Test opon letnich ADAC 2013 – rozmiar 225/45R17

Opony letnie 389 320

adacI stało się, znowu mamy kolejną odsłonę testu letnich opon ADAC, tym razem zrezygnowano z popularnego u nas 205/55R16 (np. Golf, Octavia) i testowano rozmiar 225/45R17, który powoli staje się równie popularny u nas – szczególnie w nowych samochodach.

 

Porównano ze sobą 19 opon (ostatnio było 15), ale oczywiście kilka to wynalazki, których w ogóle nie powinno tu być. Zobaczmy zatem bliżej. Tym razem będę komentował na bieżąc , od razu pod werdyktem.

1363707164_trophyZwycięzca: Continental SportContact 5
z werdyktem:  bardzo wyważone właściwości, najlepsza na wodzie, dobra na suchej nawierzchni, niskie zużycie paliwa

Opona zdecydowanie poprawna, mogę polecić z czystym sumieniem. Continental po raz kolejny potwierdził swoją przynależność do top-ligi. Jeżeli się podoba to nie szukać więcej i brać w ciemno.

1363708334_Trophy-silver Drugie miejsce: Goodyear Eagle F1 Asymetric 2
z werdyktem:  bardzo wyważone właściwości, najlepsza na suchym, dobra na mokrym, relatywnie mała ścieralność

Tu również nie mam zastrzeżeń. Opona zdecydowanie godna polecenia. Połączenie komfortu z osiągami, już jakiś czas na rynku, wielu zadowolonych kierowców (naszych klientów)

1363708328_Trophy-bronze Trzecie miejsce: Dunlop Sport Maxx RT
z werdyktem:  bardzo wyważone właściwości, dobra na suchym i mokrym, relatywnie mała ścieralność

Podobna do GY, lecz z większym akcentem na sport. Chcesz poszaleć, wybierz Dunlopa! Do mnie osobiście nie przemawia.

Następnie mamy po kolei:
4. Michelin Pilot Sport 3 – niestety tym razem Michelin bez podium
5. Vredestein Ultrac Vorti – nowość i od razu dobra lokata, gratuluję i polecam!
6.  Hankook Ventus S1 Evo 2 – może być, rozsądny wybór
7. Semperit Speed-Life – jako tańsza alternatywa może być
8. Apollo Aspire 4G – unikać
9. Bridgestone Potenza S001 – jak widać, Bridgestone jeszcze trochę odstaje od czołówki
10. Kumho Ecsta LE Sport KU39 – raczej unikać
11. Pirelli Cinturato P7 – słabo w teście, a w praktyce dobra opona
12. Yokohama C.drive 2 –  słabo w teście, a w praktyce dobra opona
13. Falken Azenis FK453 – unikać
14. Uniroyal RainSport 2 –  słabo w teście, a w praktyce dobra opona
15. Esa-Tecar Spirit UHP – gówno
16. Toyo Proxes T1 Sport – unikać, tylko dla zapaleńców którzy nie dadzą sobie powiedzieć, że Toyo to nic wielkiego.
17. Nexen N8000 – gówno
18. High Performer Sport HS-2 – gówno
19. Syron Race 1 Plus – gówno

1363707920_comment Czyli podsumowując:

Po raz kolejny utwierdzam się w przekonaniu, że testy opon są bez sensu. Dobór opon z kapelusza = wyniki niepoważne. Jak można w jednym teście brać Michelina i np. Nexena? Przecież to się w ogóle kupy (he he) nie trzyma, no sorry akurat w przypadku w/w Nexena kupy się trzyma jak znalazł :). Dalej mamy jeszcze lepsze np. Syron, jakaś Esa… co to w ogóle jest? Testy powinny być podzielone na kategorie np. premium-middle-budget i konkurenci odpowiednio dobrani. Chętnie bym sobie zobaczył, z zasady i tak bezsensowne, porównanie np. Nexen vs Dębica vs Syron etc. Która lepsza? Szkoda gadać.

Jak zawsze zapraszam do komentowania. Napiszcie nad jakimi oponami się zastanawiacie, doradzę jak umiem najlepiej. A testy traktujcie z dystansem.

Nie chciało mi się już wrzucać kopii tych tabelek z ADAC z poszczególnymi wynikami. Testy dostępne tutaj.