Opony to nasza praca i pasja. Odpowiemy na każdy komentarz, doradzimy, pomożemy.
Sprawdź nas! Jesteśmy na rynku ponad 20 lat.
ostatni komentarz:

Krzysztof: Poszalałbym takim autkiem …


Test opon letnich ADAC 2013 – rozmiar 225/45R17

adacI stało się, znowu mamy kolejną odsłonę testu letnich opon ADAC, tym razem zrezygnowano z popularnego u nas 205/55R16 (np. Golf, Octavia) i testowano rozmiar 225/45R17, który powoli staje się równie popularny u nas – szczególnie w nowych samochodach.

 

Porównano ze sobą 19 opon (ostatnio było 15), ale oczywiście kilka to wynalazki, których w ogóle nie powinno tu być. Zobaczmy zatem bliżej. Tym razem będę komentował na bieżąc , od razu pod werdyktem.

1363707164_trophyZwycięzca: Continental SportContact 5
z werdyktem:  bardzo wyważone właściwości, najlepsza na wodzie, dobra na suchej nawierzchni, niskie zużycie paliwa

Opona zdecydowanie poprawna, mogę polecić z czystym sumieniem. Continental po raz kolejny potwierdził swoją przynależność do top-ligi. Jeżeli się podoba to nie szukać więcej i brać w ciemno.

1363708334_Trophy-silver Drugie miejsce: Goodyear Eagle F1 Asymetric 2
z werdyktem:  bardzo wyważone właściwości, najlepsza na suchym, dobra na mokrym, relatywnie mała ścieralność

Tu również nie mam zastrzeżeń. Opona zdecydowanie godna polecenia. Połączenie komfortu z osiągami, już jakiś czas na rynku, wielu zadowolonych kierowców (naszych klientów)

1363708328_Trophy-bronze Trzecie miejsce: Dunlop Sport Maxx RT
z werdyktem:  bardzo wyważone właściwości, dobra na suchym i mokrym, relatywnie mała ścieralność

Podobna do GY, lecz z większym akcentem na sport. Chcesz poszaleć, wybierz Dunlopa! Do mnie osobiście nie przemawia.

Następnie mamy po kolei:
4. Michelin Pilot Sport 3 – niestety tym razem Michelin bez podium
5. Vredestein Ultrac Vorti – nowość i od razu dobra lokata, gratuluję i polecam!
6.  Hankook Ventus S1 Evo 2 – może być, rozsądny wybór
7. Semperit Speed-Life – jako tańsza alternatywa może być
8. Apollo Aspire 4G – unikać
9. Bridgestone Potenza S001 – jak widać, Bridgestone jeszcze trochę odstaje od czołówki
10. Kumho Ecsta LE Sport KU39 – raczej unikać
11. Pirelli Cinturato P7 – słabo w teście, a w praktyce dobra opona
12. Yokohama C.drive 2 –  słabo w teście, a w praktyce dobra opona
13. Falken Azenis FK453 – unikać
14. Uniroyal RainSport 2 –  słabo w teście, a w praktyce dobra opona
15. Esa-Tecar Spirit UHP – gówno
16. Toyo Proxes T1 Sport – unikać, tylko dla zapaleńców którzy nie dadzą sobie powiedzieć, że Toyo to nic wielkiego.
17. Nexen N8000 – gówno
18. High Performer Sport HS-2 – gówno
19. Syron Race 1 Plus – gówno

1363707920_comment Czyli podsumowując:

Po raz kolejny utwierdzam się w przekonaniu, że testy opon są bez sensu. Dobór opon z kapelusza = wyniki niepoważne. Jak można w jednym teście brać Michelina i np. Nexena? Przecież to się w ogóle kupy (he he) nie trzyma, no sorry akurat w przypadku w/w Nexena kupy się trzyma jak znalazł :). Dalej mamy jeszcze lepsze np. Syron, jakaś Esa… co to w ogóle jest? Testy powinny być podzielone na kategorie np. premium-middle-budget i konkurenci odpowiednio dobrani. Chętnie bym sobie zobaczył, z zasady i tak bezsensowne, porównanie np. Nexen vs Dębica vs Syron etc. Która lepsza? Szkoda gadać.

Jak zawsze zapraszam do komentowania. Napiszcie nad jakimi oponami się zastanawiacie, doradzę jak umiem najlepiej. A testy traktujcie z dystansem.

Nie chciało mi się już wrzucać kopii tych tabelek z ADAC z poszczególnymi wynikami. Testy dostępne tutaj.

To też Cię zainteresuje!

Lepsze opony na tył!
Przechowywanie opon.
Budowa opony zimowej. Czy tak mocno różni się od letniej? (zobacz)
Wszystko o oponach kierunkowych, symetrycznych i asymetrycznych.


320 odpowiedzi do “Test opon letnich ADAC 2013 – rozmiar 225/45R17”

Paweł
Marzec 19th, 2013 14:41
Stwierdza:

Wynika z tego jednoznacznie, że mimo zatrzęsienia róznych opon z egzotycznych krajów oraz masy ludzi, którzy próbują wmówić, że są one równie dobre jak europejskie, to jednak te najbardziej klasyczne marki oponiarskie wciąż są na topie :)


piotras
Marzec 21st, 2013 13:28
Stwierdza:

Wiele opon wypada słabo w teście dlaczego? a w praktyce to jest inaczej.


Tomasz
Marzec 21st, 2013 18:02
Stwierdza:

Ja już właściwie zdecydowałem że kupie Dunlop Sport Maxx RT do mojego Seat Leona II. Czemu Ciebie Rafał nie przekonały te opony? Możesz coś więcej napisać na ich temat…? Czy faktycznie te z roku 2013 mają opory toczenia na poziomie – C ? Czy przyczepność jest na poziomie – A i czy decybele są faktycznie 67 dB ? Fajną cenę znalazłem w internecie i mocno mnie kusi :)


Tomasz
Marzec 21st, 2013 22:27
Stwierdza:

Czy mógłby ktoś coś więcej napisać o oponach DUNLOP SP SPORT MAXX RT ?


Tomasz
Marzec 22nd, 2013 18:17
Stwierdza:

Dzięki Wielkie za Odpowiedź. Tak chodzi mi o 225/45R17 91 Y – etykieta: CA67 (wersja Dunlop Sp Sport Maxx RT V1). Mam nadzieję że się nie rozczaruje oponami i przejeżdżę parę sezonów :) I jeszcze pytanko… Skoro mówisz żeby nie kierować się samą etykietą to w sumie po co ona w ogóle jest? Ja wiem że różnice między markami są ale w końcu kupujący na to też zwraca uwagę.


Dziku
Kwiecień 12th, 2013 13:38
Stwierdza:

dziwne ,,,,,,,,,,,,,,,,,,że ktoś na podstawie nie wiadomo czego pisze opinie o oponach !??! chodzi o Pana Rafala! jakoś np opony toyo [proxes t1s zajęły 6 miejsce na równi z opona pirreli p7 cintuaro! a tu piszą,że lipa! trzeba dużo jeździć samochodami z różnym ogumieniem! sama sucha teoria na podstawie tabel nic nie załatwia!


Piotr
Kwiecień 18th, 2013 18:07
Stwierdza:

Witam,

Mam pytanie które opony poleciłbyś do Opla Insigni, napęd przód, diesel 195 KM.
Dość dużo jeżdzę ok. 80.000 km rocznie, z tego ok. 50.000km na letnich.
Zawsze pod koniec sezony opony przednie są do wyrzucenia.
Miałem dotychczas Bridgestone i Falkeny.
Potrzebuję opon przede wszytkim trwałych- cena i osiągi mają istotność drugorzędną – nie jeżdżę sportowo.


chris
Kwiecień 21st, 2013 18:50
Stwierdza:

Witam zastanawiam sie nad oponami do mojego golfa 90 km tdi opony w rozmiarze 195 50 r15

myslałem nad uniroyalem ale może by pan coś innego polecił ??


Wiktor
Maj 30th, 2013 12:33
Stwierdza:

Wszystkie Chińskie i Koreańskie to złom, tylko ludzie na tym jeżdzą i jest ok. Za dużo tutaj propagandy


hamet82
Sierpień 20th, 2013 11:28
Stwierdza:

Witam,

jestem na etapie zakupu opon letnich w rozmiarze 235 / 45 R18. Jako że, już w standardzie mam twarde zawieszenie szukałem opon letnich, które charakteryzowałby się bardziej miękką mieszanką.

Doradzano mi różne ale najczęściej Michelin Pilot Sport 3 ale ostatecznie na nie się nie zdecydowałem.

Następnie brałem pod uwagę Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 vs Dunlop SportMqaxx RT i ostatecznie stanęło na Goodyearach… => chociaż sam wzór bieżnika bardziej mi odpowiada w Dunlopach.

Moje pytanie: czy Goodyeary Asymmetric 2 to sensowne oponki??

Dzięki za podpowiedź!


hamet82
Sierpień 20th, 2013 11:58
Stwierdza:

Witaj,

dziękuję za bardzo szybką odpowiedź.

Chodzi o Alfę Romeo 159 2.4 JTDM. Standardowo przy tym silniku były 2 wersje opon w zależności od wersji wyposażenia auta. Tańsza opcja to 225/50 R17 i lepsza 235/45R18.

Zdaje sobie sprawę, że super miękko nie będzie ale obecnie jeżdżę na 225/50 R17 Bridgestone Potenza i powiem, że jest twardo… ostatnio nawet przejechałem się identyczną Alfą na 17tkach ale o profilu 45 Yokohama i było lekko lepiej (nawet przy niższym profilu niż mój => chodzi o Yokohama Advan V103.

Patrzyłem na Dunlopa Maxx RT bo osobiście bardziej mi się podoba bieżnik o ile to ma jakieś tam znaczenie ale tyle ile dobrych rzeczy słyszałem tyle samo negatywnych.. jeżeli chodzi o częstość reklamacji Dunlopa vs Goodyeara, czy ścieralność itp…

mam nadzieję, że się nie zawiodę chociaż nie mam żadnych doświadczeń z Goodyearami.

Ten GY Asymmetric 2 w testach wypada całkiem całkiem, etykieta też jest OK bo ma CA70 chociaż wiem, że etykieta to nie wszystko.

Dokładnie chodzi o ten model oponki: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 235/45R18 98 Y XL, MFS
Doradzono mi, że na polskie drogi powinna być bardzo OK oraz ma MFS (ochrona felgi).

jest OK??


hamet82
Sierpień 20th, 2013 12:12
Stwierdza:

Witaj,

bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.

Chodzi o Alfę Romeo 159 2.4 JTDM. Z tym sinikiem oferowana była ona w 2 wersjach kół. 225/50R17 oraz lepsza 235/45R18.

Obecnie jeżdżę na Bridgestone Potenza 225/50R17 i powiem, że jest bardzo twardo… na tyle twardo, że jak ostatnio przejechałem się identyczną Alfą, również na 17tkach i nawet mniejszym profilu bo 45 to było lepiej a miała założone Yokohamy Advan V103…. bardziej miękko przy niższym profilu…

Zastanawiałem się nad Dunlopami bo mi bieżnik bardziej się podobał aczkolwiek wiem, że Goodyearki lepiej wypadają w większości testów … Ogólnie z tego co czytałem na temat Dunlopów to tyle ile mają pozytywnych opinii równie dużo mają negatywnych => co do ich trwałości / ścieralności czy usterkowości vs Goodyear.

Dokładnie chodzi o ten model: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 235/45R18 98 Y XL, MFS (ochrona na felgę)

Etykieta też wygląda OK bo jest CA70 chociaż wiem, że etykieta to nie wszystko :)

Mam nadzieję, że się nie zawiodę!


hamet82
Sierpień 20th, 2013 12:17
Stwierdza:

Dzięki za komentarz!

Pozdro!


yomen
Listopad 12th, 2013 12:42
Stwierdza:

A co polecalbys do passata b5fl ? 1.9 130 km. 225/45/17 te continentale okej ?


Bolek
Listopad 19th, 2013 08:50
Stwierdza:

Witaj kolego,
jakie opony w rozmiarze 205/55/16 powinienem wybrać Twoim zdaniem do Octavi II 1.8 TSI.
Styl jazdy bez większych szalenstw bo większość z dziećmi ;)


Pawełos
Listopad 27th, 2013 17:50
Stwierdza:

witaj Rafale, czy mozna na zime do bmw e46 rozmiar opon 205 55 16 91H dac gy ug8 ? :) czy lepiej conti ts850? jezdzilem na obu w e46, ale nie wiem co bedzie lepsze. na ug8 jazda wydaje sie przyjemniejsza, super hamują, nie wiem co bedzie zimą…trakcja i co pociagnie dluzej :)


Pawełos
Listopad 28th, 2013 10:05
Stwierdza:

No tak nikt jeszcze nie wie co bedzie z ts850 na sniegu. Nie jezdzilem na w/w oponach po sniegu jeszcze :) jezdzilem na obu tych oponach dwoma tymi samymi autami w temp 0 oC – 5 oC i na GY UG8 jazda wydaje mi sie przyjemniejsza. Pytałem co będzie trwalsze itd :) Co by Pan polecal :) Szukam tez opon na lato, w rozmiarze 235 40 18 z indeksem 95Y. do tej pory jezdzilem BMW E46 430Nm z opona Continental CSC2 i CSC3 na prodzie byly 95W seria 3, na tyle seria 2 95Y. Zalezy mi na oponach ktore zapewnia podobny komfort. W poprzednich podobalo mi sie to ze auto mozna bylo rozpedzic i nie zwalnialo, bdb hamowalo i nie zrywalo trakcji przy ruszaniu. Wydawalo mi sie ze do 60-80km/h troche huczały :) Potem cisza. Co moze mi Pan polecic? Z góry dzieki za odpowiedź. POZDRAWIAM


Pawełos
Listopad 28th, 2013 12:08
Stwierdza:

Nie nie jestem z Pana branzy. Poszukuje tylko naprawde dobrej oponki ;) Dunlop jakos do mnie nie przemawia, tym bardziej że wyzej napisano, że się sciera…W sumie w BMW jest kontrola poslizgu DSC. Myslalem jeszcze o Michelin Pilot Sport 2, takie opony byly montowane do BMW "M" ;) Czy moze Pan polecic jeszcze cos lepszego niz Dunlopy GT?


Pawełos
Listopad 28th, 2013 12:36
Stwierdza:

jaki model warto z MIchelin? :)


Pawełos
Listopad 28th, 2013 12:38
Stwierdza:

Opony chce niedlugo wrzucic z e46 do nowszego BMW e90 takze cena nie ma znaczenia :) Może Pan polecic cos sprawdzonego? szkoda kasy na jakies "g*wno" :)


Pawełos
Listopad 28th, 2013 15:27
Stwierdza:

to czemu tak nisko wyszedl w testach francuski michelin?


Sławek
Grudzień 1st, 2013 21:33
Stwierdza:

Witaj.
A co sądzisz o oponie Yokohama S. Drive?
Poszukuje coś do Hondy Civic na przyszły sezon. Mam tylko 130koni , ale bardziej zależy mi na trzymaniu bocznym w zakrętach, żebym mógł w pełni cieszyć się niezależnym zawieszeniem.

Zastanawiałem się między Yokohamą S. Drive, ContiSportContact 5, GY Asymmetric 2, Michelin Pilot Sport 3 oraz biorę pod uwagę też BS Potenza RE050A.

Głównym argumentem za który przemawia Yokohama S.Drive jest wygląd- bardzo podoba mi się profil i bieżnik- uważam że to najładniejsza opona kierunkowa.
Problem w tym że nie znalazłem żadnych testów z tą oponą. Opinii na forach także mało.
Jeśli by się okazało że ta opona nie odbiega znacząco od wyżej wymienionych to skusiłbym się na nią.
Najważniejsze są dla mnie : Trzymanie na suchym, na mokrym oraz opory toczenia. Reszta parametrów ma dla mnie znikome znaczenie.

Pozdrawiam


Tomasz
Grudzień 2nd, 2013 12:40
Stwierdza:

Witam Panie Rafale! Jak ocenia Pan dwie nowe opony z tego testu: http://effectivepr.pl/a/1576/ADVAN_Sport_V105_zwy
chodzi mi o YOKOHAMA V105 (montaż fabryczny w SLK, CLK), oraz Hankook S1 EVO2, którą montują do nowych BMW 3,5 serii oraz X5 (bazującą na doświadczeniach z DTM? Ma Pan już jakieś doświadczenie z tymi oponami? Gdzie są produkowane na nasz rynek? Czy te opony są przereklamowane? Wygrywają we wszystkich testach. Zastanawiam się pomiędzy nimi a nowym Goodyear'em Eagle 2. Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam


Sławek
Grudzień 5th, 2013 14:20
Stwierdza:

Troszkę źle się wyraziłem. Zależy mi na oponie asymetrycznej, ale jedynym powodem kupna opony kierunkowej była by Yokohama S.Drive- ze względów estetycznych. To miałem na myśli ;)

Zdaje sobie sprawę że wyżej wymienione opony przeze mnie są asymetryczne.

Jeśli nie kupie S.Drive to będę zastanawiał się nad :

ContiSportContact5

GY Asymmetric 2

Michelin Pilot Sport 3

Michelin Pilot Super Sport

Yokohama Advan Sport V103

Mam kilka pytań.

1. Michelin Pilot Sport 3 i Pilot Super Sport są teoretyczne przeznaczone do innej grupy klientów, jednak obie występują w tym samym rozmiarze 205/45. Czy warto dopłacić do tej droższej (teoretycznie lepszej), różnica w cenie raczej symboliczna.

2. Jak to jest z tymi oporami toczenia? Czy jeśli zastosujemy oponę w takim samym rozmiarze, tej samej klasy, ale teoretycznie innym indeksie oporów toczenia np, C vs F. To czy różnica w spalaniu będzie aż tak znacząca?

W testach CSC5 i Asymmetric 2 mają bardzo małe opory. Warto to brać pod uwagę?

3. Ciąg dalszy oporów. Myślałem o zastosowaniu alternatywnie opony 215/40. Różnica wyniesie 7mm.(225/40 niestety za szeroka) Według kalkulatorów w internecie jest to dopuszczalne. Zdaję sobie sprawę że fabryki nie powinno się poprawiać, ale producenci też nie są idealni. Wśród fanów tuningu stosowanie takich „egzotycznych” rozmiarów jest dość popularne i chwalone. Czy zastosowanie opon 215 spowoduje zauważalny wzrost spalania w stosunku do 205? Czy samochód straci na dynamice? Z drugiej strony mniejsza średnica koła spowoduje skrócenie przełożenia głównego a co za tym idzie poprawi dynamikę, więc powinno się to zrównoważyć. Kiedyś zastosowałem koła minimalnie mniejsze i wzrost dynamiki był bardzo odczuwalny szczególnie w niskim zakresie obrotów gdzie japońskie samochody mają znikomy moment obrotowy.

Powód dla dla którego chciałbym zastosować 215/40 to estetyka oraz minimalnie mniejsza średnica koła. Czy gra jest warta świeczki?

Z góry dziękuje.

Pozdrawiam


Sławek
Grudzień 7th, 2013 10:36
Stwierdza:

Dzięki za informację. Szkoda że w przeciętnym serwisie opon nie można takich informacji uzyskać…
Do wiosny sporo czasu także jeszcze na pewno jeszcze tu wróce i podpytam ;)
Pozdrawiam


piotr
Styczeń 6th, 2014 00:16
Stwierdza:

interesuje mnie dokonanie jak najbardziej racjonalnego wyboru opony 195/65r15 , tzn przejechanie jak najwięcej kilometrów , komfort i bezpieczeństwo . Zastanawiam się nad sportrac 5 , ale tak naprawdę nie wiem co wybrać .


Łukasz
Styczeń 6th, 2014 21:49
Stwierdza:

Cześć.
Jeżdżę oplem signum 1.9 cdti 150 km. Kupiłem ją na oponach opony goodyear eagle ntc5 215/50/17.
Szykuję mi się wymiana na wiosnę i zastanawiam się czy zmienić na inne czy pozostać przy tym modelu…
NIe wiem czy fabrycznie były montowane ntc , ale zjechane są porządnie ( samochód mam od czerwca) przez poprzedniego właściciela.
Cena na oponeo to około 570 zł za sztukę, czy jest coś lepszego do 600 zł za sztukę , czy radziłby Pan pozostać przy tych co jeździłem ?
Pozdrawiam


Krzysiek
Luty 21st, 2014 17:37
Stwierdza:

Witam takie małe pytanko muszę kupić w tym sezonie lato jeżdżę A4 B7 2,0Tdi 140 km dotychczas były opony 235/45/17 Bridgestone potenza RE050 dla mnie bomba ale cena nowych już nie, nie chce płacić za napis na oponie i chciałbym zmniejszyć szerokość na 225/45/17-tylko zastanawiam się co wybrać na felgę 7,5' żeby był rant ochronny na felgę, komfort jazdy ciche i nie śliskie doradzicie coś fachowego z życia wzięte nie z testów i ze słyszenia realne fakty mnie interesują.Z góry dziękuje.


Kasia
Luty 23rd, 2014 11:27
Stwierdza:

Bardzo proszę o pomoc w podjęciu decyzji dot. opon letnich, bo od opinii i testów już mnie boli głowa. Auto mercedes c220 cdi coupe, rocznik 2005, kapcie tył 245/40/17, przód 225/45/17. Moje wybory: michelin primancy, continental sportcontakt 5, yokohama c. drive 2. Jak ważna jest homologacja producenta, zwracać na to uwagę? Rant ochronny? Jakkie cechy powinnam uwzględnić przy zakupie, aby były bezpieczne? Zależy mi aby były ciche i trwałe. Z góry dziękuję za pomoc. :)


Piotr
Luty 24th, 2014 10:55
Stwierdza:

Panie Rafale a Do Ootavi Kombi 140KM TDI manual zawieszenie standardowe jazda racze szybka ale nie rajdowa opony mja starczyc na kilka zezonów po ok 120km każdy i mieć dobra przyczepność suchy/mokry + dobre hamowanie
Które by Pan polecił (przykładowe ceny z neta):
Continental ContiSportContact 2 205/55R16 91 – 299pln
Continental ContiPremiumContact 5 205/55R16 91 H – 315pln
Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 205/55 R16 91 W – 330pln
DUNLOP SP SPORT MAXX RT 205/55R16 91 Y – 325pln
Uniroyal Rainsport 3 205/55R16 91 V- 259pln


Konrad
Luty 26th, 2014 23:54
Stwierdza:

Witam
Szukam rady ktora opone wybrac po wertowaniu internetu mam dwie wersje do auta
Lexus GS 300 ( 250KM naped na tyl ) benzyna: Orginalnie byly Yokohamy advan A10F ale po 67 tys to i 6 latach rownaja sie zeru. Zatem pojawia sie dlaczego nie to samo : bo niechce wiecej run flat ( calkowity brak komfortu)
i tutaj mam od sienie dwie propozycjie :
Yokohama Advan Sport V105 245/40 R18 97 Y E A 72
BRIDGESTONE Turanza T001 245/40 R18 97 Y TL 4804 F B 71 ( handlowiec z ASO naciska na ta opone)

Istota jest ze niewiele korzystam z auta max 10 tys rocznie. Tak ze + / – scieralnosci nie sa moim wyznacznikiem. Istota bedzie komfort i poziom halasu opony.
Myslalem o Dunlopach SP SportMaxx RT 245/40 R18 97 Y (wg etykiety E , A, 68) – jednka sa szczegolnie mocna odradzane w moim ASO .

Zatem na czym jezdzic ……….

pozdr Konrad


adrian88
Luty 27th, 2014 00:02
Stwierdza:

Bardzo proszę o pomoc w doborze opon. Auto to opel astra h opc (240KM , przedni napęd) , rozmiar opon 225/40/18 , poszukuję czegoś dobrego , głownie na mokrą nawierzchnię ponieważ mieszkam w Irlandii , a tu jak wiadomo wiecznie pada :D Brałem pod uwagę Goodyear Eagle F1 Asymetric 2 , Pirelli P Zero Rosso ….a może coś lepszego ???Pozdrawiam i z góry serdecznie dziekuje


Piotr
Luty 27th, 2014 12:28
Stwierdza:

Cześć rafale

Auto trojka BMW 325i, E46 rozmiary 235-40-r18
na ringu opony:

conti sport 5 AE
michelin 3 AE
dunlop rt AC

ktora wygrywa walke? :)


Patryk
Luty 27th, 2014 14:09
Stwierdza:

Witam ! A jak jest ze ścieralnością Continetal Sport Contact 5 oraz Dunlopów RT? Podobno i jedno i drugie to porażka? Jak jest z Michelinem? może je Pan jakoś ustawić w kolejności od największego przebiegu do największego "bubla"?


Piotr
Marzec 17th, 2014 09:26
Stwierdza:

Witam Panie Rafale poszukuję letnich oponek do Forda S-Max 2.0 benz. (145KM) rozmiar 225/50/r17 nośność 98.
Zależy mi na komfortowej i cichej jeździe (z rodzinką). Jazda mieszana 2/1 – Warszawa / Autostrady.
Szacowany roczny przebieg ok. 15 tyś.
Przymierzałem się do Dunlop SP SportMaxx RT 225/50 R17 98 Y o etykiecie (B/A/67dB) orientuje się pan jak wygląda scieralność w nowej mieszance z oznaczeniem V1 ..?
Proszę o kilka propozycji.


Sławek
Marzec 18th, 2014 11:19
Stwierdza:

Czy nie powinny już być wyniki testów ADAC 2014r? Coś się spóźniają…


Daniel
Marzec 19th, 2014 14:19
Stwierdza:

Witam
Potrzebuje opon 205/55/16 z rantem ochronnym do Golfa IV TDI 130KM w planach jest podniesienie mocy do ok 155KM. Co by Pan polecil?


Tomasz
Marzec 19th, 2014 20:20
Stwierdza:

Witam. Poszukuje opon do Audi A3 2.0 TDI w rozmiarze 225/45 R17. Na oku mam:
– Continental ContiSportContact 5 91V,
– Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 2 91V
co Pan o nich sądzi?
A może jakieś jeszcze inne Pan doradzi?
Proszę o odpowiedź


Adam
Marzec 21st, 2014 23:08
Stwierdza:

Witam. Potrzebuję opon do Civic-a 2.2 Ctdi 170 KM, rozmiar 225/45 R17. Po poprzednim właścicielu zostały mi Vredestein Ultrac Sesanta – niecałe 4 mm bieżnika. Poprzedni właściciel był podobno zadowolony, ale dla mnie chyba za twarde – może to odczucie dlatego że są po trzech sezonach, a może dlatego że trzeba pompować od 2,8 do2,9 bara. Szukam dobrej, wygodnej i cichej oponki, zastanawiam się nad: Vredestein Ultrac Sesanta bo kusi mnie cena, ale rozważam też droższe modele np: Pirelli P Zero, Goodyear Eagle F1, ContiSportContact 5. Proszę o doradę, styl jazdy umiarkowany bo przy tym profilu czuć każdą nierówność a drogi mamy jakie mamy, od czasu do czasu austostrada a tu mam czym depnąć.

Pytanko, jakie zalecane przez producentów ciśnienie do pozostałych typów

Bardzo proszę o doradę, a może coś innego?, jestem otwarty na propozycje. Dziękuję i pozdrawiam Wszystkich. Adam.


Mario
Marzec 23rd, 2014 10:45
Stwierdza:

Witam. Poszukuję opon letnich do saab 9-5 3.0 v6 r.1999. Rozmiar 225/45 R17. Czy wystarczą o wskaźniku nośności 91 czy zalecany byłby 94?


Daniel
Marzec 24th, 2014 14:23
Stwierdza:

Witam
Co Pan sadzi o oponach Fulda Sportcontrol? Potrzebuje 4 szt w rozmiarze 205/55/16 z rantem ochronnym i nie wiem na ktore sie zdecydowac


Dzoszua
Marzec 28th, 2014 18:33
Stwierdza:

Witam

Szukam dobrych opon do Mercedesa 1.8 CLC 140KM, rozmiar 225/45 R17. Zastanawiam sie nad

Continental ContiSportContact 5 91Y FR ALBO 91W

– Goodyear EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 94w xl

w sumie jeszcze myslalem o barum bravuris 3

Bardzo prosze o porade.

Dziekuje i pozdrawiam


Rafał
Marzec 28th, 2014 19:14
Stwierdza:

Witam,

Poszukuję opon w rozmiarze 245/45/17 ewentualnie 225/50/17 choć skłaniałbym się ku szerszym do BMW E60 3.0 D, do jazdy i po mieście i w trasie (prędkości do 200 km/h). Najważniejsze dla mnie jest bezpieczeństwo oraz komfort. Rozważam kupno nowego modelu od Uniroyal tj. Rainsport 3 99 Y XL, wygląda zachęcająco, natomiast ciężko znaleźć jakiekolwiek opinie o tym modelu, biorę również pod uwagę opony Fulda Sportcontrol 99 W i Vredestein Ultrac Sessanta 95 Y. Czy mógłbym prosić o fachowe doradztwo? Jakieś za i przeciw dla wymienionych modeli?

Pozdrawiam


kami70
Marzec 31st, 2014 23:35
Stwierdza:

Witam panie Rafale,

Mnie też dopadł problem doboru opon letnich, bo właśnie kupiłem auto na zimówkach Sawa Eskimo. Na marginesie te Sawy są w miarę ok czy pomyśleć na jesieni o innych, a jeśli tak to jakich? co do letnich to proszę o podanie kilku pana typów w rozmiarze 225/45 R17. Samochód to Skoda Superb kombi 1.8 TSI 4×4. Myślałem o Yokohamie lub Pirelli P Zero. Zależy mi przede wszystkim na komforcie, choć przy takim rozmiarze cudów nie należy się spodziewać. Dodatkowo proszę o podanie odpowiedniej nośności – tu też jest dylemat. Z góry wielkie dzięki!


Bartłomiej
Kwiecień 1st, 2014 11:05
Stwierdza:

Witam Rafale

Mam nadzieje ze mi coś doradzisz, bo czas wymiany opon się juz zbliża. Więc tak: Opel Astra III 1.8 140KM ( benzyna ), 205/55/16. Głównie jazda po mieście, trasa w 30% ( do 140km/h ). Jazda po mieście umiarkowana.
Zależy mi na krótkiej drodze hamowania oraz dobrym trzymaniu bocznym, lubię czasem z ronda zjechać szybciej ;)
Ścieralność, tak żeby opona wystarczyła przynajmniej na 3-4 sezony ( robię około 8-9 tyś km rocznie ). Celujmy w średnią i wyższa półkę…nie lubie byle czego.


Rafał Szymański
Kwiecień 3rd, 2014 11:23
Stwierdza:

ok, dzięki za info. Jak pisałem nie jestem fanem Fuldy ale to nie oznacza, że opony są złe. Po prostu według mnie w tej klasie cenowej są lepsze oferty ale ostatecznie zawsze chodzi o dobre połączenie opony-auto. Jeśli w Twoim wypadku jest ok to dobrze trafiłeś.


Adrian
Kwiecień 8th, 2014 11:43
Stwierdza:

Aktualnie skończyły mi się opony w Honda Civic 2.2 cdti (Michelin Pilot Sport 3 225/45 R17).
Zastanawiam się cały czas nad 4 propozycjami:
Fulda Sportcontrol 225/45R17 91Y
Hankook Ventus S1 Evo 2 K-117 225/45R17 91 W
Goodyear Eagle F1 Asymmetric2 225/45R17 91Y
Dunlop Sp Sport Maxx Rt 225/45R17 91Y
nie chciałbym nie potrzebnie przepłacać.


Sławek
Kwiecień 11th, 2014 21:12
Stwierdza:

Sa już testy ADAC 2014


AoD
Kwiecień 26th, 2014 04:30
Stwierdza:

Witam, chciałbym zapytać o opinie dotyczaca opon do Audi A4 B8 na lato w rozmiarze 225/50 r17 chodzi mi o opony w rozsadnej cenie, przy zachowaniu dobrych parametrow, nie zalezy mi na marce, pozdrawiam.


jerry
Maj 27th, 2014 14:13
Stwierdza:

Panie Rafale
225/45 R17 Bravuris 3HM – ma Pan jakieś informacje zwrotne od klientów o tej oponie?
Kończą się moje Potenzy S001( opony założone w 2011, teraz to ich 4 sezon, przód 4, tył 6mm, ale parcieją i powolutku zaczynają ząbkować…) i trzeba będzie kupić w niedalekiej przyszłości :)
Przed S001, zawsze moimi faworytami były opony kierunkowe, a królował GSD3 GY ( 16", made i germany – na co zawsze zwracałem uwagę), ale coraz trudniej z kierunkowymi (a szczególnie 225 17") – to prawda, że zakończono produkcję Rainsport2? Co z kierunkowych (oprócz Cento) by Pan polecał? Hankook V12 evo2- też badziew?


Tomasz
Czerwiec 23rd, 2014 09:07
Stwierdza:

Witam Poszukuję opon letnich do Mazdy6 2.0 PB w rozmiarze 215/50r17.
Obecne opony to BRIDGESTONE POTENZA RE050A 215/50 R17 91W i szukam opon, które dorównają właśnie tym, które posiadam pod wzgledem ścieralności (Potenzy są mega wytrzymałe), ale przede wszystkim będą lepsza pod kątem bezpieczeństawa oraz komfortu. Potenzy uważam, że są za głośne.
Oczywiście nie chciałbym przepłacać niepotrzebnie. Proszę o zaproponowanie kilku propozycji opon biorąc pod uwagę również te tańsze, które mogłyby sprostać moim wymaganiom.
Jeżdżę raczej szybko, rocznie ok 20tys. km. pół na pół miasto/autostrada.


jerry
Czerwiec 24th, 2014 14:47
Stwierdza:

Czy mógłby Pan napisać/powiedzieć :) coś o General Altimax Sport (225/45R17)? Nigdzie nic, pusto, zero info…
Widziałem i "macałem" na żywca, i powiem że wygląda ciekawie.


malcolm
Czerwiec 29th, 2014 12:17
Stwierdza:

szukam już powoli budżetowej opony zimowej do małego miejskiego auta eksploatowanego w warunkach dużego miasta i osiedli, które czasem potrafią być źle odśnieżone

Dayton DW510, Hankook Icept W442 czy Viking Snowtech 2? a może coś kompletnie innego?


yaro
Lipiec 16th, 2014 22:56
Stwierdza:

Rafale, proszę o pomoc. Auto to Acura TL 3.2 260 KM, napęd przód, dosyć ciężka, bo obecnie szacuję, że ok. 1670 kg. Jeżdżę dynamicznie, czasami agresywnie i bardzo szybko ale bez palenia gumy na skrzyżowaniach. Problem w tym, że opony znikają mi w oczach. Średnio żyją 30 tys. Do tej pory były to UHP 245/40/18: Pirelli P Zero, Yokohamy Advan Sport V5 i obecnie Michelin PS 2. Szukam czegoś, co dłużej pożyje i będzie w miarę komfortowe. Myślałem o Pirelli Cinturato P7 lub Michelin Primacy.
Co myślisz o tych oponach w kategorii żywotność, hałas, komfort ?
Jaki parametr nośności wybrać? W samochodzie mam ciężką butlę gazową daleko od osi i czasami bagażnik załadowany w pełni. Czuję, że w szybkich zakrętach opony mają ciężko.


Piotr
Sierpień 23rd, 2014 22:43
Stwierdza:

Rafale proszę o pomoc w optymalnym doborze opon. S-klasa (W221) 350 diesel. Rozmiar 255/45 R18. Moje priorytety: 1) cisza 2) żywotność 3) reszta;) Jeżdżę "mułowato".


Adam
Sierpień 30th, 2014 21:05
Stwierdza:

Witam. Mam pytanie ?Posiadam od niedawna Toyote RAV 4 2014 r.
Przymierzam sie do zakupu opon zimowych.Mam zamiar kupic rozmiar 225/65 R17.Chciałem sie dowiedzieć czy ten rozmiar moze być i jakie opony kupic. Mysle o Continentalach,albo o Michelinach? Prosze o pomoc…


Dariusz
Wrzesień 11th, 2014 00:36
Stwierdza:

Proszę o opinie na temat opon takich jak Yokohama BluEarth AE-01 i
Vredestein Ultrac Cento 205/55 R16 mam problem które kupić do auta Audi A4. Będę wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedz. Pozdrawiam.


Tomasz
Wrzesień 13th, 2014 07:39
Stwierdza:

Witam
Pomimo, iż do zimy jeszcze trochę czasu właśnie robiłem przegląd samochodu i proszę o pomoc w rozstrzygnięciu rozterki doboru opon na nadchodzącą zimę. Mam Opla Insignię 2 litry Diesel z chipem podnoszącym moc do 200 KM i 400 Nm. Standardowe opony letnie 245/45/18 Bridgestone i na zimę felgi stalowe 17. Polecany rozmiar zimowek to 225/55/17. Do tej pory były opony Goodyear Ultragrip Performance 2 ale się zużyły i poszukuję teraz najlepszych – maksymalnie bezpiecznych opon zimowych. Rozterka to: Continental TS850 ale nie ma rozmiaru 225/55/17 są tylko o profilu 50 ale wówczas średnica opony jest mniejsza o ponad 3% od wzorcowej. W rozmiarze 225/55/17 są opony Continental TS830P ale te chyba bardziej nastawione są na komfort niż na trakcję w związku z tym że TS830P jest asymetryczna . Które wybrać lub jaka jest ewentualna alternatywa? Najważniejsze oczekiwania od opon i ich wagi: bezpieczeństwo – trakcja i hamowanie w warunkach śnieg i błot
o –
50%; Komfort – 20%; Wygląd, ekonomika i dopasowanie do auta – 15%; Cena 15%. Styl jazdy – raczej szybki i agresywny. Pokonywane trasy – miasto 35%, dłuższe trasy w tym rejony górskie – 65%. Proszę o pomoc w wyborze i ewentualnie podanie alternatywy do opon Continental.
Pozdrawiam i z góry dziękuję Tomasz


robo
Wrzesień 24th, 2014 00:10
Stwierdza:

witam. grzebie w necie odnośnie opon letnich 225/45/17 (audi a3 tdi 130 KM)
zgłupiałem odnośnie dunlop sportmaxxx rt a może dunlop sp sportmaxx rt czy jest jakaś różnica?
zastanawiam się czy indeks 91 czy też warto przejść na 94. i moje obawy co do trwałości tych opon.
w teście zamieszczonym w auto świat jeśli chodzi o trwałość wypadły tragicznie.
a może po prostu rainsport 3?


lukasz
Wrzesień 25th, 2014 12:45
Stwierdza:

Witam,

a powiedz mi dlaczego piszesz, że należy unikać opon apollo? Ja po przestudiowaniu trochę „internetu” właśnie na takowe się zdecydowałem (z tego co wyczytałem – najlepszy stosunek jakości do ceny). Póki co, po przejechaniu już prawie całego sezonu złego słowa o nich nie mogę powiedzieć.

Pozdrawiam


JohnyOne
Październik 5th, 2014 23:03
Stwierdza:

Panie Rafale bardzo prosiłbym o doradzenie w doborze opon. Do Ford Escort mk 7 RS2000 4×4
Opona ma być bardzo dobra na mokrej nawierzchni. tj hamowanie trakcja trzymanie boczne. Podkreślam na mokrej nawierzchni rozmiar 205/50 16 felga 7j


kudlaty
Październik 6th, 2014 22:03
Stwierdza:

Witam co byś zaproponował do celiki 200 KM VII gen szukam czegoś na wodę mieszkam w UK wiec ciągle pada
Myslalem o uniroyal rainsport 3 205 / 45 / 17 . lubie szybko jezdzic w zakretach a na forach pisza ze maja miekkie boki i auto plywa
Dzieki z gory za sugestie
Pozdrawiam serdecznie


Tomasz
Październik 9th, 2014 13:05
Stwierdza:

Continental SportConcact 3 – 235/45R17 — NIE POLECAM … wada fabryczna w postaci odkształcania się opony , na ta chwile wymieniłem 4 szt. i po przejechaniu 5 tys km. kolejne 2 szt kwalifikują się do wymiany .Jako ze zakupiłem je za granica nie miałem problemu z wymiana , niestety w Polsce tak to nie działa i w znanym mi przypadku klient musial sam udowodnić wade w postaci testów w specjalnym instytucie -dzięki zaprzyjaźnionemu Automobil Klubowi udało mu się odzyskać pieniądze …


robo
Październik 10th, 2014 02:23
Stwierdza:

ale czy jest różnica (występują dwie nazwy) między sp spormaxx rt i taka sama nazwa bez sp?? i co z nośnością 91 czy 94?? i czy rainsport nie będzie hałasował?? wg etykiety sp maxx rt – 67 decybeli rainsport 3 – 72. a zależy mi żeby było w miarę cicho.

pozdrawiam.


Sławek
Październik 21st, 2014 15:22
Stwierdza:

Witam, mam pytanie odnośnie opon do Subaru Legacy 2010 kombi 2.0 benzyna. Obecnie mam 205/60/16 ale w zakrętach wydaje mi się że samochód nieco za mocno się przechyla. Myślę o zmianie opon na szersze. Drugi homologowany rozmiar do mojego auta to 215/50/17. Pytanie jak duża może być zmiana w odczuciach z jazdy i dlaczego opony w tym konkretnie rozmiarze są tak drogie? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam


Marcin
Październik 31st, 2014 23:48
Stwierdza:

Cześć Rafał! Poszukuję opon 225/40 R18 do Hondy Civic VIII. Fabrycznie były Bridgestone RE050A 88Y. Są to bardzo dobre opony ale niestety dość twarde. Szukam nowych opon zamiast tych Bridgestonów ale żeby były równie dobre trakcyjnie i ciut bardziej komfortowe. Pod uwagę biorę raczej tylko nośność 88 bo opona o nośności 92 powinna mieć jeszcze bardziej twarde ścianki boczne a do tego będzie cięższa. Mógłbyś mi coś doradzić? Wielkie dzięki


Wojciech
Listopad 20th, 2014 14:26
Stwierdza:

Witam Pana ! Na spokojnie szukam opon letnich do Alfy Romeo Giulietta , 1,6 diesel ( jako zimowe wybrałem Continentale). Z opon letnich pod uwagę biorę : Dunlop SP SPORT MAXX RT , Pirelli PZERO NERO , Vredestein Ultrac Sessanta ewentualnie Yokohama V103S .I teraz pod ten model samochodu , które będą najbardziej odpowiednie ? ( średni przebieg 3000km / m-c ) . Liczę na pomoc i doradztwo. Z góry dziękuję ! Pozdrawiam !


Wojciech
Listopad 21st, 2014 13:08
Stwierdza:

Dziękuję za odpowiedź .Najbardziej Skłaniam się między Vredesteine'm a Pirelli . Rezerwowo na Dunlop. Jeszcze trochę czasu mam do namysłu.


Sławek
Listopad 23rd, 2014 17:10
Stwierdza:

Witam.P Rafale .Bwm e91 318i Opony letnie zastanawiam się nad dwoma modelami Vredestein cento 225/4517
czy Goodyear asymetric 2 w tym samym rozmiarze prosze o odpowiedż .Pozdrawiam


Piotr
Listopad 24th, 2014 23:22
Stwierdza:

Panie Rafale – podepnę się pod dyskusję.

Mam hondę civic 5D (sport). Felga 225/45 r17.
"Firmowo" założone letnie Bridgestony doprowadzają mnie do szału swoją twardością i hałaśliwością.
Zimówki mam continental – i tu jest bardzo dobrze , jeśli chodzi o komfort jazdy (nie pamiętam modelu).

Czy kupując na przykład Continentale contact 5 utrzymam właściwości jezdne , a zmieni się komfort?
Czy może Michelin lub Pirelli…
Muszę coś zmienić.
Moje użytkowanie – głównie miasto plus 35-40% autostrada. Przejeżdżam jakieś 15tys rocznie. Jadąc na wakacje utrzymuję stałą prędkość 160-180 km/h przez kilka godzin (jeżdżę z dzieciakami, więc tak tylko w Niemczech :-) ).

Szukam dobrej (szybkość na suchym), bezpiecznej (na wodzie) i PRZEDE WSZYSTKIM CICHEJ, komfortowej opony
Sprawa finansów, zużycia paliwa itd jest drugoplanowa.
pozdrawiam
Piotr


Przemek
Grudzień 8th, 2014 19:21
Stwierdza:

witam
powoli rozglądam się za letnimi oponami do focusa mk2 w rozmiarze 205/55 R16. na tą chwilę zainteresowały mnie uniroyal rainsport 3. jestem raczej stonowanym kierowcą ale chciałbym mieć przyzwoite opony w razie czego…
dość ważną dla mnie rzeczą jest relacja ceny do tempa zużywania a jakoś nie trafiłem na ten element oceny w przypadku rainsport3. czy to dobry wybór Pana zdaniem? co ewentualnie w zamian? tańsza propozycja mile widziana.
i jeszcze jedno. czy na wiosnę opony letnie drożeją? bo zastanawiam się czy nie byłoby taniej kupić ich teraz zimą.
Pozdrawiam. Przemek


Mateusz
Styczeń 22nd, 2015 00:31
Stwierdza:

Witam, Panie Rafale potrzebuje rozmiaru 225/45/17. Interesuja mnie dwa modele Uniroyal RainSport 3
225/45 R17 91V w cenie 325 zl oraz Dunlop Sport Maxx RT
225/45 ZR17 (91Y) w cenie 371 zl. Auto to bmw tylno napędowe. Co by pan wybrał? czym rożni się ten dunlop w wersji V1. Ogólnie skłaniam się do dunlopa ale jest masakrycznie dużo komentarzy co do szybkiej ścieralności.Jak wypada halas w tych dwoch podanych modelach?


Piotr
Styczeń 25th, 2015 22:59
Stwierdza:

Witam,
Posiadam Passata B6 2.0 TDI CR 140 KM. Szukam opon o rozmiarze 235/45/17. Zależy mi, aby opona była cicha i dobrze prowadziła się na suchej jak i mokrej nawierzchni. Czy Continental ContiSportContact 5 będzie dość cicha, czytałem gdzieś, że jest dosyć głośna. Biorę teżpod uwagę Goodyear Eagle F1 2, Hankook Ventus Prime 2 K115, Michelin Pilot Sport 3. Proszę o jakąś podpowiedź.
Pozdrawiam
Piotr


Kitor
Styczeń 26th, 2015 20:31
Stwierdza:

Witam

Co byś polecił w rozmiarze 225/45 R18

Hankook

Ventus S-1 Evo2 K-117 czy Toyo

Proxes C1S?


brzeziak
Luty 1st, 2015 17:35
Stwierdza:

witam, Mam dwa modele letnich opona na oku..

Continental ContiPremium 2 215/55/17 (470 zl) i Bridgestone Potenza Adrenalin RE 002 215/55/17 (480 zl) do Peugeota 407 SW 2.0Hdi. Zalezy mi na tym co by sie bardzo nie scierala i byla w miare cicha (jesli to mozliwe to dwa w jednym ;) Aha.. myslalem o rozmiarze 205/55/17 co by bylo jeszcze bardziej cicho i moze mniej auto pali? cos to da? z gory dzieki za podopowiedz..


eviol
Luty 22nd, 2015 08:29
Stwierdza:

Witam Panie Rafale.
Bardzo proszę o podpowiedź jakie opony letnie do forda s-maxa 1,8 TDCI. Do tej pory jeżdżę na rozmiarze 225/50R17 i tak miałoby pozostać. Ważną kwestią jest dla mnie bezpieczeństwo, ale również wytrzymałość ogumienia i komfort jazdy. Styl jazdy raczej normalny, aczkolwiek na autostradzie zdarza mi się przydepnąć w ramach tego co s-max może zaoferować. Moja decyzja prawie zapadła na Dunlop SP SportMaxx RT, ale po przeczytaniu opinii o trwałości zaczynam się z tego wycofywać i nie wiem co wybrać.


Sławek
Luty 24th, 2015 10:18
Stwierdza:

Dzień dobry.
Muszę kupić nowe letnie opony i mam dylemat co wybrać. Pojazd to Subaru Legacy kombi 150KM, rozmiar opon 206/60/16. Głównie zależy mi na bezpieczeństwie oraz komforcie, ale też dobrze żeby opony przetrwały kilka sezonów. Patrząc na zeszłoroczny test ADAC rozważam Dunlop SPORT BLURESPONSE lub Goodyear EFFICIENTGRIP PERFORMANCE. Czy któraś z tych opon bedzie lepsza od drugiej a może Pan poleci jeszcze jakiś inny model?
Pozdrawiam


Mateusz
Marzec 4th, 2015 10:49
Stwierdza:

Witam Panie Rafale,
Jak większość poprzedników potrzebuję opon letnich do auta, mianowicie Opla Omegi z mocą 180 KM, obecnie jeżdzę na oponach Nexen N8000 235/45r17 97W XL i muszę powiedzieć że trakcja jest OK, natomiast prowadzenie w koleinach straszne. Zimą mam 195/65r15 Continental TS850 – prowadzenie bajka. Po wielu analizach i przeliczeniach (zgodnie z kalkulatorem opon) zastanawiam się nad rozmiarem 215/50 r17 z indeksem conajmniej 94-95 V. Myślałem o Nexen N'Fera SU1 ( z racji ceny, ponieważ ten rozmiar jest niszowy). Mógłby Pan doradzić, bądź odradzić akurat tę markę? Wracając do ewentualnego pozostania przy rozmiarze 235/45r17 to czy w przypadku innych opon, które biorę pod uwagę: Continental SportContact 5, GoodYear Eagle F1 Asymetric 2, Vredestein Sportrac 5, Dunlop SP SportMaxx RT, efekt wywalania z kolein (złego prowadzenia) będzie mniejszy niż w przypadku Nexen N8000 ? W jakiej kolejności proponował by Pan dobór ogomienia z powyższych na felgę 7,5, a może coś w zamian w stosunku jakość/cena (do max 500 zł).

Dziękuję za ewentualną odpowiedź
Pozdrawiam


Paweł
Marzec 10th, 2015 00:06
Stwierdza:

Witam, kupiłem u Was opony na zimę i jestem zadowolony. Teraz czas na opony letnie do mojego BMW E46 330i.
Ostatnio miałem Dunlop Sport Maxx RT i sprawowały się świetnie. Niestety bardzo szybko się zużyło.

Szukam opon o właściwościach Dunlop Sport Maxx RT + bardziej odporne na ścieranie.
Co polecacie w rozmiarze 225/45 R17?

Uniroyal 225/45R17 RAINSPORT 3
Goodyear Eagle F1 Asymetric 2


hans
Marzec 10th, 2015 22:52
Stwierdza:

Panie Rafale,
kupiłem Renault Espace z "walcami" 245/45/18. Obecnie założony jest wyrób oponopodobny czyli Zeetex. Myślę o czymś normalnym, ale zastanawiam się nad zmianą felg na jakieś mniejsze (16 lub 17'') i węższe. Ewentualnie pozostanie przy rozmiarze 245/45/18, ale z jakimiś niezłymi oponami w przyzwoitej cenie. Auto nie jest sportowe tylko rodzinne, więc nie oczekuję opon sportowych (chociaż nie jeżdżę wolno), tylko nastawionych na komfort i niepodążanie za każdą koleiną. Patrzyłem na ceny i Uniroyal RainSport 3 wydaje mi się dobrą propozycją.


Negro
Marzec 18th, 2015 01:43
Stwierdza:

Witam Panie Rafale. Prosze mi poradzic co do wyboru kapci. Lacetti, 122KM, 1300kg, hb. Noge mam bardzo ciezka. Zalezy mi na przyczepnosci ( to wiadomo ) i na bardzo dobrym trzymaniu sie toru jazdy przy szybkich lukach. Planuje zalozyc rozmiar 195/50R16 lub 205/45R17. Rozmyslam o Bluerespone ( mialem w mocnym civicu i ciezko zerwac przyczepnosc) lub S-drive. Co Pan Panie Rafale sadzi o tym ?


kuba
Marzec 19th, 2015 20:37
Stwierdza:

Panie Rafale,
potrzebuję opony 225/45 17.
Samochód saab 9-5, moc 270KM 415Nm. Zależy mi na przyczepności sucho i woda. parametry takie jak żywotność, komfort itd nie mają znaczenia. Proszę o pomoc, pozdrawiam


Maciej
Marzec 20th, 2015 16:40
Stwierdza:

Witam
Poszukuję opon do Mazdy 3 BM w rozmiarze 205/60/16. Obecnie posiadane letnie opony są niestety trudne do wyważenia i przy tym hałaśliwe. Zależy mi na dobrej oponie, ale oprócz jak najlepszego zachowania na suchym i mokrym zależy mi mocno na tym, aby opona była cicha. Niestety Mazda 3 nie ma dobrze wyciszonego podwozia. Po lekturze różnych testów, opinii zwróciłem uwagę na następujące oponki:
– Goodear EfficientGrip Performance
– Dunlop Sport BlueResponce
– ContiPremiumContact 5
Którą by Pan polecił?
A może miałby Pan inne jeszzcze propozycje?

Dzięki.
Pozdrawiam


kuba
Marzec 20th, 2015 23:19
Stwierdza:

Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Pojawiła się jeszcze opcja michelin 225 / 40 R18. Co Pan o tym sądzi? Z góry dziękuję za odpowiedź


kodym1
Marzec 21st, 2015 23:47
Stwierdza:

Panie Rafale,
Mitsu ASX (DID 1.8, 4×4), od 11.2010 zrobione 120 000 km. Miasto i trasy, bez terenowych wycieczek.
Myślę, że czas już podziękować Yokohamom bo zrobiły z tego pewnie koło 75-80 tys. :)
Na zimę zakładam 16, natomiast na lato 215 60 17
Mocno zaciekawił mnie Uni RainExp3. Wygląda to rozsądnie, ale obawiam się o ścieralność.
Drożej, ale w teorii lepiej na etykietach wygląda Goodyear EFFICIENTGRIP SUV.
Prośba o opinię – ewentualnie jakiś dobry zamiennik :)
Pozdrawiam M.


marcin
Marzec 24th, 2015 09:53
Stwierdza:

Panie Rafale, audi a4 avant 180KM, 245x40xR18.
Ciężkiej nogi nie mam ale wiadomo – skoro sa mozliwosci to i czasem sie pociśnie. Na którą opone by Pan wskazał, jeżli szukam czegoś bezpiecznego i cichego, w takiej kolejności.
pozdrawiam
Marcin


Kacper
Marzec 24th, 2015 17:56
Stwierdza:

Cześć,

Kupiłem u was oponki na zimę (Continental ts 850), sprawowały się bardzo dobrze.
Szukam teraz czegoś na lato, chwilowo mam toyo jakieś, ale niestety na suchym może być na mokrym tragedia.
Opony mają powyżej 5 mm To na tył sobie zostawię, poszukuje tylko 2 by z przodu wymienić.
Myślałem nad Uniroyal RainExpert 3 82 H, lub Continental ContiPremiumContact 5 82H.
Opon szukam w rozmiarze 185/60/14, głównie chodzi mi o to by były niezawodne (w zakrętach i podczas hamowania) W sezonie pewnie tak koło 20 k km robię. Za uniroyalami przemawiają głównie cena oraz łady asymetryczny bieżnik, no ale przyczepność zależy jeszcze od mieszanki a żadnych testów w internecie nie widać.
Samochód to Corolla 1.4 86 km, jeżdżę zazwyczaj dynamicznie na ile się da samochodem z takim silnikiem.

Pozdrawiam
Kacper


Radek
Marzec 24th, 2015 22:20
Stwierdza:

Witam, wybierał letnie opony do Skody Superb Kombi 170KM – moje typy to Nokian Zline lub ultrac Vorti rozmiar to 225/45/17 94Y. Pytanie, które się lepiej sprawdza w mojej Škodzie – przede wszystkim chciałbym wybrać ciche z dobrym utrzymaniem opony. Dziękuje za wszelkie porady.


Piotrek
Kwiecień 1st, 2015 20:31
Stwierdza:

Witam
Szukam opon dla siebie w rozmiarze 225/45R17.
Samochód to BMW serii 3 150KM. Obecnie jeżdżę na Michelin Pilot Sport 3 bieżnik 4mm 2011 rok – szału nie ma :(
Na innych samochodach używałem Uniroyali z pozytywnymi warzeniami.
Obecnie zastanawiam sie nad:
RAINSPORT 3
F1 ASYMMETRIC 2
ULTRAC SESSANTA
PILOT SPORT 3 (nowe)
Jżdzę b.mało rzedu 10tys/rok – styl jazdy agresywny

Byłbym wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.


zybi
Kwiecień 10th, 2015 16:07
Stwierdza:

nexen 15cali 195 n blue mitsubishi galant rewelacja w bmw e60 530i mam nexeny n fera su1 225 45 17 poezja ciche zwrotne a na deszczu bajka kolega w swojej bmw 530i x drive ma nexeny 225/50/17 i jest przeszczesliwy moje cena 1030 jego 1200zl zamawialismy w krakowie polecam rewelacja. a ad ac to jest test sponsorowany


Tomek
Kwiecień 10th, 2015 21:14
Stwierdza:

Witam Panie Rafale
Wybieram opony 225/45r18 do Vectry 1,9CDTI 150KM. Priorytetem jest dla mnie ich trwałość. Rocznie robię ok 40tys. km głównie po typowych polskich drogach ;-) , autostrady sporadycznie. Lubię czasami "poszaleć". Myślałem o Semperitach, Fuldach, ewentualnie Vredesteinach ale nie jestem przekonany czy warto wchodzić w klasę premium.
Proszę o radę. PZDR


ARTi
Kwiecień 15th, 2015 08:33
Stwierdza:

Panie Rafale 205/55/16 lub 195/55/16 Bridgestone Potenza RE 050A lub Pańskie propozycje. Generalnie zależy mi na precyzji prowadzenia oraz jak opona trzyma w zakręcie no i by w miarę zachowywały się na wodzie , hałas i ścieralność nie ma znaczenia .


Tym
Kwiecień 15th, 2015 10:00
Stwierdza:

Witam Panie Rafale. Szukam opon 215/50r17 91V do Avensis d4d 128KM.Chciałem uzyskać informacje, które opony Pan poleca. Przeglądając strony i ceny, wybrałem opony: Fulda SportControl, Kleber DYNAXER HP3, Uniroyal Rainsport 3, Nokian zLine. Co Pan powie na te 4 propozycje. Biorę jeszcze pod uwagę Vredestein-y,ale musiałby mnie Pan przekonać do wyłożenia kilkudziesięciu zł więcej :). Kryterium wyboru: na 1 miejscu Bezpieczeństwo 2. Hałas 3.ścieralność (zależy od stylu jazdy)


numberone
Kwiecień 17th, 2015 14:53
Stwierdza:

Witam szukam opon w rozmiarze 225/45R17 i zastanawiam się nad Pirelli Cinturato P7 Blue oraz Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2. Które poleciłby Pan i dlaczego?


Krzysztof
Kwiecień 18th, 2015 09:08
Stwierdza:

Witam
Potrzebuję opon w rozmiarze 225/45 R17 do Audi A4 Avant 1.9 130 koni
Rozważam dwie opcje Uniroyal Rain Sport 3 lub Goodyear Voyager

Co Pan sądzi o tych oponach ewentualnie proszę o dobór innych


piotr
Maj 14th, 2015 00:21
Stwierdza:

Volvo V70 2004r 2.4D (163KM) felgi 17" opona 225/45 minimalny indeks nośności wskazany przez producenta 91. Potrzebuję dobrych bezpiecznych opon, trwałych, i jak każdy niedrogich.
Myślałem o Uniroyal Rainsport 3, Dunlop SP Sportmaxx RT, teraz w grę wchodzą też Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 2. Oczywiście myślałem też o o Pirelli P7 Cinturato Blue i Contisportcontact 5. Nie wiem, które parametry są dla mnie najważniejsze, myślę że hamowanie na mokrym i żeby wytrzymały z 3 sezony (normalnie jeżdżę około 18 tyś) w tym roku trochę więcej tj 23-24 tyś. Pół na pół miasto i autostrada. Autostradą przeważnie 120-140 km/h (choć w Niemczech zdarza się i 180-200km/h). Ograniczyłem swój wybór do Uniroyal i Dunlop ale podobno jedne i drugie nikną w oczach i są baaaardzo miękkie na bokach. wziąłem pod uwagę jeszcze Goodyeary podobno trwalsze. Auto kupiłem na Pirelli P zero nero chyba xl zadowolony bardzo byłem ale już bieżnika prawie nie ma z przodu tył jakieś 4 mm a oponki z 48 tyg. 2010r, więc czas na zmiany. Proszę o sugestie


Paweł
Maj 26th, 2015 13:34
Stwierdza:

Panie Rafale,
225/47R17 94W lub 94Y do Superb II 170KM 4×4. Zastanawiam się nad Goodyear Eagle F1 asymetric 2, Pirelli P7 Cinturato. Którą by Pan polecał? Być może coś innego z opon kierunkowych mógłby Pan polecić?


la2
Czerwiec 3rd, 2015 08:00
Stwierdza:

Panie Rafale,
Glowa boli od czytania internetu wiec Pana opinia bedzie bardzo wskazana.
Passat CC 170km 2011 rok. Jazda: wiekszosc to miasto nie mniej jednak raz do roku wakacje: ok 6tys km glownie w okolicach 200km/h. I oczywiscie od czasu do czasu ok 200 km przejechane dla fun'u. Samochod wygladajacy jak sportowy (bo sportowy nie jest – nie oszukujmy sie), jazda czesto w sportowym trybie zawieszenia. Jest to wtedy samochod twardy I takim go bardzo lubie. Dlatego tez preferuje opony twarde. Do tej pory jezdze na Continental Conti..3. Przejechalem na nich ponad 50tys km. Ale czas je zmienic. Jedyna zauwazalna dla mnie wada to halas. Jak teraz zmienilem nowe opony zimowe na letnie zuzyte Conti to sie przerazilem bo na letnich zuzytych oponach halas byl jakbym wsiadl w traktor. A ze sa zuzyte to czas zmienic. (cdn)


la2
Czerwiec 3rd, 2015 09:23
Stwierdza:

(…) Naturalny wybor to byl Continental ContiPremium Contact 5 ale ten halas przy obecnych daje do myslenie. No i poczytalem i nie wiem: Goodyear Efficient Grip Performance, Dunlop Sport MaxxRT czy Conti 5 (a moze jeszcze inne?)? Jak sie dzwoni po firmach to czytaja reklamowki producenta – zero porady. Niemniej jednak przewija sie ww Dunlop. I teraz wlasnie o nim mysle. Jak Pan mysli Dunlop RT czy Continental 5? Wybral bym Continentala ale boje sie o ten halas (i kiedys dawno temu, przy innym samochodzie Continentale mi wyzabkowaly i musialem wyrzucic z dobrym bieznikiem). Przy Dunlopach boje sie o wady fabryczne, o to ze ich nie znam, zuzycie – sa bardziej miekie niz Conti wiec jak mi znikna po roku? Sam nie wiem….. Kiedys mialem Conti 3 ale nie nisko profilowe i zamienilem je na jakies Micheliny i samochod mi plywal na prostej drodze w prawo i w lewo.. Makabra – nie chce takich balonow nigdy wiecej. Musza byc twarde.


Krzysiek
Czerwiec 8th, 2015 08:25
Stwierdza:

Witam, poszukuje opon do vw bory 205/55/16 Mam upatrzone dwa rodzaje. Continental conti premium contact 5 i Dunlop sport maxx RT . Waham się nad wyborem. Jak ktoś może doradzić będę wdzięczny. Pozdrawiam


Krzysztof
Czerwiec 22nd, 2015 20:18
Stwierdza:

Witam,

posiadam BMW E61 545i z oponami Runflat 245/40 R18 i nie jestem zbytnio zadowolony z komfortu podróżowania, czy jest możliwość zmiany opon Runflat na zwykłe opony w tym aucie?

Próbowałem znaleźć odpowiedź w necie, lecz jest dużo różnych opinii na ten temat, piszą, że nastawy zawieszenia są inaczej ustawione na opony Runflat i przy podróżowaniu z większą prędkością samochód ma tendencję do myszkowania.

Jakie polecasz do tego auta opony, w sumie jestem za ContiSportContact5 lub Pirelli P Zero Nero,

pozdrawiam.


Adam
Lipiec 6th, 2015 06:28
Stwierdza:

Witam Panie Rafale stoję przed trudnym wyborem kupna opon do Audi A6 C6 2009 3.0TDI Quattro sedan rozmiar 245/40/18
Który model byłby najlepszym wyborem według Pana?


Konrad
Sierpień 14th, 2015 07:22
Stwierdza:

Witam,
Panie Rafale potrzebuje kupić komplet opon letnich do Forda S-Max.
Rozmiar 225/50 R17, z tym że 'podobno' wymagany indeks nośności to 98 czyli 750kg, co troche podnosi cenę.
Zależy mi na bezpieczeństwie i komforcie.
Z racji słusznego silnika 2,5T ważnym aspektem będzie też trakcja aby móc wykorzystać te konie.
Z niedrogich opcji brałem pod uwagę:
– Uniroyal Rainsport 3 (EA 71db)
– Vredestein Ultrac Cento (CC 67db)

Z droższych:
– Pirelli P Zero Nero GT (EB 72db)
– Dunlop SP SportMaxx RT (CA 67db)

Proszę o poradę jakie opony będą 'optimum' jakości od ceny ?
oraz czy faktycznie do S-Max'a wymagany jest indeks 98 ?

pozdrawiam


Kamil
Sierpień 26th, 2015 14:52
Stwierdza:

Witam jakie opony poleciłby Pan do BMW E91 330xd ? Aktualnie mam zimowki 225/45 R17 Pirelli


Adam
Październik 15th, 2015 21:07
Stwierdza:

Czolem, mam nadzieze ze nie bylo takiego pyt : co do lancera evo X 295 KM? Zima i lato?
245/40/18. Z gory dzieki za odpowiedz


Lucjan
Styczeń 30th, 2016 08:03
Stwierdza:

Cześć,
Razem z samochodem (Astra IV, 140km, prawie 1500kg) dostałem Goodyear Efficentgrip (niestety nie performance) w rozmiarze 215/50R17. Moje przebiegi to ok 15tys/rok, duże miasto i drogi podmiejskie, trasa rzadko. Styl jazdy normalny ;) W związku z powyższymi danymi miałbym do Ciebie kilka pytań:
1.Czy jest sens zostawiać te Goodyeary? Są to nówki sztuki. Patrzyłem na jakieś testy i opinie i ponoć ciche i "oszczędne" ale co do przyczepności to średnie. Sporo też opinii, że jakieś wybulwienia się pojawiają. Różnie bywa z tymi komentarzami.
2.Może spróbować je sprzedać, dołożyć odrobinę i kupić coś podobnej klasy, ale jednak lepszego?
3.Czy może lepiej sprzedać, dołożyć trochę więcej i kupić coś z górnej półki np Contisportcontact 5, GY Efficentgrip Performance, Dunlop SP Sport Bluresponse, lub SP SportMaxx RT?
Generalnie zależy mi na przyczepności na mokrym, oczywiście na suchym też by pasowało ;) Mile też widziana względna cisza i trwałość, ale nie wiem, czy są opony, które spełniają te wszystkie wymagania :)
Jeżeli te GY, które mam będą w miarę ok to bym je zostawił, ale jak nie nadają się do niczego, to chyba bym się skłonił ku pkt3 i pewnie padnie na Conti.
Z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam


Damian
Marzec 2nd, 2016 10:38
Stwierdza:

Witam.
Posiadam Lagune III kombi 2.0DCI (po chipie) 178KM i 440Nm auto obecnie jest na letnich 225/40 r18 Minerva F105 (takie były założone na aucie jak kupiłem) na mokrym te opony to porażka, więc postanowiłem na nowy sezon letni zmienić opony oraz rozmiar na 225/45 r18 (zalecany przez Renault).
Stąd moje pytanie ponieważ mogę na to wydać ok 1500zł zastanawiam się czy kupić nowe opony Kumho KU39 lub Barum Bravuris 3, Nexen N'Fera SU1 (chyba że proponuje pan jakieś inne?)
Lub zakupić używane bardziej znanych firm ok 3-letnie z bieżnikiem ok7mm (TYLKO JAKIE???)


Damian
Marzec 3rd, 2016 12:31
Stwierdza:

Witam.
Jakie by pan polecił opony w rozmiarze 225/45 R18 Do Laguny III kombi 178KM 440Nm. Styl jazdy normalny (raz szybciej raz wolniej). Niestety opony w tym rozmiarze nie należą do tanich więc zastanawiam się nad:
Fulda SportControl 225/45R18 95 W XL, MFS -342zł
Barum Bravuris 3HM 225/45R18 95 Y XL FR -370zł
Kumho KU39 225/45R18 95 Y XL -422zł
Nexen N’Fera SU1 225/45R18 95 Y XL -423zł


MENIK
Marzec 5th, 2016 16:08
Stwierdza:

Witam
Mercedes clk 500 (318 km)
Tył 245/40/17,przód225/45/17
Dunlop Sport Maxx RT czy Vredestein Ultac Sessanta?
Pozdrawiam


Tomasz
Marzec 12th, 2016 17:57
Stwierdza:

witam,
Skoda octavia 2.0 TDI 140km

Miałem już Goodyear EXCELLENCE 225/45/17 przejechane około 60tys. km i teraz mam Goodyear Efficientgrip Performance 225/45/17 przejechane też około 60tys km i właśnie na ten sezon musiałbym już założyć nowe zastanawiam się nad:

goodyear:
Eagle F1 Asymmetric 2 225/45/17
lub
Eagle F1 Asymmetric 3 225/45/17

Czy warto kupić te opony a może lepiej pozostać przy Goodyear Efficientgrip Performance 225/45/17 , które mam teraz??

Powiem od razu, że jestem bardzo zadowolony z obu opon modeli goodyear, które miałem i inne marki mnie nie interesują ale zastanawiam się czy zakładanie Eagle F1 ma sens??

pozdrawiam


marek
Marzec 21st, 2016 15:34
Stwierdza:

czesc tu Marek zastanawiam sie nad DUNLOP SP MAXX RT 97Y XL MFS 245/40/18 alboYOKOHAMA ADVAN Sport V105 97Y XL RPB doradz mi co lepsze lub polec inna dobra opone


Wincere
Marzec 21st, 2016 17:50
Stwierdza:

Witam Panie Rafale,
Czy mógłby mi Pan polecić jakieś letnie opony do Audi A4 B5, 2000 r., 1,8 benzyna? Dodam, że samochód użytkowany głównie poza Polską i dość dużo użytkowany. Zastanawiałam się nad 225/45 R17 91Y UNIROYAL RAINSPORT 3. Co Pan o tym sądzi? Pozdrawiam serdecznie


Tomek
Marzec 29th, 2016 16:08
Stwierdza:

WITAM, poproszę o podpowiedź potrzebuję 4 opony 225/40 r18 do BMW E91(kombi, napęd tył) 200 koni z nastawieniem na cichą oponę i dobrze tłumiącą dziury (niskie zawieszenie) większość tras autostrada prędkości do 190km/h .klasa premium / średnia

obecnie odziedziczone atlas niestety głośne i chyba nierówne , pozdrawiam


Rafał Szymański
Marzec 29th, 2016 17:26
Stwierdza:

Jeśli ma być cicho i dobrze, to tylko opony ASYMETRYCZNE, najlepiej z najwyższej półki. Jest w czym wybrać: Michelin, Conti, Dunlop. Opon Atlas nie znam, to z pewnością nic dobrego. Polecam: Conti SportContact 5, Goodyear F1 Asymmetric 2. Po zamontowaniu proszę pamiętać o regularnej rotacji przód-tył.


Tomek
Marzec 29th, 2016 18:47
Stwierdza:

zastanawiam się nad conti 5 lub michelin pilot sport 3 chociaż najcichsze wg. katalogu są Goodyear , zwracać na to uwagę czy różnica 2-3 db będzie nie zauważalna ? pozdrawiam


Tomek
Marzec 29th, 2016 20:36
Stwierdza:

dziękuję , zastanawiam się nad michelin sport 3 vs conti 5 tyle że niby wg. etykiety Goodyear jest relatywnie – 2-3 db cichsza, czy zwracać na to uwagę przy wyborze ? oraz czy to relatywnie będzie odczuwalne ?


Artur
Marzec 30th, 2016 12:06
Stwierdza:

Witam Panie Rafale,

Do mojej E46 320D muszę kupić opony 225/45/17. Bardzo proszę o Pana sugestie przy wyborze pomiędzy Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 oraz Dunlop SP Sport Maxx RT. Komfort i trwałość mają znaczenie ale nie jest to główny wyznacznik. Interesuje mnie Pana punkt widzenia.

Pozdrawiam serdecznie


Domin
Kwiecień 6th, 2016 15:52
Stwierdza:

To ja mam takie pytanie
.Lexus gs już był ale, gs 460. 350 koni na tył. 245_40 -18 przód, 275 -35 -18 tył. Jedyne wymagania – twardo, świetnie trzymające w zakrętach i niska ścieralności.


andrzej
Kwiecień 9th, 2016 06:03
Stwierdza:

Witam zastanawiam się nad Conti 5, Dunlop sport maxx rt2,Goodyear eagle asymmetric3 i vredestein ultrac cento. Poszukuje opon w rozmiarze 225/45 r17 kia pro ceed 115km. Do jazdy po mieście, styl jazdy dynamiczny zależy mi zęby oponki za szybko się nie skończyły i nie były byt głośne.pozdrawiam


Grzegorz
Kwiecień 10th, 2016 18:57
Stwierdza:

A ja mam takie pytanie czy opona Nexen N'FERA SU1 225/50/17 98V posiada rant ochronny na felgę ? Był bym wdzięczny za diagnozę bo ciężko z opisów wywnioskować jednoznacznie ?


Sebastian
Kwiecień 13th, 2016 11:05
Stwierdza:

Witam Panie Rafale,
Ja również prosiłbym o porade.
Mianowicie szukam opon letnich do BMW e39 Kombi 530 benzyna 230 KM.
Rocznie robie ok 10 tys km,( głownie koło domu + ok 2 wyjazdy w roku.)
Szukam opon w rozmiarze 235/45/R17 bardziej z segmentu nisko – srednio budzetowego. Generalnie upatrzyłem 2 marki Matador MP47 hectorra3, oraz Vredestein ultrac Sessanta. Zalezy mi na oponach komfortowych i cichych.
Matadory kuszą ceną, a opinie o Sessantach sugerują ze te opony są fajne na początku, a pozniej hucza i nie jezdzi sie na nich zbyt dobrze.
Dodam ze w zeszłym roku kupiłem Fuldy sportcontrol, miałem z nimi problem taki, ze po zamontowaniu, po kilku dniach generowały bicia, były przemontowywane kilka razy na felgach i za kazdym razem ten problem po kilku dniach powracał. W kilku serwisach usłyszałem ze z tym modelem to norma i wcale nie byli zdziwieni. Długo musiałem walczyc z działem reklamacji w GoodYerze pomimo że przedstawiłem im konkretne dowody na to ze te opony są wadliwe, dlatego Fuld już nie biore pod uwagę, oraz czegokolwiek z grupy GoodYear ze względu na podejscie do klienta.
Zatem bardzo proszę o Pana opinie na temat Matadorów oraz Vredesteinów, lub może coś jeszcze jest Pan w stanie zaproponować.


Napisz komentarz - odpowiemy i doradzimy!

(wymagane)

(wymagane)