach rownaja sie zeru. Zatem pojawia sie dlaczego nie to samo : bo niechce wiecej run flat ( calkowity brak komfortu)
i tutaj mam od sienie dwie propozycjie :
Yokohama Advan Sport V105 245/40 R18 97 Y E A 72
BRIDGESTONE Turanza T001 245/40 R18 97 Y TL 4804 F B 71 ( handlowiec z ASO naciska na ta opone)

Istota jest ze niewiele korzystam z auta max 10 tys rocznie. Tak ze + / – scieralnosci nie sa moim wyznacznikiem. Istota bedzie komfort i poziom halasu opony.
Myslalem o Dunlopach SP SportMaxx RT 245/40 R18 97 Y (wg etykiety E , A, 68) – jednka sa szczegolnie mocna odradzane w moim ASO .

Zatem na czym jezdzic ……….

pozdr Konrad


adrian88
Luty 27th, 2014 00:02
Stwierdza:

Bardzo proszę o pomoc w doborze opon. Auto to opel astra h opc (240KM , przedni napęd) , rozmiar opon 225/40/18 , poszukuję czegoś dobrego , głownie na mokrą nawierzchnię ponieważ mieszkam w Irlandii , a tu jak wiadomo wiecznie pada :D Brałem pod uwagę Goodyear Eagle F1 Asymetric 2 , Pirelli P Zero Rosso ….a może coś lepszego ???Pozdrawiam i z góry serdecznie dziekuje


Piotr
Luty 27th, 2014 12:28
Stwierdza:

Cześć rafale

Auto trojka BMW 325i, E46 rozmiary 235-40-r18
na ringu opony:

conti sport 5 AE
michelin 3 AE
dunlop rt AC

ktora wygrywa walke? :)


Rafał Szymański
Luty 27th, 2014 12:41
Stwierdza:

Cześć, Lexus fajna bryczka. Jesteś jednym z wielu kierowców rezygnujących z run flat właśnie z powodu braku komfortu. Zasadniczo nie jest to dobry pomysł, zawieszenie auta jest zestrojone do współpracy z takim rodzajem ogumienia. Ale wiele osób tak robi i jest ok. Wszystkie wymienione opony mają te same parametry, są jak najbardziej porównywalne. A dlaczego odradzają Dunlopa? Od najlepszej patrząc byłoby tak: Dunlop -> Yoko -> "Brydż" :), jak widzisz to właśnie Dunlop pasowałby mi osobiście najbardziej. Jeśli głównym kryterium jest komfort to warto zerknąć jeszcze na Vredestein Sessanta – opona zapewnia bardzo wysoki komfort podróży. Proszę zerknąć: http://www.8opon.pl/7774_245-40r18y-xl-sessanta-z… . Pociśnij ich jeszcze o tego Dunlopa, niech konkretnie powiedzą co im nie pasuje i daj znać, zobaczymy co dalej.


Rafał Szymański
Luty 27th, 2014 12:42
Stwierdza:

Cześć, nic lepszego nie znajdziemy. Bierz GY!


Rafał Szymański
Luty 27th, 2014 12:44
Stwierdza:

Według mnie Conti. Jak chcesz podkręcić swoje ego to ewentualnie Michelin ale osobiście nie widzę potrzeby.


Piotr
Luty 27th, 2014 12:55
Stwierdza:

Pomylilem etykiety opon 235-40-18:

Michelin Pilot 3 etykieta AE, 3528706192968 (sa jeszcze MO, ale nie wiem czy wtedy mozna je stosowac na 4 kola)
Conti 5 Sport etyieta AC, EAN: 4019238519181
Dunlop RT etykieta AC, EAN: 5452000433329

chyba michelin nie wystepuje w AC?

Panie Rafale czy można lepiej?


Rafał Szymański
Luty 27th, 2014 13:17
Stwierdza:

Zawsze można na 4 koła. Lepiej niż te nic się nie znajdzie już. Jak mówiłem Conti lub Michelin ewentualnie.


Piotr
Luty 27th, 2014 13:27
Stwierdza:

kiedy bede mogl zamowic te opony? będą już świeze dostepne? mozesz podać cene?


Rafał Szymański
Luty 27th, 2014 13:44
Stwierdza:

mam na miejscu z 2012 roku, http://www.8opon.pl/2353_235-40r18y-sportcontact-… , świeżych raczej nie będzie. Jak byś się na zdecydował to dorzucę fajny zestaw kosmetyków samochodowych, taki z lepszych :)


Patryk
Luty 27th, 2014 14:09
Stwierdza:

Witam ! A jak jest ze ścieralnością Continetal Sport Contact 5 oraz Dunlopów RT? Podobno i jedno i drugie to porażka? Jak jest z Michelinem? może je Pan jakoś ustawić w kolejności od największego przebiegu do największego "bubla"?


Rafał Szymański
Luty 27th, 2014 14:20
Stwierdza:

Ścieralność jest w 90% zależna od użytkownika tzn. od stylu jazdy, charakterystyki zawieszenia, mocy auta, pilnowania ciśnienia w oponach.


konrad
Luty 27th, 2014 18:25
Stwierdza:

Jezeli mowa o Dunlopie to ponoc ilosc reklamacji , jednak kiedy pytalem konkretnie o model opony ASO nie byl w stanie podac informacji miedzy zadaniam wynikal ze scieralnosc/zabkowanie bylo glownym tematem. Jak pisalem szczegolnie polecana jest Turanza – jednak obawaim sie ze bedzie glosna i tutaj juz ja niechce ryzykowac. Dzis widzialem ze dunlop sport max rt jest fabrycznie montowany na nowej A classe AMG !

Tak ze chyba bedzie jednka Dunlop


Moraw
Luty 28th, 2014 14:46
Stwierdza:

Mam podobną sytuację. Insignia 200 KM diesel, koła 225/55 R17. Liczy się trwałość i komfort jazdy


Rafał Szymański
Luty 28th, 2014 14:57
Stwierdza:

Ok, to wiemy coś więcej. Ząbkowanie to faktycznie poważny problem zmieniający z czasem komfortową jazdę w horror. Porównując Dunlopa i Bridgestona, Dunlop jest lepszy. Ale akurat fabryczny montaż tej marki np. na nowej A klasie to żaden wyznacznik…


Rafał Szymański
Luty 28th, 2014 15:06
Stwierdza:

Mocne auto, duży moment. Dlatego trwałość to rzecz umowna – opony mogą znikać w oczach nawet pomimo wydawałoby się spokojnej jazdy. Nie ma niestety cudów, elektronika działa i tak żongluje momentem, że opony przeżywają katusze. Muszą się ścierać, inaczej się nie da, fizyki nie oszukamy. Mam znajomego, oczywiście mój klient, który jeździ zawsze najnowszą 5tką w najmocniejszym dieslu (w którymś komentarzu już o tym wspominałem, nie chce mi się szukać). Każde opony schodzą mu w oczach aczkolwiek chyba Michelin wytrzymuje najdłużej. Czyli musimy celować w opony, które jak najdłużej utrzymają komfort podczas ścierania się. Odpuściłbym wszelkie dziwolągi i został tylko przy top lidze. Zerknij na: Goodyear
Efficientgrip Performance, Continental ContiPremiumContact 5, Dunlop SP Sport maxx RT i oczywiście Michelin Primacy 3.


konrad
Luty 28th, 2014 18:02
Stwierdza:

Dzieki Rafal za wypowiedz i wsparcie techniczne.


Piotr
Marzec 17th, 2014 09:26
Stwierdza:

Witam Panie Rafale poszukuję letnich oponek do Forda S-Max 2.0 benz. (145KM) rozmiar 225/50/r17 nośność 98.
Zależy mi na komfortowej i cichej jeździe (z rodzinką). Jazda mieszana 2/1 – Warszawa / Autostrady.
Szacowany roczny przebieg ok. 15 tyś.
Przymierzałem się do Dunlop SP SportMaxx RT 225/50 R17 98 Y o etykiecie (B/A/67dB) orientuje się pan jak wygląda scieralność w nowej mieszance z oznaczeniem V1 ..?
Proszę o kilka propozycji.


Rafał Szymański
Marzec 18th, 2014 08:50
Stwierdza:

Etykieta faktycznie godnie wygląda…jeśli opona oczywiście będzie dobrze współpracować z Pana fordem ale nie widzę przeciwwskazań. Ścieralność jest w głównej mierze zależna od użytkownika, czyli jak używa opon.


Sławek
Marzec 18th, 2014 11:19
Stwierdza:

Czy nie powinny już być wyniki testów ADAC 2014r? Coś się spóźniają…


Daniel
Marzec 19th, 2014 14:19
Stwierdza:

Witam
Potrzebuje opon 205/55/16 z rantem ochronnym do Golfa IV TDI 130KM w planach jest podniesienie mocy do ok 155KM. Co by Pan polecil?


Tomasz
Marzec 19th, 2014 20:20
Stwierdza:

Witam. Poszukuje opon do Audi A3 2.0 TDI w rozmiarze 225/45 R17. Na oku mam:
– Continental ContiSportContact 5 91V,
– Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 2 91V
co Pan o nich sądzi?
A może jakieś jeszcze inne Pan doradzi?
Proszę o odpowiedź


Rafał Szymański
Marzec 20th, 2014 08:33
Stwierdza:

Wiem, wiem… kurde nie mam czasu żeby się za to zabrać. Piszcie w komentarzach. jak będę miał chwilkę to oczywiście zrobię


Rafał Szymański
Marzec 20th, 2014 08:46
Stwierdza:

Temat mielony wielokrotnie, rozmiar bardzo popularny, wybór ogromny. Myślę, że opony do prędkości V będą dobrym wyborem. Z nowości na ten sezon pojawiły się przede wszystkim Barum Bravuris 3 i Uniroyal Rain Sport 3 obydwie opony wyglądają godnie. Proszę zerknąć: http://www.8opon.pl/16503_205-55r16v-bravuris-3-hhttp://www.8opon.pl/16585_205-55r16v-rainsport-3….

Jeśli miałobybyć coś z najwyższej półki to proszę dać znać i będziemy myśleć, ale według mnie to wystarczy


Rafał Szymański
Marzec 20th, 2014 08:58
Stwierdza:

No propozycje pierwsza liga! Zdecydowanie popieram. Zasadniczo nie można rozstrzygnąć która z nich będzie lepsza, ja bym się skłaniał ku Conti. Obie opony to asymetryki, proszę zerknąć jeszcze na Vrededestei Cento jako propozycję opony kierunkowej ale o bardzo cichej charakterystyce pracy. Serio doskonały model a myślę, że warto pomyśleć jednak o oponie kierunkowej. Trakcja może być lepsza, a na pewno będzie lepsza na mokrym. http://www.8opon.pl/14355_225-45r17y-ultrac-cento


Rafał Szymański
Marzec 20th, 2014 08:58
Stwierdza:

No propozycje pierwsza liga! Zdecydowanie popieram. Zasadniczo nie można rozstrzygnąć która z nich będzie lepsza, ja bym się skłaniał ku Conti. Obie opony to asymetryki, proszę zerknąć jeszcze na Vrededestei Cento jako propozycję opony kierunkowej ale o bardzo cichej charakterystyce pracy. Serio doskonały model a myślę, że warto pomyśleć jednak o oponie kierunkowej. Trakcja może być lepsza, a na pewno będzie lepsza na mokrym. http://www.8opon.pl/14355_225-45r17y-ultrac-cento


Adam
Marzec 21st, 2014 23:08
Stwierdza:

Witam. Potrzebuję opon do Civic-a 2.2 Ctdi 170 KM, rozmiar 225/45 R17. Po poprzednim właścicielu zostały mi Vredestein Ultrac Sesanta – niecałe 4 mm bieżnika. Poprzedni właściciel był podobno zadowolony, ale dla mnie chyba za twarde – może to odczucie dlatego że są po trzech sezonach, a może dlatego że trzeba pompować od 2,8 do2,9 bara. Szukam dobrej, wygodnej i cichej oponki, zastanawiam się nad: Vredestein Ultrac Sesanta bo kusi mnie cena, ale rozważam też droższe modele np: Pirelli P Zero, Goodyear Eagle F1, ContiSportContact 5. Proszę o doradę, styl jazdy umiarkowany bo przy tym profilu czuć każdą nierówność a drogi mamy jakie mamy, od czasu do czasu austostrada a tu mam czym depnąć.

Pytanko, jakie zalecane przez producentów ciśnienie do pozostałych typów

Bardzo proszę o doradę, a może coś innego?, jestem otwarty na propozycje. Dziękuję i pozdrawiam Wszystkich. Adam.


Mario
Marzec 23rd, 2014 10:45
Stwierdza:

Witam. Poszukuję opon letnich do saab 9-5 3.0 v6 r.1999. Rozmiar 225/45 R17. Czy wystarczą o wskaźniku nośności 91 czy zalecany byłby 94?


Rafał Szymański
Marzec 24th, 2014 13:58
Stwierdza:

Odp. poszła już w mailu z ofertą. Dla wszystkich innych: wartości ciśnienia są zawsze podane na pojeździe np. na naklejce w drzwiach kierowcy lub w wlewie paliwa. Nie można samemu dozować sobie wartości ciśnienia. Wiadomo też, im mniejszy profil tym mniejszy komfort, praktycznie każda różnica w profilu jest odczuwalna. Zwykłe przejście z felgi 15 cali i typowego rozmiaru 195/65R15 na zamiennik w feldze 16 cali czyli 205/55R16 to odczuwalny spadek komfortu.


Rafał Szymański
Marzec 24th, 2014 14:07
Stwierdza:

Zdecydowanie nośność 94


Daniel
Marzec 24th, 2014 14:23
Stwierdza:

Witam
Co Pan sadzi o oponach Fulda Sportcontrol? Potrzebuje 4 szt w rozmiarze 205/55/16 z rantem ochronnym i nie wiem na ktore sie zdecydowac


Rafał Szymański
Marzec 26th, 2014 15:26
Stwierdza:

Nie jestem fanem fuldy ale opony nie są złe, z porównywalnych propozycji warto rozważyć nowego Uniroyala model Rain Sport 3


Dzoszua
Marzec 28th, 2014 18:33
Stwierdza:

Witam

Szukam dobrych opon do Mercedesa 1.8 CLC 140KM, rozmiar 225/45 R17. Zastanawiam sie nad

Continental ContiSportContact 5 91Y FR ALBO 91W

– Goodyear EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 94w xl

w sumie jeszcze myslalem o barum bravuris 3

Bardzo prosze o porade.

Dziekuje i pozdrawiam


Rafał
Marzec 28th, 2014 19:14
Stwierdza:

Witam,

Poszukuję opon w rozmiarze 245/45/17 ewentualnie 225/50/17 choć skłaniałbym się ku szerszym do BMW E60 3.0 D, do jazdy i po mieście i w trasie (prędkości do 200 km/h). Najważniejsze dla mnie jest bezpieczeństwo oraz komfort. Rozważam kupno nowego modelu od Uniroyal tj. Rainsport 3 99 Y XL, wygląda zachęcająco, natomiast ciężko znaleźć jakiekolwiek opinie o tym modelu, biorę również pod uwagę opony Fulda Sportcontrol 99 W i Vredestein Ultrac Sessanta 95 Y. Czy mógłbym prosić o fachowe doradztwo? Jakieś za i przeciw dla wymienionych modeli?

Pozdrawiam


Rafał Szymański
Marzec 29th, 2014 11:35
Stwierdza:

Witam,
podane opony są w różnych klasach nośności, indeks 91 wystarczy. Goodyear czy Conti to ciężki wybór, każda będzie ok. Natomiast Barum oczywiście mocno odstaje od nich jednak myślę, że do normalnej jazdy w zupełności wystarczy. Auto nie ma dużej mocy więc nie będzie problemu. Można by się jeszcze pokusić o coś pomiędzy barum a conti czylii Uniroyal z nowym modelem Rain Sport 3. Na pewno lepsze niż np. Kleber lub Fulda


kami70
Marzec 31st, 2014 23:35
Stwierdza:

Witam panie Rafale,

Mnie też dopadł problem doboru opon letnich, bo właśnie kupiłem auto na zimówkach Sawa Eskimo. Na marginesie te Sawy są w miarę ok czy pomyśleć na jesieni o innych, a jeśli tak to jakich? co do letnich to proszę o podanie kilku pana typów w rozmiarze 225/45 R17. Samochód to Skoda Superb kombi 1.8 TSI 4×4. Myślałem o Yokohamie lub Pirelli P Zero. Zależy mi przede wszystkim na komforcie, choć przy takim rozmiarze cudów nie należy się spodziewać. Dodatkowo proszę o podanie odpowiedniej nośności – tu też jest dylemat. Z góry wielkie dzięki!


Bartłomiej
Kwiecień 1st, 2014 11:05
Stwierdza:

Witam Rafale

Mam nadzieje ze mi coś doradzisz, bo czas wymiany opon się juz zbliża. Więc tak: Opel Astra III 1.8 140KM ( benzyna ), 205/55/16. Głównie jazda po mieście, trasa w 30% ( do 140km/h ). Jazda po mieście umiarkowana.
Zależy mi na krótkiej drodze hamowania oraz dobrym trzymaniu bocznym, lubię czasem z ronda zjechać szybciej ;)
Ścieralność, tak żeby opona wystarczyła przynajmniej na 3-4 sezony ( robię około 8-9 tyś km rocznie ). Celujmy w średnią i wyższa półkę…nie lubie byle czego.


Rafał Szymański
Kwiecień 1st, 2014 13:58
Stwierdza:

Z tych trzech Vredestein jest najlepszy pod każdym względem, potem Uniroyal i na końcu Fulda. Uniroyal faktycznie wygląda bardzo ładnie, na żywo prezentuje się wyśmienicie na aucie (już kilka kompletów zamontowaliśmy) , widać po konstrukcji że jest mocno nastawiony na komfort. Opinii żadnych wiarygodnych znaleźć nie można bo opona weszła dopiero na ten sezon. Według mnie nie ma się czego bać.


Rafał Szymański
Kwiecień 1st, 2014 14:52
Stwierdza:

Sawa to najniższa półka, nic specjalnego ale na pewno lepsze niż jakiś chiński badziew. Nośność 94. Yokohama lub Pirelli jak najbardziej. Jeżeli opona ma być komfortowa to rozumiem, że ma być cicha. Vredestein Cento byłby dobrym wyborem – 67dB prz ok. 70dB jako średnia w tym rozmiarze. No i faktycznie opona jest cicha.


Rafał Szymański
Kwiecień 2nd, 2014 09:25
Stwierdza:

Cześć. Rozmiar dobry, wybór ogromny. Widzę, że masz konkretne wymagania więc tak: moc nie za duża, moment obrotowy też normalny, czyli opony nie będą się mocno ścierać, pamiętaj zatem o rotacji przód tył co jakiś czas, powiedzmy co 5 tys. Zaczynając od średniej półki rozsądny wybór to: nowy model Uniroyala Rain Sport 3 (lepsze niż Fulda, Kleber etc.) zapowiada się na dobrą oponę. Natomiast z wyższej półki to już w sumie bez znaczenia czy to będzie Conti/Goodyear/Michelin etc., zasadniczych różnic nie jesteśmy w stanie sprawdzić. Myślę, że Uniroyal starczy.


Bartłomiej
Kwiecień 2nd, 2014 10:15
Stwierdza:

Tak wymagania mam konkretne i cały czas analizuję oferty rynkowe. Jesli chodzi o Uniroyal RainSport3 na początku trochę się nimi podpaliłem, ale czytając różne opinie uzytkowników, zdażały sie dość często głosy ze opona "pływa" i jest niepewne czucie na tych oponach.

Wczoraj troche czytalem i rozważam oponę Michelin Energy Saver +, niskie opory toczenia, cichutka, małe spalanie, komfortowa i dość odporna na ścieranie…jak się Pan odniesie do tej oponki?


Rafał Szymański
Kwiecień 3rd, 2014 11:23
Stwierdza:

ok, dzięki za info. Jak pisałem nie jestem fanem Fuldy ale to nie oznacza, że opony są złe. Po prostu według mnie w tej klasie cenowej są lepsze oferty ale ostatecznie zawsze chodzi o dobre połączenie opony-auto. Jeśli w Twoim wypadku jest ok to dobrze trafiłeś.


Rafał Szymański
Kwiecień 3rd, 2014 11:37
Stwierdza:

No tak, opinie… Proszę się tym w ogóle nie sugerować. Jak to jest możliwe, że ktoś pisze opinie o oponie, która jest totalną nowością i weszła dopiero na ten sezon? Ile mógł przejechać kilometrów? Szkoda gadać, to nic nie daje oprócz robienia użytkownikom wody z mózgu. Jak pisze, że ma niepewne uczucie to może lepiej żeby jeździł na trzeźwo… :) Taki żarcik. Ogólnie rozumie Pan o co mi chodzi. Opona jest zupełnie nowa i nikt jeszcze nie wie jaka będzie. Same subiektywne wrażenia z jazdy to nie wszystko, liczą się także dodatkowe informacje jak np. stopień zużycia opon po sezonie (widzimy to podczas demontażu) etc. Natomiast Michelin Energy Saver to oczywiście doskonała opona, która z pewnością będzie lepsza niż ten Uniroyal. Ale o ile lepsza tego też nie wiemy, wiemy natomiast że jest to pewna i sprawdzona propozycja. Podtrzymuję to co napisałem, że sugerowałbym Uniroyala właśnie. No chyba, że kasa nie gra roli i chce Pan zaszaleć to można w ciemno brać Michelina ale jak Michelina to może lepiej Conti lub Goodyeara i znowu wracamy do punktu wyjścia :)


Bartłomiej
Kwiecień 3rd, 2014 18:10
Stwierdza:

Uniroyal kusi fajnym wyglądem, ale wygląd to nie wszystko. Lubie nowości, ale w kwesti opon pozostane chyba przy sprawdzonych rozwiązaniach.

Więc brałbym pod uwagę Michelin Energy Saver+, a jeśli chodzi o Conti lub Goodyeara to które konkretnie modele brać pod uwagę?


Rafał Szymański
Kwiecień 7th, 2014 12:11
Stwierdza:

Jak conti to np. premium Contact 5 jak GY to Efficientgrip


kami70
Kwiecień 7th, 2014 15:14
Stwierdza:

Niestety Vredesteiny przy nosnosci 94 nie sa dostepne nawet w Niemczech. Prosze o kilka innych typow (2 lub 3 na wypadek problemow z dostepnoscia). Co do pojecia komfortu to cicha owszem + w miare sprawnie polykajaca polskie dziury,oczywiscie w miare sprawnie jak na profil 45.


Adrian
Kwiecień 8th, 2014 11:43
Stwierdza:

Aktualnie skończyły mi się opony w Honda Civic 2.2 cdti (Michelin Pilot Sport 3 225/45 R17).
Zastanawiam się cały czas nad 4 propozycjami:
Fulda Sportcontrol 225/45R17 91Y
Hankook Ventus S1 Evo 2 K-117 225/45R17 91 W
Goodyear Eagle F1 Asymmetric2 225/45R17 91Y
Dunlop Sp Sport Maxx Rt 225/45R17 91Y
nie chciałbym nie potrzebnie przepłacać.


Rafał Szymański
Kwiecień 9th, 2014 11:34
Stwierdza:

Jak nie musi być nośność 94 to np. model Cento z Vredestein'a. Jak nie ma być problemów z dostępnością to najlepiej wejść w coś znanego i ogólnodostępnego – SportContact 5.


Rafał Szymański
Kwiecień 9th, 2014 11:38
Stwierdza:

Od najlepszej patrząc: Goodyear Eagle F1 Asymmetric2 -> Dunlop Sp Sport Maxx R -> Hankook Ventus S1 Evo 2 K-117 -> Fulda Sportcontrol 225/45R17 91Y.
Proszę zerknąć jeszcze na Vrdestein Cento , ewentualnie Vorti.


Sławek
Kwiecień 11th, 2014 21:12
Stwierdza:

Sa już testy ADAC 2014


Rafał Szymański
Kwiecień 14th, 2014 11:43
Stwierdza:

wiem ale nie mam czasu żeby je "obrobić", jeszcze chwila


AoD
Kwiecień 26th, 2014 04:30
Stwierdza:

Witam, chciałbym zapytać o opinie dotyczaca opon do Audi A4 B8 na lato w rozmiarze 225/50 r17 chodzi mi o opony w rozsadnej cenie, przy zachowaniu dobrych parametrow, nie zalezy mi na marce, pozdrawiam.


Rafał Szymański
Kwiecień 28th, 2014 11:29
Stwierdza:

Witam. Barum Bravuris 3.


jerry
Maj 27th, 2014 14:13
Stwierdza:

Panie Rafale
225/45 R17 Bravuris 3HM – ma Pan jakieś informacje zwrotne od klientów o tej oponie?
Kończą się moje Potenzy S001( opony założone w 2011, teraz to ich 4 sezon, przód 4, tył 6mm, ale parcieją i powolutku zaczynają ząbkować…) i trzeba będzie kupić w niedalekiej przyszłości :)
Przed S001, zawsze moimi faworytami były opony kierunkowe, a królował GSD3 GY ( 16", made i germany – na co zawsze zwracałem uwagę), ale coraz trudniej z kierunkowymi (a szczególnie 225 17") – to prawda, że zakończono produkcję Rainsport2? Co z kierunkowych (oprócz Cento) by Pan polecał? Hankook V12 evo2- też badziew?


Rafał Szymański
Maj 31st, 2014 07:05
Stwierdza:

Witam i przepraszam za spóźnienie w odp. ale byłem zawalony inną robotą. Za dużo opinii o Bravuris 3 jeszcze nie ma, model jest za świeży. Jednakże w porównaniu z innymi oponami Barum prezentuje się nader dobrze. Niemniej jeśli przetem były założone Potenzy to zrobi Pan smuży przeskok w dół… nie wiem czy to dobry pomysł. Tak, GSD3 to był godny model, w niektórych rozmiarach bardzo długo produkowany. Natomiast co do Uniroyala, to faktycznie Rainsport 2 został w tym sezonie zastąpiony przez asymetryczny model Rain Sport 3. Opona podobnie jak Bravuris 3 prezentuje się mega godnie, klienci wyjeżdżają raczej w dobrym humorze z serwisu :) Z tych dwóch wspomnianych opon kierunkowych Vredestein Cento według mnie jest pod każdym względem lepszy! Nawet mam na stanie – proszę sobie zerknąć a dla porównania proszę też jeszcze spojrzeć na drugi model Sessanta. To jest dobry przykład, bo obydwie opony pochodzą od tego samego producenta, a są dwoma totalnymi przeciwnościami tzn. Cento jest oponą kierunkową a Sessanta to przykład maksymalnie asymetrycznej opony. I teraz najlepsze – wartość hałasu (z etykiety) to 67dB w wypadku obu opon… Przy Sessancie jest to normalny, dobry wynik ale już prze Cento – PEŁEN WYPAS! I faktycznie Cento zachowuje się bardzo komfortowo, potwierdziły to zarówno doznania naszych stałych klientów jak i nasze osobiste (mieliśmy założony komplet na Toyocie Avensis 2.0 beznyna). Cóż, zawsze powtarzam to samo – Cento jest bardzo udanym modelem. Myślę, że to jest to czego Pan szuka.


Tomasz
Czerwiec 23rd, 2014 09:07
Stwierdza:

Witam Poszukuję opon letnich do Mazdy6 2.0 PB w rozmiarze 215/50r17.
Obecne opony to BRIDGESTONE POTENZA RE050A 215/50 R17 91W i szukam opon, które dorównają właśnie tym, które posiadam pod wzgledem ścieralności (Potenzy są mega wytrzymałe), ale przede wszystkim będą lepsza pod kątem bezpieczeństawa oraz komfortu. Potenzy uważam, że są za głośne.
Oczywiście nie chciałbym przepłacać niepotrzebnie. Proszę o zaproponowanie kilku propozycji opon biorąc pod uwagę również te tańsze, które mogłyby sprostać moim wymaganiom.
Jeżdżę raczej szybko, rocznie ok 20tys. km. pół na pół miasto/autostrada.


Rafał Szymański
Czerwiec 24th, 2014 09:58
Stwierdza:

witam! Potenza ma przeciętną głośność na etykiecie 71 dB, oczywiście jak pisałem już wielokrotnie opona to nie lodówka i nie można kierować się w pełni danymi z etykiety. Konkurencja z którą mam osobiście kontakt wygląda następująco:
Vredestein Sportrac 5 215/50R17 91 V ma tę samą wartość głośności (71), ale już np. wzmocniony Continental SportContact 3 215/50R17 93 V wyższą, wynosi 73 dB. Ogólnie Vredestein spokojnie może być założony zamiast Bridgestona, będzie Pan zadowolony. Ten model jest bardzo komfortowy. A czy czasami te Bridgestony się już nie wyschodkowały? Podejrzewam, że właśnie wyschodkowanie opon może odpowiadać za wzrost głośności, pomijając normalne zużycie eksploatacyjne opon.


jerry
Czerwiec 24th, 2014 14:47
Stwierdza:

Czy mógłby Pan napisać/powiedzieć :) coś o General Altimax Sport (225/45R17)? Nigdzie nic, pusto, zero info…
Widziałem i "macałem" na żywca, i powiem że wygląda ciekawie.


Rafał Szymański
Czerwiec 27th, 2014 06:53
Stwierdza:

Handlujemy jak najbardziej tą marką. Zdecydowanie polecam, opony produkcji Continentala z 5letnią gwarancją, nowy asymetryczny bieżnik. Zdecydowanie warte rozważenia jako lepsza alternatywa np. Baruma.


malcolm
Czerwiec 29th, 2014 12:17
Stwierdza:

szukam już powoli budżetowej opony zimowej do małego miejskiego auta eksploatowanego w warunkach dużego miasta i osiedli, które czasem potrafią być źle odśnieżone

Dayton DW510, Hankook Icept W442 czy Viking Snowtech 2? a może coś kompletnie innego?


Rafał Szymański
Lipiec 11th, 2014 15:59
Stwierdza:

jaki rozmiar?


yaro
Lipiec 16th, 2014 22:56
Stwierdza:

Rafale, proszę o pomoc. Auto to Acura TL 3.2 260 KM, napęd przód, dosyć ciężka, bo obecnie szacuję, że ok. 1670 kg. Jeżdżę dynamicznie, czasami agresywnie i bardzo szybko ale bez palenia gumy na skrzyżowaniach. Problem w tym, że opony znikają mi w oczach. Średnio żyją 30 tys. Do tej pory były to UHP 245/40/18: Pirelli P Zero, Yokohamy Advan Sport V5 i obecnie Michelin PS 2. Szukam czegoś, co dłużej pożyje i będzie w miarę komfortowe. Myślałem o Pirelli Cinturato P7 lub Michelin Primacy.
Co myślisz o tych oponach w kategorii żywotność, hałas, komfort ?
Jaki parametr nośności wybrać? W samochodzie mam ciężką butlę gazową daleko od osi i czasami bagażnik załadowany w pełni. Czuję, że w szybkich zakrętach opony mają ciężko.


Rafał Szymański
Lipiec 18th, 2014 09:22
Stwierdza:

Witam! Masz szczęście, jestem ostatnie dwie godziny w firmie przed urlopem :) Od razu dla wszystkich następnych info, że kolejne odpowiedzi dopiero za dwa tygodnie!!! No bryka godna. Gratuluję. Słuchaj, podejrzewam , że nie znajdziesz opon, które posłużą dłużej niż te 30 tys, to i tak jest dobry wynik przy tych parametrach auta. Ogólnie Pirelli powinno być najlepsze dla Ciebie, Micheliny mogą szybciej znikać. Nie wiem jak długo zajmuje Ci zrobienie tych 30 tys km ale jeśli nie jest to powiedzmy 7 lat to spokojnie bierz Pirelli. One lubią z wiekiem stwardnieć (sam użytkuję komplet na moim bolidzie) ale szacuję, że do 7 lat będą ok. Pamiętaj, że np. trójkąt zależność żywotność-hałas-komfort będzie się cały czas zmieniać z biegiem użytkowania. Zawsze coś kosztem czegoś. Nie ma opon idealnych. W przypadku Pirelli przewiduję głównie spadek trakcji (oczywiście nie musi tak być). I nośność – bardzo ważnie, koniecznie indeks 97!!!
Wylogowuję się wczasowo :)


yaro
Lipiec 18th, 2014 10:10
Stwierdza:

Dzięki za odpowiedź. Szkoda, że nie mogłeś odpowiedzieć dzień wcześniej, bo już zamówiłem Pirelli Cinturato P7 z indeksem 93 (zgodnie z zaleceniami na etykiecie auta). Choćbym się starał, to nie przeciążę samochodu ponad 2600kg, więc dlaczego zalecasz indeks 97 ? Pozdrawiam i udanego urlopu


malcolm
Lipiec 23rd, 2014 11:23
Stwierdza:

175/65/14

waham się między Fuldami Kristal Montero 3, Hankook Icept W442, Kleberami Krisalp HP2, Daytonami jak wyżej napisałem


Rafał Szymański
Sierpień 4th, 2014 08:27
Stwierdza:

Wszystkie są porównywalne, Dayton najsłabszy


Rafał Szymański
Sierpień 4th, 2014 08:28
Stwierdza:

Moje doświadczenie pokazuje, że do takiego auta warto dać wyższy indeks nośności, ale nie przejmuj się tym. Opony się nie rozpadną :)


Yaro
Sierpień 4th, 2014 09:12
Stwierdza:

…ale dlaczego warto, możesz rozwinąć ? I druga sprawa, czy te z indeksem 97 będą twardsze ?


Rafał Szymański
Sierpień 7th, 2014 15:44
Stwierdza:

Doświadczenie pokazuje, że warto. Twardsze będą ale nieodczuwalnie.


Piotr
Sierpień 23rd, 2014 22:43
Stwierdza:

Rafale proszę o pomoc w optymalnym doborze opon. S-klasa (W221) 350 diesel. Rozmiar 255/45 R18. Moje priorytety: 1) cisza 2) żywotność 3) reszta;) Jeżdżę "mułowato".


Rafał Szymański
Sierpień 26th, 2014 08:06
Stwierdza:

Cześć, napisz co Ci chodzi po głowie….


Adam
Sierpień 30th, 2014 21:05
Stwierdza:

Witam. Mam pytanie ?Posiadam od niedawna Toyote RAV 4 2014 r.
Przymierzam sie do zakupu opon zimowych.Mam zamiar kupic rozmiar 225/65 R17.Chciałem sie dowiedzieć czy ten rozmiar moze być i jakie opony kupic. Mysle o Continentalach,albo o Michelinach? Prosze o pomoc…


Dariusz
Wrzesień 11th, 2014 00:36
Stwierdza:

Proszę o opinie na temat opon takich jak Yokohama BluEarth AE-01 i
Vredestein Ultrac Cento 205/55 R16 mam problem które kupić do auta Audi A4. Będę wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedz. Pozdrawiam.


Rafał Szymański
Wrzesień 11th, 2014 08:51
Stwierdza:

Witam,sorry za opóźnioną reakcję ale miałem urwanie głowy. Tak, rozmiar jest dobry. Natomiast rozstrzyganie czy lepszy jest Conti czy Michelin to już nie do mnie należy :) Obydwie marki to top liga i nie ma zauważalnych różnic.


Rafał Szymański
Wrzesień 11th, 2014 08:53
Stwierdza:

Vredestein Cento to bardzo udane opony, tem nie raz był już wałkowany w komentarzach. Opona cicha i komfortowa a do tego trakcja wyśmienita. Yokohama to też pierwsza liga ale tu nie mamy za bardzo doświadczenia z tym konkretnym modelem. Zdecydowanie polecam pierwszą propozycję.


Dariusz
Wrzesień 11th, 2014 11:49
Stwierdza:

Dziękuję za szybką odpowiedz, mam jeszcze pytanie co do Vredestein Ultrac Cento 205/55 R16 czy te opony mają ochronę na aluminiowe felgi i czy Yokohama jako firma jest lepsza od Vredestein.


Rafał Szymański
Wrzesień 13th, 2014 07:38
Stwierdza:

Akkurat ochrony felgi nie ma ale tym bym się nie kierował przy wyborze opon. Ogólnie Vredestein i Yokohama to technologicznie ta sama liga.


Tomasz
Wrzesień 13th, 2014 07:39
Stwierdza:

Witam
Pomimo, iż do zimy jeszcze trochę czasu właśnie robiłem przegląd samochodu i proszę o pomoc w rozstrzygnięciu rozterki doboru opon na nadchodzącą zimę. Mam Opla Insignię 2 litry Diesel z chipem podnoszącym moc do 200 KM i 400 Nm. Standardowe opony letnie 245/45/18 Bridgestone i na zimę felgi stalowe 17. Polecany rozmiar zimowek to 225/55/17. Do tej pory były opony Goodyear Ultragrip Performance 2 ale się zużyły i poszukuję teraz najlepszych – maksymalnie bezpiecznych opon zimowych. Rozterka to: Continental TS850 ale nie ma rozmiaru 225/55/17 są tylko o profilu 50 ale wówczas średnica opony jest mniejsza o ponad 3% od wzorcowej. W rozmiarze 225/55/17 są opony Continental TS830P ale te chyba bardziej nastawione są na komfort niż na trakcję w związku z tym że TS830P jest asymetryczna . Które wybrać lub jaka jest ewentualna alternatywa? Najważniejsze oczekiwania od opon i ich wagi: bezpieczeństwo – trakcja i hamowanie w warunkach śnieg i błot
o –
50%; Komfort – 20%; Wygląd, ekonomika i dopasowanie do auta – 15%; Cena 15%. Styl jazdy – raczej szybki i agresywny. Pokonywane trasy – miasto 35%, dłuższe trasy w tym rejony górskie – 65%. Proszę o pomoc w wyborze i ewentualnie podanie alternatywy do opon Continental.
Pozdrawiam i z góry dziękuję Tomasz


Rafał Szymański
Wrzesień 13th, 2014 07:50
Stwierdza:

Po pierwsze nie zmieniać rozmiaru opon i zostać przy fabrycznie zalecanym. Po drugie myślę, że w tym konkretnym przypadku nie ma opon idealnie pasujących pod Pana oczekiwania. Continental to z pewnością dobry wybór. Ogólnie nie schodziłbym poniżej najwyższej półki, czyli właśnie Conti lub GY lub Michelin czy Dunlop. Mój typ to zostać przy Conti.


robo
Wrzesień 24th, 2014 00:10
Stwierdza:

witam. grzebie w necie odnośnie opon letnich 225/45/17 (audi a3 tdi 130 KM)
zgłupiałem odnośnie dunlop sportmaxxx rt a może dunlop sp sportmaxx rt czy jest jakaś różnica?
zastanawiam się czy indeks 91 czy też warto przejść na 94. i moje obawy co do trwałości tych opon.
w teście zamieszczonym w auto świat jeśli chodzi o trwałość wypadły tragicznie.
a może po prostu rainsport 3?


Rafał Szymański
Wrzesień 25th, 2014 10:06
Stwierdza:

RainSport 3 okazuje się bardzo dobrą oponą ale to nie półka Dunlopa… myślę, ze do A3 Uniroyal starczy. Nowy bieżnik = spokój na kilka lat w przód. Tych durnych testów nie komentuje bo szkoda się denerwować.


lukasz
Wrzesień 25th, 2014 12:45
Stwierdza:

Witam,

a powiedz mi dlaczego piszesz, że należy unikać opon apollo? Ja po przestudiowaniu trochę „internetu” właśnie na takowe się zdecydowałem (z tego co wyczytałem – najlepszy stosunek jakości do ceny). Póki co, po przejechaniu już prawie całego sezonu złego słowa o nich nie mogę powiedzieć.

Pozdrawiam


Rafał Szymański
Wrzesień 26th, 2014 09:13
Stwierdza:

W porównaniu z tamtymi, ogólnie koncern posiadający w portfolio Vredesteina, wchodzi właśnie na Polski rynek. Opona niszowa narazie więc to może rodzić pewne problemy np. z dostępnością.


Łukasz
Wrzesień 26th, 2014 14:20
Stwierdza:

Jedna sprawa, że ja mam Apollo Alnac 4G a nie Aspire 4G :)


JohnyOne
Październik 5th, 2014 23:03
Stwierdza:

Panie Rafale bardzo prosiłbym o doradzenie w doborze opon. Do Ford Escort mk 7 RS2000 4×4
Opona ma być bardzo dobra na mokrej nawierzchni. tj hamowanie trakcja trzymanie boczne. Podkreślam na mokrej nawierzchni rozmiar 205/50 16 felga 7j


kudlaty
Październik 6th, 2014 22:03
Stwierdza:

Witam co byś zaproponował do celiki 200 KM VII gen szukam czegoś na wodę mieszkam w UK wiec ciągle pada
Myslalem o uniroyal rainsport 3 205 / 45 / 17 . lubie szybko jezdzic w zakretach a na forach pisza ze maja miekkie boki i auto plywa
Dzieki z gory za sugestie
Pozdrawiam serdecznie


Rafał Szymański
Październik 7th, 2014 13:33
Stwierdza:

Ford miodzio! Lato czy zima?


Rafał Szymański
Październik 7th, 2014 13:35
Stwierdza:

Rozmiar trochę niszowy więc lepiej nie eksperymentować i brać coś co będzie ogólnie dostępne, np. wspomniany Uniroyal to dobry pomysł.


Tomasz
Październik 9th, 2014 13:05
Stwierdza:

Continental SportConcact 3 – 235/45R17 — NIE POLECAM … wada fabryczna w postaci odkształcania się opony , na ta chwile wymieniłem 4 szt. i po przejechaniu 5 tys km. kolejne 2 szt kwalifikują się do wymiany .Jako ze zakupiłem je za granica nie miałem problemu z wymiana , niestety w Polsce tak to nie działa i w znanym mi przypadku klient musial sam udowodnić wade w postaci testów w specjalnym instytucie -dzięki zaprzyjaźnionemu Automobil Klubowi udało mu się odzyskać pieniądze …


Rafał Szymański
Październik 9th, 2014 13:28
Stwierdza:

Niestety to się zdarza i może dotyczyć każdej marki opony. Po to jest gwarancja, zawsze można reklamować opony ale faktycznie jak producent powie, że opony nie wykazują wad to ciężko jest z nim dalej walczyć. Producent dokonuje testów opony na własnym sprzęcie (np. wyważarka Hunter) i aby udowodnić swoje racje trzeba we własnym zakresie dokonać porównywalnych pomiarów i dostarczyć wyniki producentowi. Niestety może się to skończyć na przepychance prawnej.


kudlaty
Październik 9th, 2014 17:33
Stwierdza:

Dziekuje Panie Rafale
na placu boju pozostal uniroyal , continental
Zycze powodzenia


robo
Październik 10th, 2014 02:23
Stwierdza:

ale czy jest różnica (występują dwie nazwy) między sp spormaxx rt i taka sama nazwa bez sp?? i co z nośnością 91 czy 94?? i czy rainsport nie będzie hałasował?? wg etykiety sp maxx rt – 67 decybeli rainsport 3 – 72. a zależy mi żeby było w miarę cicho.

pozdrawiam.


Rafał Szymański
Październik 13th, 2014 09:58
Stwierdza:

Sp i bez sp to to samo, w nazewnictwie w oponach jest burdel po prostu. Rain Sport 3 jest asymetryczny i jak do tej pory klienci nie uskarżają się na poziom głośności ale to zawsze jest sprawa indywidualna. Ogólnie Dunlop jest półkę wyżej niż Uniroyal ale Uniroyal naprawdę starczy.


robo
Październik 13th, 2014 11:14
Stwierdza:

dziękuję. w końcu wiem o co chodzi. zastanowię się jeszcze ale chyba pójdę w kierunku dunlopa.
pozdrawiam.


Sławek
Październik 21st, 2014 15:22
Stwierdza:

Witam, mam pytanie odnośnie opon do Subaru Legacy 2010 kombi 2.0 benzyna. Obecnie mam 205/60/16 ale w zakrętach wydaje mi się że samochód nieco za mocno się przechyla. Myślę o zmianie opon na szersze. Drugi homologowany rozmiar do mojego auta to 215/50/17. Pytanie jak duża może być zmiana w odczuciach z jazdy i dlaczego opony w tym konkretnie rozmiarze są tak drogie? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam


Rafał Szymański
Październik 22nd, 2014 09:29
Stwierdza:

No tak, niestety rozmiar rozmiarowi nierówny. Ogólnie na zimę proponowałbym zostać jednak przy pierwotnym rozmiarze, zwłaszcza ze względu na cenę. Niestety mniej popularne rozmiar, jak np. 215/50R17 właśnie obłożone są "frycowym" przez producenta i nic się na to nie poradzi. Ogólnie opona zimowa jest bardziej miękka więc może być wrażenie większego pływania auta ale to nic złego przy zimówkach. Wrażenia z jazdy to nie tylko opony ale cały układ, czyli opona+zawieszenie.


Sławek
Październik 22nd, 2014 14:08
Stwierdza:

Dziękuję za odpowiedź. Nie doprecyzowałem że mój dylemat dotyczy opon letnich. Jeśli chodzi o zimówki to zostaję przy 16 calach. Co do 17tek to mam jeszcze pewną wątpliwość czy zmiana rozmiaru z 205 na 215 nie wpłynie negatywnie na przyśpieszenie? Legacy to duże kombi i 150 KM to nie jest wiele. A może zamiast 215 na 17 wybrać 205 na 16 ale wzmacniane czyli XL? Czy te opony są sztywniejsze i będą lepiej zachowywać się w zakrętach?


Rafał Szymański
Październik 22nd, 2014 14:32
Stwierdza:

Można założyć większą nośność, to na pewno nie zaszkodzi przy cięższym aucie. Tutaj są dwie szkoły, jedni mówią że tak, inni że nie. Ogólnie nasze doświadczenie pokazuje, że zależy to bezpośrednio od auta. Natomiast jeśli mówimy o letnich oponach to może Pan oczywiście przejść na ten większy rozmiar, auto będzie lepiej wyglądało ale ta cena… Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czy warto?


Sławek
Październik 23rd, 2014 10:52
Stwierdza:

A czy opony XL są cięższe, a jeśli tak to o ile w stosunku do normalnej opony?


Rafał Szymański
Październik 23rd, 2014 11:20
Stwierdza:

Nieznacznie, zależy od rozmiaru i producenta


Marcin
Październik 31st, 2014 23:48
Stwierdza:

Cześć Rafał! Poszukuję opon 225/40 R18 do Hondy Civic VIII. Fabrycznie były Bridgestone RE050A 88Y. Są to bardzo dobre opony ale niestety dość twarde. Szukam nowych opon zamiast tych Bridgestonów ale żeby były równie dobre trakcyjnie i ciut bardziej komfortowe. Pod uwagę biorę raczej tylko nośność 88 bo opona o nośności 92 powinna mieć jeszcze bardziej twarde ścianki boczne a do tego będzie cięższa. Mógłbyś mi coś doradzić? Wielkie dzięki


Rafał Szymański
Listopad 3rd, 2014 14:07
Stwierdza:

Ale chodzi Ci o lato?


Wojciech
Listopad 20th, 2014 14:26
Stwierdza:

Witam Pana ! Na spokojnie szukam opon letnich do Alfy Romeo Giulietta , 1,6 diesel ( jako zimowe wybrałem Continentale). Z opon letnich pod uwagę biorę : Dunlop SP SPORT MAXX RT , Pirelli PZERO NERO , Vredestein Ultrac Sessanta ewentualnie Yokohama V103S .I teraz pod ten model samochodu , które będą najbardziej odpowiednie ? ( średni przebieg 3000km / m-c ) . Liczę na pomoc i doradztwo. Z góry dziękuję ! Pozdrawiam !


Marcin
Listopad 21st, 2014 01:12
Stwierdza:

Tak, chodzi mi o letnie opony. Sporo czytam ostatnio o oponach i już mam od tego wszystkiego łeb kwadratowy.
Proszę Cię o odpowiedź w związku z powyższym, najbardziej mnie nurtuje ta nośność opony. Nie chcę żeby było mega twardo i ciężej dla silnika przez indeks 92.


Rafał Szymański
Listopad 21st, 2014 11:11
Stwierdza:

Sessanta byłaby dobrym wyborem, cena lepsza niż reszta topowej ligi, a osiągi takie same. Jak by co to odrazałbym Yokohamę, nie ze względu na same opony ale na dostępność, ewentualne reklamacje itd. , opona jest lekko egzotyczna pod tymi względami. Jeżeli boi się Pan Vredestein to wtedy Dunlop, będzie pasował najlepiej. Przy małym przebiegu Pirelli nie jest potrzebne (może być gorszy komfort a większy przebieg osiągany na oponie). Czyli reasumując: Vredestein lub Dunlop.


Rafał Szymański
Listopad 21st, 2014 11:35
Stwierdza:

W rozmiarze 225/40R18 opony przeważnie mają nośność 92 Jeśli miałoby być bardziej komfortowo to najlepiej brać Michelina, tylko cena…. A może by tak półkę niżej ale nadal godnie? Myślę o Uniroyal Rain Sport 3, to by starczyło a powinno być bardziej komfortowo.


Wojciech
Listopad 21st, 2014 13:08
Stwierdza:

Dziękuję za odpowiedź .Najbardziej Skłaniam się między Vredesteine'm a Pirelli . Rezerwowo na Dunlop. Jeszcze trochę czasu mam do namysłu.


Marcin
Listopad 22nd, 2014 15:44
Stwierdza:

A nie będzie jeszcze bardziej sztywno na oponie 92? Pod uwagę brałem Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 tylko nie wiem czy brać Y 88 czy Y 92. Myślałem też o jakiś dobrych Yokohamach czy Vredestein.


Sławek
Listopad 23rd, 2014 17:10
Stwierdza:

Witam.P Rafale .Bwm e91 318i Opony letnie zastanawiam się nad dwoma modelami Vredestein cento 225/4517
czy Goodyear asymetric 2 w tym samym rozmiarze prosze o odpowiedż .Pozdrawiam


Rafał Szymański
Listopad 24th, 2014 15:21
Stwierdza:

Skoro producent homologuje taką nośność, to lepiej w to nie ingerować. Zawsze zalecam natywną nośność.


Piotr
Listopad 24th, 2014 23:22
Stwierdza:

Panie Rafale – podepnę się pod dyskusję.

Mam hondę civic 5D (sport). Felga 225/45 r17.
"Firmowo" założone letnie Bridgestony doprowadzają mnie do szału swoją twardością i hałaśliwością.
Zimówki mam continental – i tu jest bardzo dobrze , jeśli chodzi o komfort jazdy (nie pamiętam modelu).

Czy kupując na przykład Continentale contact 5 utrzymam właściwości jezdne , a zmieni się komfort?
Czy może Michelin lub Pirelli…
Muszę coś zmienić.
Moje użytkowanie – głównie miasto plus 35-40% autostrada. Przejeżdżam jakieś 15tys rocznie. Jadąc na wakacje utrzymuję stałą prędkość 160-180 km/h przez kilka godzin (jeżdżę z dzieciakami, więc tak tylko w Niemczech :-) ).

Szukam dobrej (szybkość na suchym), bezpiecznej (na wodzie) i PRZEDE WSZYSTKIM CICHEJ, komfortowej opony
Sprawa finansów, zużycia paliwa itd jest drugoplanowa.
pozdrawiam
Piotr


Rafał Szymański
Listopad 25th, 2014 13:41
Stwierdza:

Porównywalne, ja bym brał Cento. Tańsze, wizualnie bardzo ciekawe (jak slick), trakcyjnie bez zarzutu i BARDZO CICHE!


Rafał Szymański
Listopad 25th, 2014 15:13
Stwierdza:

Konkretne oczekiwania. Myślę, że na Conti będzie wygodnie. Pirelli raczej nie, one lubią być bardziej sztywne. Z Vredestein polecam szczególnie Cento, bardzo cicha opona z przyzwoitą trakcją. MIchelin oczywiście też mógłby być. Jeżeli jeździ Pan w dłuższe trasy z większą prędkością to proszę pamiętać o prawidłowym ciśnieniu! Latem można przegrzać opony. Dodatkowo zalecam na lato azot.


Piotr
Listopad 25th, 2014 16:03
Stwierdza:

Dziękuję za odpowiedź.
Boję się tylko tej etykiety "hałaśliwości" dla Cotinentala. Teoretycznie Michelin ma lepszą.
Czy też można sobie te etykiety wsadzić…?

Azot? Pierwsze słyszę…


Marcin
Listopad 25th, 2014 22:14
Stwierdza:

Właśnie fabrycznie wychodziły z indeksem 88. Chciałem się dowiedzieć czy faktycznie jest aż taka duża różnica w wadze opony i sztywności ścianki bocznej między oponami 88 a 92. I nie wiedzieć czemu te z indeksem 88 sa o wiele droższe…


Rafał Szymański
Listopad 26th, 2014 12:51
Stwierdza:

Tak, etykietę można wsadzić w dupę. Często chińczyki są lepsze od top ligi europejskiej. Azot jak najbardziej, właśnie po to aby utrzymać stałe ciśnienie przy większej prędkości i mniejsze nagrzewanie się opony.


Rafał Szymański
Listopad 26th, 2014 13:36
Stwierdza:

A co ma do tego waga? Ceny rozkładają się różnie.


Piotr
Listopad 26th, 2014 14:49
Stwierdza:

Dzikuj za odpowiedz.
jest jeszcze kilka miesięcy na decyzję, więc przemyślę sobie (łącznie z tym azotem)
A tak krótko – Michelin, czy Conti?
Vredestein nie znam…


Rafał Szymański
Listopad 26th, 2014 17:59
Stwierdza:

Conti


Napisz komentarz - odpowiemy i doradzimy!

(wymagane)

(wymagane)