Opony to nasza praca i pasja. Odpowiemy na każdy komentarz, doradzimy, pomożemy.
Sprawdź nas! Jesteśmy na rynku ponad 20 lat.
ostatni komentarz:

Rafał Szymański: Proponuję wybór jakichkolwiek z podanych opon w wersji XL (wzmacniane), będą ciut sztywniejsze niż wersje o normaln…


Test opon zimowych 205/55R16 (sezon 2012/2013)

Dzisiaj kolejna część testu opon zimowych na sezon 2012/2013 w wykonaniu ÖAMTC (ADAC) . Hit rozmiarówki, czyli 205/55R16 (np. Golf, Octavia, Passat, Audi A4, Kia, Hyundai), rozmiar będący również wizytówką każdego koncernu. Z 16 testowanych opon, 5 uzyskało ocenę „bardzo polecana”. Zobaczmy dokładniej.

205/55 R16 H Sucho Woda Śnieg Lód Zużycie Ocena Zalecenie ÖAMTC
Continental ContiWinterContact TS850 2,4 2,3 1,9 2,0 1,0 2,1
Michelin Alpin A4 2,2 2,4 2,0 2,1 1,0 2,1
Dunlop SP Winter Sport 4D 2,5 2,2 2,3 2,4 2,3 2,3
Goodyear UltraGrip 8 2,5 2,1 2,3 2,3 2,0 2,3
Nokian WR D3 2,5 2,5 2,3 2,4 2,5 2,5
Bridgestone Blizzak LM-32 2,3 2,6 2,4 2,3 2,0 2,6
Semperit Speed-Grip 2 2,7 2,4 2,5 2,7 2,5 2,7
Vredestein Snowtrac 3 2,6 2,6 2,7 2,4 2,0 2,7
ESA-Tecar Super Grip 7+ 2,8 2,6 2,3 2,3 2,0 2,8
Yokohama W.drive V903A 2,1 2,9 2,8 2,4 1,5 2,9
Fulda Kristall Control HP 2,6 3,0 2,2 2,7 2,0 3,0
Pirelli Winter 210 Snowcontrol Serie 3 3,0 2,7 2,8 2,5 2,0 3,0
Falken HS449 Eurowinter 2,3 2,4 3,1 2,0 2,3 3,1
Hankook Winter i*cept RS W442 2,4 3,0 3,3 2,2 2,3 3,3
Uniroyal MS plus 66 2,4 2,2 3,3 2,5 2,3 3,3
Syron Everest 1 3,0 5,5 3,4 2,7 2,0 5,5

Legenda:

  • doskonała opona (oceny od 0.6 do 1.5)
  • bardzo polecana (oceny od 1.6 do 2.5)
  • polecana (oceny od 2.6 do 3.5)
  • ewentualnie (oceny od 3.6 do 4.5)
  • niepolecana (oceny od 4.6 do 5.5)

Pierwsze dwa miejsca są odwrotne do wyników testu rozmiaru 165/70R14 , tam Michelin zajął pierwsze miejsce a Conti był w innym bieżniku (TS800). Z kolei Pirelli będące w minejszym rozmiarze na trzeciej lokacie tutaj plasuje się dopiero na 12-tym miejscu. Prawda, że to dziwne? Dlatego później trudno jest wytłumaczyć użytkownikowi, że Pirelli co do zasady nie jest gorsze niż np. Semperit (!) a raczej w ogóle nie powinno się ich porównywać bo to dwa światy. A tu proszę,  ESA-Tecar  a nawet Semperit są lepsze od Pirelli.

Mój subiektywny podział tych opon w klasyfikacji od najbardziej polecanej wygląda inaczej. Biorę pod uwagę kryteria: ogólna opinia użytkowników o danym modelu opony (serii), zmiany opinii w czasie, cena i dostępność na rynku w Polsce oraz stosunek jakości do ceny opony.

1. Continental ContiWinterContact TS850
2. Michelin Alpin A4
3. Dunlop SP Winter Sport 4D
4. Goodyear UltraGrip 8
5. Vredestein Snowtrac 3
6. Pirelli Winter 210 Snowcontrol Serie 3
7. Bridgestone Blizzak LM-32
8. Nokian WR D3
9. Yokohama W.drive V903A
10. Uniroyal MS plus 66

Dalej już bym odpuścił zainteresowanie ale dla ciekawskich:

11. Semperit Speed-Grip 2
12. Fulda Kristall Control HP
13. Falken HS449 Eurowinter
14. Hankook Winter i*cept RS W442
15. Syron Everest 1

Jeśli macie jakieś pytania co do konkretnych modeli opon to zapraszam do ich zadawania przez komentarze. Postaram się maksymalnie doradzić w wyborze opon w zależności od potrzeb i rodzaju samochodu.

Rafał (42 Posts)

W branży oponiarskiej od kilku lat, zajmuje się m.in aktywnością firmy w Internecie. Prywatnie także pasjonat motoryzacji. Lubi być pierwszy pod kolejnymi światłami :) Aktualnie jeździ na: General Altimax HP, Vredestein Snowtrac 3. Ulubiona właściwość opon: cisza.


To też Cię zainteresuje!

ADAC ostrzega przed nierozważnym wyprzedzaniem
Test opon letnich ADAC 2012
Vredestein Vorti - nowa opona łącząca design z osiągami
ADAC - Test Opon Zimowych 2013/2014 (225/45R17 i 185/60R15)


163 odpowiedzi do “Test opon zimowych 205/55R16 (sezon 2012/2013)”

Zołzo
Październik 15th, 2012 11:27
Stwierdza:

Witam!

Mam octavię i zastanawiam się nad tanią alternatywą do sprawdzanych w testach (też zeszłorocznych) markowych opon typu goodyear etc.; konkretnie myślałem o Barum polaris3 (T)

Co Pan sądzi? Znajomi mówią, że raczej nie ma się czego bać – dwóch ma założone.

Proszę o odp.

pozdrawiam


Rafał
Październik 15th, 2012 11:36
Stwierdza:

Witam! Jasne, nie ma się co bać! Marka Barum jest zupełnie przyzwoita, zdecydowanie poleciłbym zamiast Semperita. Nie ma problemu z dostępnością opon na rynku, więc proszę się nie bać, że za rok znikną z oferty. Jeżeli rozważałby Pan także Dębicę Frigo 2 to Barum jest lepszym wyborem!


stonoga
Październik 20th, 2012 16:37
Stwierdza:

Witam. Rozmiar opon zimowych jakie chcę zakupić to 205/55/16. Budżet nieograniczony , tylko czy te droższe zawsze są lepsze? Jazda to przeważnie trasa ale zdarzają się tez ciężkie warunki po sypkim i słabo ubitym śniegu. W poprzednim aucie miałem Frigo Directional w ciężkich warunkach rewelacja. Teraz myślę o Alpin A4. Auto Mazda 5 waga 1600kg


Rafał
Październik 21st, 2012 18:42
Stwierdza:

Konkretne pytanie to i konkretna odpowiedź: jeśli budżet bez limitu to Michelin jak najbardziej. Wiele osób potwierdza, że Frigo są dobre na kopny śnieg ale ogólnie nie zapominajmy, że to opona raczej podstawowa. Droższe nie zawsze są lepsze chociaż teoretycznie powinno właśnie tak być. Z tańszych a dobrych polecam: Gislaved Euro Frost 5 (szwedzkie, produkcja by Continental). Jesteśmy związani z tą marką od początku, klienci sami po nią wracają. Na pewno lepsze niż np. Fulda/Falken/Semperit etc. ale to nie Michelin oczywiście. I jeszcze jedno: ważne jest, aby być w pełni przekonanym co do wybranych opon i nie żałować później wyboru bo kończy się to zawsze doszukiwaniem dziury w całym (opona głośna? tamta byłaby pewnie lepsza… etc.) a równie ważny jak parametry opony jest komfort psychiczny w trudnych warunkach drogowych, trzeba mieć zaufanie do założonych opon.


stonoga
Październik 21st, 2012 23:29
Stwierdza:

Dziękuję za odpowiedz. W tym tygodniu kupuję te opony i czekam na snieg. Frigo mam na drugim aucie bede mógł porównać :-)


Zweimall
Październik 22nd, 2012 14:53
Stwierdza:

Witam

Zamierzam kupic opony w rozmiarze 205/55/16 do apla astry 3 diesla (3drzwiowy). Mam 4 typy ktore wchodza w gre ale nie potrafie sie miedzy nimi juz zdecydowac:

-goodyear ultragrip 7+

-goodyear ultragrip 8

-dunlop winter sport 3d

-conti winter contact ts850

opony maja byc glownie (90%) do miasta. Ultragripy czytalem sa swietne na mokra nawierzchnie…ale gorsze na sniegu…conti lepsze na sniegu,i bardziej trwale,a dunlopy podobno dobre na suchym. I nie moge sie zdecydowac…

Prosze o porade:)


Rafał
Październik 22nd, 2012 15:31
Stwierdza:

Jeżeli Goodyear to raczej brałbym Ultragrip 8 (7+ może być w przyszłym sezonie już niedostępne – ważne w przypadku potrzeby dokupienia np. 1 szt.), Dunlop to samo – jest już 4D. Najnowszy z tego grona jest Continental i jego bym zatem proponował. Proszę się nie sugerować tymi testami, to nie jest tak, że opona jest dobra na śnieg a np. na mokrym nie da sobie rady. TS850 to obiektywnie patrząc: dobry producent, najnowszy model, 5 lat gwarancji i co bardzo ważne – kierunkowy bieżnik! Proszę brać Continentala.


sasza
Październik 22nd, 2012 16:02
Stwierdza:

Witam

Zamierzam kupic opony w rozmiarze 205/55/16 do apla zafity B diesla.

Na dzis najbardziej zastanawiam sie miedzy:

-goodyear ultragrip 8

-dunlop winter sport 4d

dunlopy minimalnie tansze, ale z wielu testow wynika ze Goodyeary trwalsze. Co Pan by wybral?

wiem ze w testach (wiekszosc jaka sie pojawila w sieci) wygrywają conti winter contact ts850 – ale sa tez najdrozsze i mam watpliwosc czy az tyle lepsze niz 2 pierwsze typy.

ze wzgledu na to ze opony maja byc glownie (90%) do miasta, zastanawiam sie tez nad tanszymi oponami:

– Bridgestone LM 32

– Nokian D3

Te w roznych testach roznie wypadaja ;-) , stad u mnie troche jako alternatywa. Co Pan o nich sadzi?

pozdrawiam


Zweimall
Październik 22nd, 2012 16:10
Stwierdza:

Bardzo dziekuje za porade:)


Rafał
Październik 22nd, 2012 16:20
Stwierdza:

Ale się dzisiaj pytania sypią… i dobrze :)
Goodyear a Dunlop – ja patrzę na to w ten sposób: Goodyear jest właścicielem Dunlopa, więc logiczne jest, że raczej GY będzie lepszy. Nie mogą się sami kanibalizować i moje doświadczenie w branży pokazuje, że tak jest tzn. główna marka jest zawsze najlepsza.
Ale jeśli byśmy wybierali pomiędzy GY,Dunlop a Conti to Conti najlepsze. Z tańszych opon odpuściłbym Bridgestone, co do Nokiana to trudno mi powiedzieć. Nie handlujemy tą marką więc osobiście nie mam zdania aczkolwiek klienci nie narzekają zbytnio. To jest coś z półki naszej marki Gislaved. Naturalnie polecam Vredestein Snowtrac 3, mam założone osobiście na Audi A4, teraz będzie mój drugi sezon na tych oponach i rzeczywiście są niezłe a co dla mnie ważne, także ciche (pomimo rzeźby jak w traktorze).


sasza
Październik 22nd, 2012 22:25
Stwierdza:

dzięki za poradę!

a tak z ciekawosci – faktycznie jest zauwazalna wieksza trwalosc GY czy Conti od Dunlopow?

pozdrawiam


Adam
Październik 23rd, 2012 01:01
Stwierdza:

Szanowny Panie Rafale,

Potrzebuję arbitra w dwóch sprawach:

– rozmiar standardowy na zime 185/65/R15, kusi mnie 195/65/R15 aby nieco podnieść auto na zimę.

– barum polaris 3 czy firestone evo 2 – ceny praktycznie identyczne

Auto, almera 2003, benzyna.

Pozdrawiam


Rafał
Październik 23rd, 2012 11:38
Stwierdza:

@sasza: Trudno powiedzieć, "trwałość" to względne pojęcie w oponiarstwie.


Rafał
Październik 23rd, 2012 11:55
Stwierdza:

@Adam: Po pierwsze na zimę raczej węższe niż szersze opony się zaleca (większy nacisk jednostkowy = lepsze wgryzanie się w śnieg). Po drugie do almery producent nie przewiduje rozmiaru 195/65R15, jak już to 195/60R15 i radzę nie poprawiać producenta. Z podanych opon wybrałbym osobiście Firestona. Jednak to półka wyżej niż Barum ale Polaris 3 to też bardzo udany model.


Michał
Październik 23rd, 2012 15:15
Stwierdza:

Witam,

mam podobne pytanie co Adam, tylko autko inne a4 avant 1,9tdi. Cały czas chodza mi po głowie te dwie opony, Barum i Firestone w rozmiarze 195/65 r15. W testach wypadają podobnie, z przewagą Barum, choć nie znalazłem testu tych opon w tym samym rozmiarze. Cały czas nie jestem do końca przekonany, którą wybrać. Bardzo prosiłbym o pomoc.

Pozdrawiam serdecznie


Adam
Październik 23rd, 2012 21:37
Stwierdza:

Dziękuję za odpowiedź i sugestie. Znalazłem tylko jeden test w którym występują oba modele opon, niestety w mniejszym rozmiarze. Dość zdecydowanie wygrał tu na punkty Barum i z tego powodu zdecyduję się na tą markę.


Rafał
Październik 24th, 2012 10:15
Stwierdza:

@Michał: tak jak pisałem, z tych dwóch obiektywnie patrząc Fireston jest lepszy. Od siebie mogę dodać, że sam jeżdżę na oponie Vredestein Snowtrac 3 w tym samym aucie, też A4 avant tylko 2.4 V6 ;), oponki spisują się doskonale.


peinka
Październik 24th, 2012 21:06
Stwierdza:

witam,

szukam opon zimowych do seata leon 2011

zastanawiam się nad Continental ContiWinterContact TS830 a Dunlop SP Winter Sport 4D w rozmiarze 205/55 R16.

czy dobrze dobrałam rozmiar opony do samochodu? który typ jest lepszy? dodad że 40% pokonywanej dziennie drogi będzie po śniegu a 60% to trasa


Rafał
Październik 25th, 2012 11:03
Stwierdza:

Witam. Rozmiar jest dobry. Z tych dwóch opon ciężko wybrać konkretnego faworyta, obydwa modele są bardzo zbliżone (kierunkowy bieżnik) aczkolwiek Dunlop jest nowszy ale to nic nie znaczy. Do Dunlopa dokładamy aktualnie komplet kosmetyków samochodowych, może to Panią skusi ;)?


pionix
Październik 26th, 2012 12:38
Stwierdza:

Planuję zakup Continental ContiWinterContact TS850 205/55 R16 91 do Passata B6 1.9 TDI 105 KM (77 kW) Bluemotion. Mam problem z dobraniem indeksu prędkości. Do tego modelu przeznaczone są opony z indeksem H. Takie też mam letnie. Jednak samochód kupowałem (używany) z oponami zimowymi o indeksie T. Czytałem, że opony zimowe mogą mieć indeks niżej. Podobno nawet niektórzy producenci aut tak zalecają. Czy to prawda? Czy kupić z indeksem H czy T? Proszę o pomoc.


Rafał
Październik 26th, 2012 16:29
Stwierdza:

T wystarczy. Faktycznie, producenci często zalecają niższy indeks prędkości na zimę.


juls
Październik 27th, 2012 15:48
Stwierdza:

Witam. Mam pytanie podobne do pytania pionix`a, posiadam Passata B5 2.8 4motion, chce zakupić opony TS850, zalecane są z indeksem H, jeżeli założę z indeksem T, to czy tylko będzie to miało wpływ na prędkość? czy pozostałe właściwości opony pozostaną take samie jak w oponach z indeksem H np. zużycie?


Rafał
Październik 27th, 2012 21:25
Stwierdza:

No po pierwsze gratuluję auta ;) 2.8 musi pięknie chodzić, ja mam 2.4 i też ładnie ale ciut brakuje pojemności. Natomiast gang jak na V6 przystało super. Ale przejdę już do opon – teoretycznie indeks T wystarczy ale… przy takiej mocy powinno być już minimum H. Niby nie ma to żadnego wpływu, jednak nie bez przyczyny np. w Niemczech auto jest homologowane pod konkretny rozmiar opon. W Niemczech nie mógłby Pan założyć T. Auto ma dużą moc i nawet jeśli nie jeździ Pan z prędkością ponad 190 km/h to teoretycznie auto musi być gotowe na większe prędkości. Dodatkowo, jeśli jest to wersja kombi to pomyślałbym nad rozmiarem 205/55R16 94 H/XL (np. Gislaved Euto Frost 5) lub 205/55R16 94 V (np. Michelin Alpin A4). Proszę to przemyśleć. Aha, i przy napędzie 4×4 najlepiej nie mieszać opon, tylko założyć 4 równe.


lech091
Październik 31st, 2012 19:54
Stwierdza:

Witam,

zastanawiam się nad zakupem opon Dębica Frigo 2, lub Dębica Frigo HP.

Opony będą założone w samochodzie BMW e46 320d (tylny napęd). Mieszkam w górach i najważniejszą cechą opony jest przyczepność na śniegu i uciąg.

Frigo 2 znam. Nigdzie nie mogę znaleźć testów Frigo HP.

Zastanawiam się też nad Continentalem TS850.

Co wybrać?:)


Rafał
Listopad 3rd, 2012 12:47
Stwierdza:

Witam! Czy to musi być Dębica…? Takie ładne BMW i na Dębicach… to nie wypada ;) Również zestawienie ze sobą Frigo2/HP i Continentala TS850 to trochę dwa światy. Wiadomo, z tych dwóch opon Continental jest bez porównania lepszy od Dębicy. Ale to nie znaczy, że nie znajdziemy czegoś tańszego a dobrego na śnieg – polecam Vredestein Snowtrac 3, sam na nich jeżdżę i na śnieg nie ma według mnie lepszego bieżnika. Proszę zerknąć, podejrzewam, że chodzi o rozmiar 205/55R16 , naprawdę na śniegu opony spisują się doskonale (bieżnik jak do traktora ale opona pozostaje cicha).


MZ
Listopad 5th, 2012 14:24
Stwierdza:

Witam,

oczywiście z serdeczną prośbą o poradę. Potrzebuję opon zimowych do Hondy Civic, 2004, wersja sport benzyna z gazem, 205/55 16R.

Jakieś sugestie? Jestem raczej niedoświadczonym kierowcą z przejechanymi 25 000 km (przede mną druga zima), autem poruszam się zarówno po mieście jak i na kilkuset kilometrowych trasach. Priorytet to bezpieczeństwo, pewnie kosztem ceny.

Będę wdzięczny za pomoc,

pzdr,

Maciek


Rafał
Listopad 5th, 2012 15:14
Stwierdza:

:) w rozmiarze 205/55R16 można sobie przebierać w ofertach. I wcale nie trzeba rezygnować z bezpieczeństwa żeby cena była jeszcze zjadliwa. Moje propozycje: Gislaved Euro Frost 5 (szwedzka marka, 5 lat gwarancji, produkowane przez Continentala), Uniroyal MS Plus 66 (niemiecka marka, 5 lat gwarancji, produkowane przez Continentala), Vredestein Snowtrac 3 (marka holenderska, opona z najwyższej półki). Ma Pan teraz przegląd 3 propozycji, wszystkie godne polecenia i przetestowane już w boju.


MZ
Listopad 5th, 2012 15:39
Stwierdza:

Dziękuję bardzo :) Serdecznie, M.


MZ
Listopad 5th, 2012 17:02
Stwierdza:

Ale jeszcze dopytam – zastanawiam się nad Continental ContiWinterContact TS850 oraz Vredestein Snowtrac 3. Różnica w cenie to ok. 80-100 PLN. Priorytety: bezpieczeństwo jazdy (krótka droga hamowania, niewpadanie w poślizgi etc.). Pytanie jaka jest przewaga Continentala nad Vredestein? Czy warto zapłacić więcej?

Druga rzecz – do tej pory jeździłem na H. Czy T będzie wystarczający? Jakie to ma w praktyce przełożenie na jazdę?

Pzdr,

M.


Rafał
Listopad 5th, 2012 17:25
Stwierdza:

Vredestein Snowtrac 3 ma bardzo agresywny bieżnik a to dobrze na zimowe warunki (błoto pośniegowe, błoto, śnieg, woda). Przewaga Conti nad Vedesteinem? Nie ma. Uważam, że nie ma sensu przepłacać. Sam też jeżdżę na Vredestein a mógłbym mieć każdą oponę ;). Różnica między H a T to tylko i wyłącznie prędkość. Cz na zimę 190 nie wystarczy? Chyba wystarczy.


lech091
Listopad 7th, 2012 18:27
Stwierdza:

Dziękuję za odpowiedź.

Moja skłonność ku Dębicy Frigo 2 wynika z porównania właśnie tej opony założonej w jednym samochodzie z oponą Good Year UG7+ w drugim. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o strome podjazdy na śniegu Frigo 2 jest lepsza.

Teraz jestem na etapie zakupu opon do auta z tylnym napędem, więc chce dokonać jak najlepszego wyboru.

Najważniejszą cechą dla mnie jest przyczepność na śniegu. Nie koniecznie cena opon.

Mieszkam w górach i mam stromy podjazd do domu.

Jeśli polecane przez Pana Vredestein Snowtrac 3 jest lepszy w śniegu od Dębicy F2 to chyba go wybiorę :-)

Dziękuję za porady i pozdrawiam.


marcinujma
Listopad 7th, 2012 23:24
Stwierdza:

Witam, posiadam forda focusa combi. Muszę w tym roku kupić nowe opony zimowe. Na gruponie mam możliwość kupić opony Goodyear Ultragrip 7+ za 860 zł. Proszę o opinię czy jest sens i czy te opony są dość dobre. Nie stać mnie na komplet opon za ponad 900 zł. Bardzo będę wdzięczny.

Pozdrawiam Marcin


marcinujma
Listopad 7th, 2012 23:27
Stwierdza:

zapomniałem dodać o rozmiarze ;) 185/65R15 ale nie koniecznie. Może być 195/65R15


Kamil K.
Listopad 8th, 2012 11:32
Stwierdza:

Witaj,

Posiadam Skodę Fabia 1,2 TSI 105 KM. Producent zaleca na zimę opony w rozmiarze 185/60 R15. Opony chcę kupić na długi czas eksploatacji. W zasadzie zastanawiam się nad następującymi modelami:

– Michelin Alpin A4 (ostatecznie),

– Nokian WRD 3 (najbardziej się przychylam do tych opon),

– Bridgestone Blizzak LM30 (mam letnie tej firmy i jestem zadowolony).

-Yokohama V902 (starszy model, polecany przez wulkanizatora), nowszy model V903 nie występuje we wspomnianym rozmiarze.

Które opony wg Ciebie powinienem kupić?

Auto w większości będzie poruszać się po drogach publicznych, cenię sobie bezpieczeństwo, jazdę zarówno po śniegu jak i mokrej nawierzchni.

Pozdrawiam

Kamil K.


Rafał
Listopad 8th, 2012 11:45
Stwierdza:

@lech091: z pewnością Snowtrac 3 jest lepszy od Dębicy! Jeśli się Pan zdecyduje to koniecznie proszę opisać swoje wrażenia. Pozdrawiam!


Rafał
Listopad 8th, 2012 11:58
Stwierdza:

@marcinujma: Nie jest to wprawdzie najnowszy model Goodyear'a, podejrzewam że opony będą zeszłoroczne. Proszę to sprawdzić. Same opony są oczywiście dobre, Goodyear to czołówka wśród producentów. Co do rozmiaru, lepiej na zimę założyć węższe opony aczkolwiek różnica pomiędzy 195 a 185 będzie nieodczuwalna.


Rafał
Listopad 8th, 2012 12:16
Stwierdza:

@Kamil K.: 1.2 TSI… no proszę. Jestem ciekaw jak długo pociągną te małe doładowane jednostki. Co do opon – Yokohamę/Bridgestona w takim małym rozmiarze bym sobie odpuścił. Jeśli chciałbyś coś z najwyższej półki, coś co zagwarantuje poczucie bycia królem na drodze to brać Michelina. Jednakże Nokian byłby idealnym wyborem lub coś podobnego np. Uniroyal, Gislaved, Kleber albo nawet zwykły Barum Polaris 3. Chodzi o to żeby opony odpowiadały klasie auta. Fabia nie będzie raczej jeździć dużo ani szybko, więc proponowane opony w zupełności wystarczą.


Piotr
Listopad 10th, 2012 11:08
Stwierdza:

Witam, w tym roku zakupiłem BMW e46 sedan z 2001r. to będzie moja pierwsza zimia na tylnim napędzie. Poszukuję opony 195/65R15, a napewno r15 co do rozmiaru pewny nie jestem. Proszę o pomoc w wyborze między tymi oponami ale też oczywiście jestem otwarty na inne propozycje:

Continental ContiWinterContact TS850

Michelin Alpin A4

Goodyear UltraGrip 8

Pirelli Snowcontrol Serie 3

Nokian WR D3

z trochę tańszych (nie ukrywam że cena jest dla mnie też bardzo istotna)

Bridgestone Blizzak LM-32

FIRESTONE WINTERHAWK 2

Dębica Frigo

POINT-S PRODUKCJA CONTINENTAL WINTERSTAR 91T

Bardzo Proszę o pomoc w wyborze, tak bym przetrwał jakoś tą zimę.

Pozdrawiam


Piotr
Listopad 12th, 2012 05:41
Stwierdza:

Dlaczego moje pytanie zostało usunięte???


Rafał
Listopad 12th, 2012 15:03
Stwierdza:

Już, już ;), nic nie zostało usunięte tylko jeszcze nie zdążyłem odpisać. Więc z tych lepszych to obojętnie która będzie ok, oprócz Nokiana. Nokian odbiega od czołówki, zamiast niego proponuję Vredestein Snowtrac 3 Natomiast z wymienionych tańszych odradzam Winterstar i Dębicę, Firestone może być. Z tańszych (ok 200 zł/szt) zdecydowanie poleciłbym Uniroyal MS Plus 66. Jeżeli cena ma dla Pana priorytet to proponuję wybrać Uniroyala.


Piotr
Listopad 13th, 2012 06:01
Stwierdza:

Chyba jednak zdecyduję się na pirelli, są tańsze od UG8 i continentala, a jeśli nie ma różnicy to po co przepłacać?… ;] A może jest jednak ta różnica i warto wydać kilka set zł więcej?

Jeszcze mam pytanko mój ojciec zakupił sobie saaba 9-3 i ma w nim felgi r17, chodzi mu o jak najtańsze nowe opony na zimę ale żeby oczywiście dało się jechać. Czy mógł by pan coś polecić?

Serdecznie dziękuje za pomoc w wyborze ;)


Rafał
Listopad 13th, 2012 13:10
Stwierdza:

Co do opon, to tak jak pisałem. Jeśli jest Pan przekonany do Pirelli to ok, w każdym razie według mnie nie ma znaczącej różnicy pomiędzy Pirelli-Goddyear-Michelin-Conti. Co do Saba natomiast to potrzebuję konkretnie rozmiar ponieważ katalogowo Saab 9-3 wyjeżdżą na 15' felgach, nie wiem jaki Pana Tata ma założony rozmiar.


Marks70
Listopad 25th, 2012 23:00
Stwierdza:

WITAM! CO POLECILIBYŚCIE NA ZIME DO AUDI A5 SPORTBACK 3.0 QUATTRO, TAKIE ŻEBY WYTRZYMAŁY KOLO 3 SEZONÓW?I PRZY TYM DOBRZE TRZYMAŁY?


Marks70
Listopad 25th, 2012 23:03
Stwierdza:

zapomniałem ma być to rozmiar 225/50/17


Rafał
Listopad 27th, 2012 14:09
Stwierdza:

@marks70: do takiego Audi nie bawiłbym się w ogóle w szukanie jakichś tanich opon, tylko najlepsze jakościowo. Zużycie opon jest w większości zależne nie od samych gum ale od użytkownika. Jeżeli preferuje Pan sportowy tryb jazdy to każde opony będą znikać w oczach. Inna sprawa, że 3.0 to mocy silnik i nawet bez wariowania sowity moment obrotowy zjada opony. Proponowałbym coś z trio: Continental, Goodyear, Vredestein ewentualnie jeszcze Pirelli. Konkretnie: Pirelli W240 Sottozero, Continental TS830P, Goodyear UG 8 Performance. Proszę absolutnie nie schodzić poniżej poziomu np. Uniroyala. Żadna chińszczyzna ani Barum / Dębica / Fulda itd.


limak33
Grudzień 5th, 2012 10:52
Stwierdza:

witam serdecznie. mam mały problem bo nie wiem jakie opony wybrać rozmiar 205/55/16. jeżdżę Hondą Legend 3.5 V6 z 1998 r. a interesują mnie opony przede wszystkim do miasta żeby były ciche na trasie i żeby za szybko bieżnika nie ubywało. a zarazem żeby poradziły sobie w wyższych partiach gór. (łańcuchy oczywiście zabieram ;) proszę o poradę. pozdrawiam kamil


Rafał
Grudzień 5th, 2012 12:25
Stwierdza:

@limak33: Gratuluję Hondy! Godny model, jedna z ostatnich prawdziwych limuzyn, bez wydziwiania - jeden silnik ale konkret! Nie pogardziłbym aczkolwiek osobiście wolałbym chyba Lexusa IS400 – to już wypas po całości, silnika praktycznie nie słychać na luzie (V8) i siedzi się po królewsku ;) Co do opon to proponowałbym coś konkretnego, koniecznie wzmocnione XL! Topowe możliwości w tym rozmiarze to: Michelin Alpin A4, Continental TS 830, Goodyear Ultra Grip 8 i oczywiście Vredestein Wintrac Xtreme.


limak33
Grudzień 5th, 2012 16:10
Stwierdza:

Dziękuję za pochwale auta i doradztwie w sprawie opon. Raczej wybiorę vredestein.


MathewCrr
Grudzień 10th, 2012 23:33
Stwierdza:

Witam,

Posiadam Astrę 3 1.4 rozmiar opon 205/55/16

Planuję kupić opony klasy premium .. moje przebiegi to ok 65 tys rocznie.. chciałbym przejeździć 2 sezony na nich.. A jeszcze jedno przeżyję jakoś głośność – bezpieczeństwo najważniejsze.. zagłuszy się muzyką buczenie :) Jazda 50%/50% tras/miasto

Myślę nad 2 modelami :

Micheline Alpine A4

Continetal Ts 850

Proszę o poradę,

PZDR,

Mateusz


Rafał
Grudzień 12th, 2012 11:26
Stwierdza:

Witam! Trudno mi wskazać jednoznacznego faworyta spośród tych dwóch opon. Mogę poradzić jedynie wybór marki, do której jesteś bardziej przekonany (efekt psychologiczny). Jakościowo wybór jest bez znaczenia, obydwie to top-liga.


Afganczyk1
Grudzień 12th, 2012 14:18
Stwierdza:

Witam!

Totalnie nie mam zielonego pojecia jakie opony zimowe wybrać. Liczba komentarzy jest masę, a każda inna. A Chciałbym dobre opony!

Wstępne wyniki wskazują żeby wybrać :

conti winter contact ts850

Goodyear Ultra Grip 8

Yokohama W Drive

Nokian W +

60% miasto

40% Trasa

(Letnie mam 215/55R16 czy mogę założyć 205/55R16 będzie lepiej??)

Co Pan Poleca? Może jakieś propozycje?

Posiadam Volvo s60 2011r Silnik d3.


Bogdan
Grudzień 13th, 2012 14:39
Stwierdza:

Witam. Proszę o poradę. W nowym, kupionym Oplu Astra III mam opony Michelin 205/55 R16 91H.

W instrukcji obslugi jet napisane, że: "opony o rozmiarach … 205/55 R 16 … mogą być używane jako opony zimowe". Co Pan o tym sądzi ?

Pozdrawiam.


Rafał
Grudzień 13th, 2012 17:41
Stwierdza:

@Afganczyk1: Rozmiar się zgadza. Można na zimę założyć 205/55R16, czy będzie lepiej to zależy, może w koleinach. W sumie to sam je Pan dobrze pogrupował od najlepszej. Nokiana bym w tym układzie pominął, odstaje, natomiast Yokohama jak najbardziej. Goodyear i Conti są na równi.


Rafał
Grudzień 13th, 2012 17:45
Stwierdza:

@Bogdan: :) tu chodzi o rozmiar, czyli na zimę może Pan stosować ten sam rozmiar - 205/55R16 i polecałbym takie rozwiązanie, a nie przechodzenie na felgę 15' i rozmiar 195/65R15. Ceny opon w tych rozmiarach są bardzo zbliżone.


Frytek
Grudzień 16th, 2012 11:07
Stwierdza:

Witam.

Zastanawiam sie nad oponami zimowymi do auta Honda Accord 7. Problem w tym że mieszkam w Wielkiej Brytanii i tu nie ma takich zim jak w Polsce. Warto zakładać zimówki czy może nie?

Rozmiar 205/55 R16

Myśle o naprawde dobrych oponach jak: Goodyear UltraGrip 8 ze względu że dużo deszczu pada tutaj i jeżdze z dzieckiem.

70% trasa

30% miasto

Pozdrawiam


Rafał
Grudzień 17th, 2012 11:31
Stwierdza:

Zawsze na zimę warto zakładać opony zimowe, proszę pamiętać o granicznej wartości temperatury = 7 stopni, od której powinno jeździć się już na ogumieniu zimowym. Warunki zimowe to nie tylko śnieg ale także błoto i właśnie deszcz w połączeniu z niską temp. Temat Goodyear'a był już omawiany wielokrotnie, jeśli jest Pan przekonany to brać!


Kamil
Grudzień 19th, 2012 21:22
Stwierdza:

Witam posiadam Audi a4 b6 i na dniach chce kupic nowe opony zimowe. Finansowo jestem ograniczony do 300 zl za szt. Zastanawiam się nad Barum POLARIS 3 205/55R16 91T albo Gislaved Euro Frost 5 205/55R16 91 T jak pan myśli coś z tych czy może jest jeszcze jakiś lepszy wybór do tej ceny. Głównie będę jezdzil po mieście ale trasy po wiejskich drogach też będą :)


Rafał
Grudzień 29th, 2012 11:31
Stwierdza:

Witam! 300 zł to faktycznie minimum dla dobrej jakościowo opony w rozmiarze 205/55R16. Gislaved jest lepszy od Barum, proponowałbym Gislaveda Euro Frost 5. Rodzaj nawierzchni jest nieistotny. Proszę czasami nie kusić się na jakiś tańsze oferty niewiadomego w sensie chińskiego pochodzenia, cena nie idzie niestety w parze z jakością.


Marek
Styczeń 13th, 2013 02:17
Stwierdza:

Witam.

Gdy widzę ten Test opon zimowych 205/55R16 (sezon 2012/2013) który jest podany wyżej

to mnie śmiech ogarnia.

Kupiłem zimówki 205/55R16 Hankook Winter ICept RS W442(Made in Hungary) jestem z nich bardzo zadowolony i szczerze polecam. Ale kupując te opony sugerowałem się z opini użytkowników i trochę innym testem;

http://www.auto-swiat.pl/1-test-opon-zimowych-205
W przyszłym roku w następnych testach te same opony będą ewidentnie w różych pozycjach :)

Porównując te testy wygląda na to iż test-testowi nierówny.

Najlepszą opcją na wybór opon zimowych, czy letnich jest opinia osoby która miała je wcześniej.

Dziękuję za uwagę. Pozdrawiam!


Wojtek
Styczeń 21st, 2013 10:05
Stwierdza:

Witam,

Jaki rozmiar opon będzie najlepszy do mojego auta ? Posiadam Hondę Civic 1.6 110km z 2005r.

Opony – tylko najlepsze. Uważam, że bezpieczeństwo jest najważniejsze. Myślę o Continental ContiWinterContact TS850. Nie wiem tylko jaki jest odpowiedni rozmiar na zimówki do tego auta.


Rafał
Styczeń 21st, 2013 11:02
Stwierdza:

@Wojtek: Hej! Jestem akurat na urlopie więc z rozmiarem nie pomogę. Obstawiam 205/55R16 ale nie jestem pewien. A jaki rozmiar jest aktualnie założony? Sam wybór Conti bez zastrzeżeń, jeśli ma być z najwyższej półki to jak najbardziej.


Wojtek
Styczeń 23rd, 2013 10:47
Stwierdza:

Hmm nie pamiętam jaki jest teraz założony bo auto od paru dni stoi oblodzone ;]. Natomiast z tego co udało mi się wyszukać w internecie do mojego auta ma być ponoć rozmiar 195/60/R15


Piotrek
Styczeń 25th, 2013 20:22
Stwierdza:

Witam!

Jak najszybciej muszę kupić opony zimowe(zmiana auta- obecnie na letnich). Model Skoda Octavia II 1,9TDI 105KM.Budżet już nadszarpnięty, więc mam na ten cel do 800 zł. Rozmiar 195/65/R16, biorę pod uwagę: Dębica Frigo 2 oraz Bridgestone Blizzak M32. U szwagra Dębica się sprawdza, nie wiem jak się przedstawia Bridgestone- w zasadzie reklamę mają dość mocno rozwiniętą.

Bardzo proszę o poradę.


Piotrek
Styczeń 25th, 2013 20:28
Stwierdza:

Małe sprostowanie rozmiaru:195/65/R15.


Rafał
Styczeń 28th, 2013 12:54
Stwierdza:

@Piotrek: bez jaj, nie można porównywać Dębicy z Bridgestone ! Jeżeli jesteś przekonany do Dębicy to możesz sobie założyć, ja bym jednak sugerował COKOLWIEK innego , tylko nie jakąś chińszczyznę.


Piotrek
Styczeń 28th, 2013 23:45
Stwierdza:

Rafał, dzięki za odpowiedź pomimo urlopu (też właśnie mam urlop, i wciąż pod telefonem). Nie znam się za bardzo na gumach, kupuję raz na kilka lat więc z doświadczeniem kiepsko. Dębicę do Bridgestona może nie porównuję, lecz piszę, iż u szwagra się spisują- nie narzeka. Bridgestona zaś mało kto chwali na forach- nie wiedzieć czemu.Tak więc suma sumarum, sam nie wiem… w dodatku na aukcjach Dębicę i Bridgestone cenowo można znaleźć podobnie, nawet Dębica lekko droższa, w porównaniu z brakiem doświadczenia sam widzisz że wybór nie do końca prosty, tym bardziej że dużo sugeruję się ceną. Dlatego pytam FACHOWCA. Dziś zamówiłem Bridgestone 195/65/15 Blizzak Lm32- informacyjnie za 182zł/szt.


Laper
Styczeń 31st, 2013 20:06
Stwierdza:

Witam proszę o pomoc w doborze opon do focusa kombi mk2. Rocznie pokonuje 30+tys. Myślałem nad Toyo proxses T1-R, Pirelli Cinturato P7, może jakieś Vredestein ale nie mam pojęcia jaki model, chyba że doradzi Pan coś innego.


lech091
Luty 3rd, 2013 22:07
Stwierdza:

Dziękuję Panie Rafale! :-)

Zgodnie z umową opisuję swoje wrażenia jazdy na oponach Vredestein Snowtrac 3, które zostały mi polecone przez Pana.

Obawiałem się zimowej jazdy samochodem z tylnym napędem, ale Vredestein Snowtrac 3 + DSC w moim BMW = pewna jazda w każdych zimowych warunkach.

Opony są doskonałe, świetnie spisują się praktycznie na każdym rodzaju śniegu. Mieszkam w górach i na prawdę jestem zadowolony z zakupu.

Opony dobrze trzymają na boki, bardzo dobrze zachowują się przy ruszaniu jak i hamowaniu. Są ciche na asfalcie. Mam nadzieję że nie będą się szybko starzeć czy ścierać.

Kolega używa trzeci sezon opon Vredestein Snowtrac 2, też jest zadowolony i nie zauważył, żeby w nadmierny sposób ulegały one zużyciu.

Dziękuję i pozdrawiam, Lech.


Rafał
Luty 8th, 2013 11:51
Stwierdza:

Spoko! Cieszę się, że mogłem pomóc.


Rafał
Luty 8th, 2013 11:53
Stwierdza:

Miło słyszeć! Do następnego zakupu :)!


Jacek
Luty 8th, 2013 15:38
Stwierdza:

Witam serdecznie,

proszę o pomoc.

Kupiłem nowego Golfa 1.2 105 KM TSI

Muszę kupić opony tylko jakie ?

opony mam letnie 195/65/15

jakia firma jest ok ?

-Conti TS850

-Goodyer ultra grip 8

-■Michelin Alpin A4,

proszę o pomoc ?

Jacek


Adam
Luty 9th, 2013 00:19
Stwierdza:

witam potrzebuję nabyć oponki letnie do mondeo mk3 2002 125KM benzyna +lpg do tej pory miałem fuldy carat progresso 205/55/R16 91V

znalazlem komplet pirelli P7 w cenie 1070 i zastaznawiam sie czy beda lepsze od fuld z ktorych dodam bylem bardzo zadowolony


Marco
Luty 12th, 2013 12:17
Stwierdza:

Planuje kupić opony w rozmiarze 195/65/R15. Chcę najlepsze opony zimowe. Kasa nie gra roli – bezpieczeństwo numerem 1.


achuaz
Luty 12th, 2013 13:31
Stwierdza:

witam.

okres zimowy jest chyba najlepszym czasem na rozważenie i zakup opon letnich. w związku z tym potrzebuje porady w kwestii opon w rozmiarze 225/45 R17 ;-) w sumie to zależy mi aby opona była cicha (to ze wzgl. ze hyundai i30cw sa kiepsko wyciszone) i aby dobrze odprowadzała wodę. w zwiazku z tym, z wytypowałem kilka opon, ktore ewentualnie moge zakupic.

oto one ;-)

1)PIRELLI P7 Cinturato

2)Vredestein Ultrac Sessanta

3)Michelin Pilot Sport PS3

4)Michelin Primacy 3

Natomiast znajomi pisza mi, zebym szukal opon 205/50R17. bo nie ma sie co oszukiwac 1.6 (126 km)nie jest potworem a 225 mocno zamula.

jesli zgadza sie Pan z ta sugestia to bardzo prosze o porade i moze mi pan jakas fajna opone zasugeruje

pozdrawiam serdecznie Dariusz – achuaz

aga. Felgi mam takie: MOMO THUNDER White 7.0×17, 5×114.3


achlebin
Luty 12th, 2013 15:27
Stwierdza:

Witam proszę o rade jakie opony letnie wybrać do forda mondeo mk3 2002 1,8l +lpg w rozmiarze 205/55R16

do tej pory mialem fuldy caratprogresso 91V

zatanawiam się nad pirelli P7 dodam że z fuld byłem zadowolony


laper
Luty 13th, 2013 17:18
Stwierdza:

Witam proszę o pomoc w doradzeniu opon na lato do forda focusa mk2 kombi. W ciągu roku robię około 30tyś+ km głównie trasa nie mam pojęcia jakie opony dobrać ważne żeby były w miarę ciche i nie zdzierały się szybko myślałem nad jakim modelem vredesteina ale nie mam pojęcia który .


mario_vw
Luty 19th, 2013 22:21
Stwierdza:

Witam Serdecznie

Chciałbym prosić o poradę jakie opony mam wybrać dużo tu tematów podobnych jest poruszanych no ale wole zasięgnąć porady. Mam passata b6 w kombiku 1,9Tdi. Zastanawiam się nad oponami 205/55 R16 Continental ContiWinterContact TS850 a Nokian WR D3 chyba że Pan poradzi coś innego jeszcze. Jeżdżę dużo 120 km dziennie. 70% autostradą , 30% drogi miejskie. Pogoda taka jaką mamy w Pl czyli urozmaicona :) Chciałbym oponę na więcej niż 2 sezony i oczywiście w miarę dobrym przedziale cenowym dlatego chce kupić teraz jak jest wyprzedaż.

Dziękuje pozdrawiam Mariusz


mario_vw
Luty 20th, 2013 22:12
Stwierdza:

Witam

Chciałem się tylko upewnić czy wczorajsze zapytanie doszło?

dziękuje pozdrawiam


Rafał
Luty 26th, 2013 11:14
Stwierdza:

@mario_vw: już mówię co i jak – teraz jest zdecydowanie dobra pora na zakup opon zimowych, ceny rzeczywiście poszły w dół. Conti jest zdecydowanie lepszy od Nokiana, jeżeli cena nie przeszkadza to ja bym brał Conti. Innych możliwości jest cała masa, chociażby Vredestein Snowtrac 3, Goodyear UG 8, Michelin Alpin. Jeżeli dużo Pan jeździ to lepiej nie szczędzić i kupić coś porządnego.


mario_vw
Luty 26th, 2013 20:04
Stwierdza:

Witam

Dziękuje Panie Rafale za odpowiedź. Rozumie że Nokiany nie mam brać pod uwagę. Rozumie jeśli chodzi o cenę(uzależnione u mnie od wymiany klocków i tarcz ile mi zostanie:)) to można by wg kolejności powiedzieć że:

1) Conti

2) Snowtrack 3

3) Goodyer ug8 ?

pozdrawiam mariusz


Rafał
Marzec 1st, 2013 17:38
Stwierdza:

może być :)


MichałH
Marzec 6th, 2013 09:18
Stwierdza:

Witam

Poszukuję kompletu opon letnich do Mitsubishi Lancera o dość nietypowym (i drogim )rozmiarze 215/45/18. Wytypowałem dwie opcje:

1. Vredestein Ultrac Cento 215/45R18 93 Y XL

2. Bridgestone RE050A 215/45R18 89 W FR

Cena identyczna. Zależy mi bardziej na ciszy i komforcie niż na pseudosportowym pokonywaniu zakrętów, więc skłaniam się ku opcji nr 1. Słusznie? A może poleciłby Pan jeszcze coś innego.


Rafał
Marzec 6th, 2013 13:25
Stwierdza:

@MichałH: Zdecydowanie Cento! Nie szukać nic innego, brać w ciemno!


jin
Marzec 11th, 2013 13:49
Stwierdza:

witam .mam okazje kupic bardzo tanio nowe Bridgestone nie wiem jaki model wiem ze 205 55 16 w swoim aucie saab 93 mam Michelin Primacy 3 215 55 16 juz troche zajechane czy ten rozmiar moze byc uzyty acha te opony to letnie pozdrawiam


Rafał
Marzec 14th, 2013 15:52
Stwierdza:

@jin: spójrz do instrukcji lub na na naklejkę na słupku w drzwiach kierowcy


Sławek
Sierpień 9th, 2013 09:24
Stwierdza:

Witam mam zamiar kupić opony zimowe do Suzuki Sx4 1.9 4×4. ( rozmiar opon 205/60/16 cali). Zastanawiam się nad nw. oponami:
1. Michelin Alpin A4
2. Continental ContiWinterContact TS 830 P
Czy to dobry wybór
Pozdrawia,
Sławek


Rafał Szymański
Sierpień 13th, 2013 13:38
Stwierdza:

Brałbym Michelina!


Dawid
Sierpień 17th, 2013 09:24
Stwierdza:

Witam
Szukam opon na zime w rozmiarze 205/55/16 (91H) Myślę nad:
1. Continental ContiWinterContact TS850
2. Nokian WR D3
3. Goodyear UltraGrip 8

Zależy mi na najlepszym wyborze bo planuje na nich jeździć 4-5 sezonów.


Rafał Szymański
Sierpień 20th, 2013 08:05
Stwierdza:

Tylko Nokian odstaje. Nie widzę znaczącej różnicy między Conti a GY. Bierz tę, która się bardziej podoba, żebyś miał komfort psychiczny że jeździsz na tym co się najbardziej podoba. Trakcyjnie bez różnicy.


Kriss
Wrzesień 24th, 2013 13:47
Stwierdza:

Witam mam Scenica II 1.6 , szukam opon na zimę zastanawiam się nad :

1. Kumho KW23 205/55R16 91H kierunkowa

2. Kumho KW27 205/55R16 94V asymetryczna

Trochę mało popularna marka, ale moze warto :)


Rafał Szymański
Wrzesień 25th, 2013 06:57
Stwierdza:

Witam, a dlaczego właśnie Kumho? Z tych dwóch to radziłbym wybrać oponę kierunkową – Kumho KW23.


Kriss
Wrzesień 25th, 2013 07:23
Stwierdza:

Dlaczego Kumho,bo są już z klasy średniej a ja szukałem czegoś do 1000zł.Fakt że te co znalazłem są z połowy 2011r ale to chyba aż tak nie żutuje na właściwości opon. A z tego co jest na rynku do tej kwoty to typowa chińszczyzna niskobudżetowa (goodride,linglong), i nie chińszczyzna Dębica HP i Rikeny.
Panie Rafale a czy mógłby pan coś innego polecić do 1000zł zamiast tych Kumo.
Znalazłem jeszcze polecane przez pana VREDESTEIN SNOWTRAC 3 za 1160zł też z 2011r tyle że sprzedawca nie określił żadnych warunków gwarancji.
No i w zasadzie dlaczego nie Kumho?


Rafał Szymański
Wrzesień 30th, 2013 09:42
Stwierdza:

Zdecydownie Vredestein Snowtrac 3 będzie lepszym wyborem! Gwarancja jest 3 letnia od daty sprzedaży. Wie Pan, Kumho to żadna rewelacja i w sumie jak bym miał sam wybierać to raczej coś bardziej „normalnego” np. Uniroyal, Kleber etc. a niekoniecznie taką egzotykę. Jeśli miałbym coś poradzić to np http://www.8opon.pl/12068_205-55r16t-euro-frost-5… szwedzki Gislaved Euro Frost 5 , sprawdzona marka , dobre opony zimowe z tych tańszych. Marka i model bardzo godny polecenia.


Lechu
Październik 3rd, 2013 13:03
Stwierdza:

Witam
Mam podobne pytanie jak Dawid przed 6 tyg:
Szukam opon na zime w rozmiarze 205/55/16 (91H), wybieram z tych 3:
1. Continental ContiWinterContact TS850
2. Dunlop SP WinterSport 4D
3. Goodyear UltraGrip 8

Wedlug wpisu w dowodzie (nie mieszkam w PL) w moim aucie (passat b6 kombi) wystarczy 91H jednak producent wypuszcza je na oponach XL. Max ciezar auta to 2100 bodajze. Jaka opone polecasz i czywarto XL?


Rafał Szymański
Październik 7th, 2013 10:15
Stwierdza:

Obojętnie które wybierzesz z tych trzech będzie ok ale faktycznie sugerowałbym wybrać wyższy indeks nośności – XL, szczególnie w kombi. Ja bym brał Conti :)


Wojtek
Październik 10th, 2013 15:31
Stwierdza:

Witam

Czy ktoś używał opon zimowych Hankook i*cept rs w442 ? Sprzedawca bardzo je zachwala i przedstawia jako ciekawą alternatywę dla figo 2 (rozmiar 185/70 R14). Będę wdzięczny za informację.


Michał
Październik 14th, 2013 11:34
Stwierdza:

Witam. Szukam opon zimowych do mojej Mazdy 3, wersja hatchback 2004 rok, 1.6 benzyna 105KM. Aktualnie mam założone opony letnie w rozmiarze 205/55/R16 i na tym rozmiarze raczej zostanę. Auto użytkuję w Niemczech, także jakieś 70% trasa (autostrada) i 30% miasto. Codziennie robię około 50km. Osobiście wychodzę ze założenia, że lepiej kupić coś lepszego niż potem żałować. Interesuje mnie Continental ContiWinterContact TS850, tylko chciałbym ją użytkować gdzieś tak do kwietni (jeśli pogoda na to pozwoli) żeby cena tak nie bolała i tutaj pojawia się moje pytanie, czy będzie to również dobry wybór na suche warunki, jak zejdzie już śnieg (albo jak go jeszcze nie będzie)? Tutaj zbyt często śnieg nie pada, prawdziwa zima trwa może z miesiąc i to na tyle. Może warto zainteresować się jakąś inna oponą czy jednak zostać przy Conti? Myślałem jeszcze o Nokian WR D3, ale ceny są prawie porównywalne a oponka jest chyba jednak trochę gorsza. Pozdrawiam :)


Rafał Szymański
Październik 14th, 2013 12:30
Stwierdza:

Jako alternatywę do Frigo 2 brać w ciemno.


Rafał Szymański
Październik 14th, 2013 12:54
Stwierdza:

Witam, założenie jak najbardziej prawidłowe! Nokian jest zdecydowanie gorszy od Continental'a tutaj proszę się nie zastanawiać i wybierać Conti. Co do użytkowania opony do kwietnia to jest to normalna sprawa, tym bardziej w kraju lekko górzystym jakim są Niemcy. W Bawarii każdy jeździ na zimówkach mniej więcej do tego terminu i jest to jak najbardziej uzasadnione np. gruntowe ranne przymrozki. Z innych opon w tym rozmiarze jest bardzo duży wybór np. Goodyear UltraGrip 8, Michelin Alpin A4, Dunlop Winter Sport 4D etc. Różnice pomiędzy oponami raczej symboliczne.


Pawel
Październik 21st, 2013 17:34
Stwierdza:

Witam mam audi 2,5 tdi quattro chce kupic opony zimowe, wacham sie miedzy GoodYear UltraGrip Performance 205/55/16 a VREDESTEIN SNOWTRAC 205/60/16 lub Bridgestone 205/55/16, ktora oponke by Pan wybral, ktore sa najbardziej trwale i niezawodne w ciezkich terenach zima, gdzie trzeba pomykac przez niezle kurchany?


Rafał Szymański
Październik 22nd, 2013 09:16
Stwierdza:

Witam! Rozumiem, że podając rozmiar Vredestein Snowtrac 3 pomyliłeś się i prawidłowy rozmiar to też 205/55R16. Na ciężkie warunki zdecydowanie polecam właśnie Vredestein Snowtrac 3 (mam osobiście założone na Audi A4). Toporny, wręcz traktorowy bieżnik świetnie radzi sobie w śniegu i błocie pozostając jednocześnie cichym. Goodyear jest delikatniejszy ale jeśli wahałbyś się między Goodyear a Bridgestone to sugeruję wybrać Goodyear'a.


Tomek
Październik 27th, 2013 15:45
Stwierdza:

Panie Rafale,
w związku z tym, że moja wiedza w temacie opon jest słaba proszę o poradę, które z wytypowanych opon zimowych o parametrach 205/55R16T najbardziej nadadzą się do KIA Pro cee'd z silnikiem 1.6GDI. Jazda głównie po mieście. Moje typy to:

– Barum Polaris 3;
– Fulda Kristall Montero 3;
– Uniroyal MS Plus 77;
– Hankook i*cept RS W442;
– Gislaved Euro Frost 5.
A może coś innego w podobnej cenie? Max. 350 PLN.
Pozdrawiam.


Rafał Szymański
Październik 28th, 2013 08:17
Stwierdza:

Witam i już mówię co i jak . Do jazdy głównie po mieście to każda z tych opon będzie dobra, ma Pan nie za mocny silnik i nie diesel, więc moment obrotowy nie będzie pożerał opon w oczach. Sugerował bym taki podział, od najlepszej:
1. Uniroyal MS Plus 77 (najnowszy model, godna średnia półka)
2. Fulda Kristall Montero 3 (najnowszy model, średnia półka)
3. Gislaved Euro Frost 5 (zdecydowanie polecam jako złoty środek, tańsza od Uniroyala a robiona w tej samej fabryce, technologia szwedzka) – proszę sprawdzić ofertę opon zimowych 205/55R16 na 8opon.pl
4 .Hankook i*cept RS W442 (również ok ale żadna rewelacja)
5. Barum Polaris 3 (w ostateczności, wystarczająca)

Z innych opon to w sumie nie ma co szukać, wybierając jedną z tych propozycji (szczerze namawiam na Gislaveda) może Pan jeździć spokojnie i ze świadomością, że ma Pan założone coś dobrego.


Tomek
Październik 28th, 2013 16:57
Stwierdza:

Dzięki. Zrobię jak Pan radzi.
Pozdrawiam.


Krzysztof
Listopad 4th, 2013 12:31
Stwierdza:

Witam.
Proszę o pomoc w doborze opon zimowych do mondeo 1.6Ecoboost(160KM 240Nm). W instrukcji podano rozmiar 215/55R16. Czy mogę zastosować 205/60/R16 lub 205/55/R16 (taki rozmiar w instrukcji jest przewidziany dla słabszego silnika 1.6).
Auto w 80% będzie jeździło po mieście, ale w weekendy lubię wybrać się w góry, dlatego chciałbym, aby dobrze spisywało się na śniegu?
Co Pan sądzi o Nokianach WR A3 lub WR D3? W serwisie proponowano mi także Barum Polaris 3, Dunlop Sport 4D, Semperit Speed Grip 2
pozdrawiam
Krzysztof


Rafał Szymański
Listopad 5th, 2013 14:51
Stwierdza:

Lepiej nie kombinować z rozmiarem. Proszę dokładnie sprawdzić, jakie rozmiary są dostępne dla Pana silnika – może się potem okazać , że ma np. hamulce są większe i będzie kłopot. Jeżeli jeździ Pan w góry to wybrałbym coś porządnego, najlepiej kierunkowy bieżnik. Baruma i Semperita proszę odpuścić, Nokian nie jest zły ale to żadna rewelacja, Dunlop jak najbardziej. Proszę zerknąć też na porządne opony tzw. środka np (dla oryginalnego rozmiaru 215/55R16):
1. Uniroyal MS Plus 77
2. Gislaved Euro Frost 5 (bardzo dobre szwedzkie opony)
3. Fulda Kristall Controll HP
4. + konkurencja dla Dunlopa = Vredestein Wintrac Xtreme
Każdą z tych opon (oprócz Fuldy) polecam osobiście :) zapraszam na 8opon.pl , aktualnie chyba wszystkie są dostępne od ręki, jest też nowa opcja porównywarki opon, teraz można łatwo porównać parametry.


Kristof
Listopad 9th, 2013 14:15
Stwierdza:

Witam.Mam passata B6 2.0 TDI 170KM.Jakie oponki zimowe pan poleci?Myślałem o barum…Mieszkam w okolicach zakopanego.Dadza rade???


Piotr
Listopad 9th, 2013 14:55
Stwierdza:

Witam serdecznie. Ostatnio kupiłem sobie C-Maxa 2007 1,8 benzyna z oponami letnimi Michelin 205/55VR-16 BSW Tyre. Na zimę potrzebuję felg stalowych oraz jakieś przyzwoite opony. Nie jeżdżę dużo, większość po mieście, za miastem tylko wypad na narty i do rodziny na święta. Znajomy od opon radzi, abym nie przepłacał i kupił używane felgi oraz opony Barumy, czyli ani drogie ani tanie.

Serdecznie dziękuje z góry za radę.


Rafał Szymański
Listopad 12th, 2013 07:56
Stwierdza:

Jaki rozmiar? Jeśli myślisz np, Barum vs Dębica to Barum lepszy!


Rafał Szymański
Listopad 12th, 2013 08:01
Stwierdza:

Używane…. nie polecam. Zresztą po co? Ma Pan super popularny rozmiar opon 205/55R16, wybór jest przeogromny, do wyboru do koloru. Natomiast opony Barum w zupełności Panu wystarczą. Proszę zerknąć – http://www.8opon.pl/12199_205-55r16t-polaris-3.ht… lub zamiennie polecam jeszcze Gislaveda (bliźniacza marka do Baruma, jednak szwedzka i ogólnie dużo lepsza a cena praktycznie taka sama :)) http://www.8opon.pl/12068_205-55r16t-euro-frost-5


michal kisiel
Listopad 13th, 2013 17:30
Stwierdza:

Witam. Poszukuje opon zimowych…

Najbardziej zalezalo by mi na cichych oponach, jezdze dlugie trasy po autostradach, srednio 1600km w jedna strone mam jakies opony nokian, ktore dostalem z kupnem auta ale jazda na nich to koszmar. Sa tak glosne, ze wlasnych mysli nie slychac powyzej 40km h. Czytalem na temat gy ultra grip 8 i dunlop winter response… ponoc dobre. Ale zalezalo by mi na opini kogos kto sie na tym zna. Ktore lepsze i cichsze, a moze sa jakies inne godne polecenia.

Dziekuje i pozdrawiam


michal kisiel
Listopad 13th, 2013 17:40
Stwierdza:

Dodam ze mam passata b6 1.9tdi .

Dziekuje i pozdrawiam.


Rafał Szymański
Listopad 14th, 2013 11:21
Stwierdza:

Kilka komentarzy temu była dyskusja o Nokianach i proszę, to co Pan pisze jest bardzo ciekawe. Jeżeli kryterium wyboru to cisza to proszę szukać OPON ASYMETRYCZNYCH, są bardziej komfortowe ale gorzej z trakcją, w teorii oczywiście. Jeśli poda mi Pan rozmiar to powiem co bym polecał.


Rafał Szymański
Listopad 14th, 2013 11:45
Stwierdza:

A no tak :) I mamy rozmiar – podejrzewam, że 195/65R15 lub 205/55R16. Zekrnij na te opony: http://www.8opon.pl/16386_195-65r15t-ts-830-p-mo….


michal kisiel
Listopad 14th, 2013 16:33
Stwierdza:

wlasnie na temat tych tez slyszalem, mam teraz zalozone 205/55r16.
czyli najcichsze byly by te oponki i w miare przyzwoite?? czy jest jeszcze jakas inna alternatywa?
to nie jest tak, ze jesli ciche to juz niespecjalnie dobre??
dziekuje i pozdrawiam


michal kisiel
Listopad 14th, 2013 16:38
Stwierdza:

witam,i kolejne moje pytanko,
czym roznia sie continental ts 830 a 850?

Pozdrawiam


Rafał Szymański
Listopad 16th, 2013 11:41
Stwierdza:

Jeśli chodzi o alternatywę to musisz poszukać opon asymetrycznych (przyjęliśmy za podstawowe kryterium komfort ) ale nie ma tego zbyt wiele w tych rozmiarach, asymetryki są popularne dopiero w większych rozmiarach np. 225/45R17, jednak możesz zerknąć też na Pirelli SottoZero S2. Koniecznie na S2 a nie S3, S2 jest asymetryczny a S3 już kierunkowy. Wracając do Continentala to nie ma zasadniczo żadnej różnicy pomiędzy TS830 a TS850, obydwa modele są kierunkowe, TS850 jest następcą TS830. Natomiast TS830P jest oddzielnym modelem asymetrycznym. W przypadku tych opon nie ma obawy, że coś kosztem czegoś tzn. w przyrodzie zawsze tak jest :) i nie ma czegoś idealnego pod każdym względem natomiast nie musisz się tutaj niczego obawiać, Continental to topowy producent i dostajesz maks produkt w tym rozmiarze. Osobiście uważam, że na zimę najlepsze są opony kierunkowe ale wiadomo, to wszystko są rozważania czysto teoretyczne. Wolałbym już założyć Dębicę kierunkową niż jakiegoś super chińczyka asymetrycznego z "najwyższej, chińskiej, półki" :). Podsumowując: na Twoje wymagania masz do wyboru Continental 830P lub Pirelli Sotto Zero S2 i dostaniesz dokładnie to, czego szukasz. Moja wskazówka – wybierz Conti.


Łukasz
Listopad 18th, 2013 23:05
Stwierdza:

Witam> Mam pytanie odnośnie opony Semperit Speed-Grip 2 205/55R16 91T. Czy jest warta uwagi? Po głowie chodzi mi jeszcze Fulda Kristall Control H/P 205/55 R16 91T i Nokian Wr A3 205/55R16 91H- Wszystkie podane przeze mnie marki,mieszczą się w jednym przedziale cenowym. Posiadam VW Passat b6 2.0 tdi 140 km i głownie śmigam długie trasy po autostradach. Będę bardzo wdzięczny za odpowiedz. Pozdrawiam.


Rafał Szymański
Listopad 19th, 2013 11:15
Stwierdza:

Nie! Proponowałbym odpuścić Semperita, to już Barum lepszy. Fulda już lepiej aczkolwiek ten model nie jest jakiś rewelacyjny, z tej 3ki jak już to ten Nokian. Rozmiar 205/55R16 był już mielony wielokrotnie, jest tu wiele możliwości np. Uniroyal MS Plus 66 lub 77, Gislaved (szwedzki, bardzo dobry), Vredestein Snowtrac 3 a potem już droższe typu Conti/Michelin etc. ale szczerze to nie ma potrzeby zakładania aż takich wypasów. Jeśli jeździsz dużo to zdecydowanie skupiłbym się na trakcji, czyli tutaj prosta sprawa dla Ciebie, bieżnik kierunkowy i masz spokój, że żadna kałuża czy błoto Cię nie zaskoczy. Moc auta nie jest za duża, opony długo pożyją tylko pamiętaj o wymianie przód-tył. Proponuję zerknąć na to: http://www.8opon.pl/12068_205-55r16t-euro-frost-5… założyliśmy już setki takich kompletów na passat/octavia i klienci mega zadowoleni, zresztą nie może być inaczej :) , marka Gislaved jest znana właśnie z opon zimowych i od wielu lat ma swoich zagorzałych zwolenników (coś a’la Nokian).


Robert
Listopad 19th, 2013 11:57
Stwierdza:

ok a bardziej nietypowego auta jak Saab 9-3 2008 rok kombi 195 KM. Opony w rozmiarze 215/55/R16 czy wspomniany Gislaved będzie dobry? Głównie jeżdżę po mieście czasami jakaś trasa. Zależy mi pewnie jak każdemu na cichej, asymetrycznej oponie, raczej uniwersalnej. chciałbym zakupić cały komplet. raczej klasa ekonomiczna. Co by Pan polecał? :)


Rafał Szymański
Listopad 19th, 2013 13:19
Stwierdza:

Jak najbardziej. Akurat nie mam na stanie ale jak gdzieś Pan znajdzie to oczywiście można brać. Oczywiście Gislaved Euro Frost 5 nie jest oponą asymetryczną tylko kierunkową ale do głośności nie można mieć zastrzeżeń. Prawie 200 koni popędzanych turbinką w stosunkowo małym saabie…. miodzio! Jest świst jak da mu Pan w palnik :) (no chyba że diesel… ) ? Z tańszych propozycji wskazałbym np. na to: http://www.8opon.pl/12109_215-55r16h-xl-altimax-w… Jest to marka General będąca bratem Gislaveda. Obie marki produkowane są przez Continental'a, często w tych samych fabrykach. I tu dochodzimy do ciekawostki – nic nie ujmując aktualnemu modelowi Gislaveda, Euro Frost 5, poprzedni model o nazwie Euro Frost 3 był tak dobry, że… zaprzestano jego produkcji pod marką Gislaved a kontynuowana jest jako General , właśnie w/w model: Altimax Winter Plus. Ot, takie zagranie producenta swoją drogą nierzadkie w branży oponiarskiej np. pseudocałoroczna opona Dębica Navigator to stary bieżnik Goodyear'a :). Jeszcze jedno, wskazana opona General Altimax Winter Plus jest o podwyższonym indeksie nośności, myślę że w przypadku kombi może się to przydać jeśli wozi Pan od czasu do czasu jakieś większe ciężary. Podsumowując: dobra opona (sprawdzony bieżnik) w przystępnej cenie, do tego opona wzmocniona (XL), oczywiście z bieżącej produkcji. Jeśli jeszcze ma Pan jakieś pytania to chętnie pomogę. Pozdrawiam!


Robert
Listopad 19th, 2013 14:47
Stwierdza:

dziękuję za szybka odpowiedź :)
tak Saabinka napędzana Turbo benzyną z lekkim tuningiem Hirsch Performance ;) naprawdę idzie pięknie od 2000 do odcięcia cały czas ciągnie. Autko waży około 1400, więc dość lekkie. Dla mnie wystarcza i lepiej Pan tego nie mógł ująć…miodzio :)
W sumie po krótkim zapoznaniu stwierdzam, że opona nie musi być asymetryczna.


Rafał Szymański
Listopad 19th, 2013 14:59
Stwierdza:

Dokładnie. Na zimę zawsze bardziej polecam kierunkowe, pamiętajmy, że zima to nie tylko śnieg ale w sumie głównie błoto, woda i ogólny syf. Kierunkowa lepiej sobie radzi z odprowadzaniem tego wszystkiego i mniej się zakleja. Patrzył Pan na tę oponę?


Robert
Listopad 19th, 2013 15:10
Stwierdza:

tak zastanawiam się jeszcze nad tym Vredesteinem, nie raz już słyszałem bdb opinie na jej temat. Aktualnie piszę emailowo z Waszym pracownikiem nt. tych opon :)


Łukasz
Listopad 21st, 2013 22:54
Stwierdza:

Gislaved Euro Frost 5 205/55R16 91 H Takiego wyboru dokonałem. Sugerując sie Pana podpowiedzią. Przelew wykonany i teraz czekam na opony ;) Na pewno skomentuje poczynania tejże opony. Ale najpierw musi zostać przetestowana, a będzie na pewno w różnych warunkach. Dziekuje za wspólprace. Pozdrawiam


Rafał Szymański
Listopad 22nd, 2013 08:40
Stwierdza:

Cieszę się, że mogłem pomóc. Wybór jak najbardziej prawidłowy, będzie Pan zadowolony. Mam jeszcze prośbę, dokładamy jak Pan zapewne widział w sklepie worki na opony. Niestety od pewnego czasu zdarza się, że niektórzy nasi klienci nie dostają z niezrozumiałych dla nas powodów worków. Wszystko jest tak jak zapakowane na magazynie, a worków brak…. proszę o info, czy worki też dotarły!


Pawel
Listopad 25th, 2013 11:46
Stwierdza:

Witam Panie Rafale szukam opon zimowych do Honda CRV I 2.0 benzyna 147KM rocznik 2000 z dołączanym napędem na tylnia oś w rozmiarze 205/70/15.Auto używane głównie w mieście sporadycznie trasy. Opona nie powinna przekraczać kwoty 400zł/szt.Myslałem nad vredestein snowtrac3 czy to bedzie odpowiednia opona do tego auta? Jestem otwarty na inne propozycje z pana strony.


Rafał Szymański
Listopad 25th, 2013 11:59
Stwierdza:

Witam! Vredestein może być jak najbardziej, decyduje się Pan tym samym na topową oponę i bardzo dobrze! Rozmiar jest trochę dziwny, tutaj łatwo popełnić błąd gdyż jest to równocześnie rozmiar dostawczy. Jeśli napęd nie jest stały to proszę częściej zwracać uwagę na ścieranie się bieżnika i zamieniać opony przód-tył. Proponowałbym po tym sezonie zamienić opony miejscami. No i…. zapraszam do sklepu: http://www.8opon.pl/499_205-70r15t-snowtrac-3.htm… pozdrawiam!


Maciej
Listopad 25th, 2013 16:33
Stwierdza:

Dlaczego nie poleca Pan Semperit Speed-Grip 2? Przecież w testach ADAC wypadły całkiem dobrze, zaraz za najbardziej polecanymi oponami. Według testów: Bardzo dobrze radzą sobie na mokrym, a to dla wielu z nas ważne. Są też bardzo ciche. Cena korzystna.


Rafał Szymański
Listopad 26th, 2013 12:19
Stwierdza:

Czyli nawiązując dalej do maila :) — Semperit jest produkowany przez Continentala i jest to niby półka Uniroyala ale osobiście nie jestem przekonany do tej marki. Mając do wyboru Semperit a Uniroyal osobiście wybrałbym Uniroyala. W sumie to nasza dyskusja jest bardzo ciekawa. Rozmawiamy o teście z zeszłego roku, gdzie Uniroyal MS Plus 66 był daleko za Semperitem a życie co pokazało? Dokładnie odwrotnie tzn. nie wiem jak tam klienci jeżdżący na Semperitach bo rzadko takich widujemy u nas w serwisie ale Uniroyali sprzedaliśmy w zeszłym sezonie masę i co? Wszyscy mega zadowoleni! To nie znaczy oczywiście, że Semperit per se jest jakiś fatalny ale pamiętaj, tutaj doradzam tak jak uważam osobiście i na podstawie naszego doświadczenia zbieranego już ponad 20 lat :))) Już wielokrotnie mieliśmy na przestrzeni lat sytuację, że np. starszy model opony był lepszy niż nowy etc., testy należy traktować mocno poglądowo. Podsumowując patrząc na Semperita widzę to tak: Continental w średniej półce ma Uniroyala i Semperita, Uniroyal jest o wiele mocniej promowany + widać inwestycje w nowe bieżniki (np. nowy RainSport 3 będzie wypas, po raz pierwszy bieżnik jest asymetryczny ) , natomiast Semperit wygląda raczej blado na tym tle.


Łukasz
Grudzień 2nd, 2013 22:55
Stwierdza:

Witam. Opony otrzymałem bez worków. Opony już przejechały 3 tyś km w 70 % pokonanej trasy to autostrada – padał śnieg z deszczem ( Niemcy i Austria)- predkośc przelotowa 150- 170 km/ I jak narazie jestem zadowolony z zakupu opon Gislaved Euro Frost 5 205/55R16 91 H Już niedługo otwarcie sezonu narciarskiego , a wiec sprawdze właściwosci jezdne na śniegu. Pozdrawiam


Rafał Szymański
Grudzień 3rd, 2013 09:37
Stwierdza:

Dzieki za info, już walczymy z firmą kurierską. Worki podeślę pocztą, przepraszam za tę niedogodność. Co do opon to na śniegu również dadzą sobie dobrze radę, przekona się Pan :)


spoonman
Grudzień 4th, 2013 16:13
Stwierdza:

Witam

Potrzebuję opon zimowych do Volvo V70 2.T AWD, zastanawiam się nad Goodyear ultragrip performance w rozmiarze 205/55/16 czy to będzie dobry wybór do tego auta ? A może lepiej w tej cenie coś innego ?

Pozdrawiam


Rafał Szymański
Grudzień 5th, 2013 08:27
Stwierdza:

Jak się podoba to może być! Alternatywnie omawiany już wielokrotnie Continental TS850.


Emil
Grudzień 5th, 2013 12:20
Stwierdza:

Witam. Panie Rafale, a gdyby spojrzec na trakcje na sniegu, blocie, wodzie i na to jak hamujuja 2 opony na deszczu i na drodze pokrytej sniegiem do auta tylnonapedowego, to co bedzie w tej chwili najrozsadniejszym wyborem na dzien dzisiejszy? jest pacjent :-) auto 330d e46 z asc/dsc. moment obrotowy 450Nm. prosze napisac co by Pan sam zalozyl, auto ma mocniejsze hamulce i na deszczu moze byc nie zaciekawie:) wiadomo bieznik vredestein snow 3, na ktorych Pan jezdzi jest dobry na sniegu, ale mi chodzi o opony dobre w kazdych warunkach jak opisalem powyzej. Panie Rafale, czekam na wypowiedz eksperta odnosnie top ligi. Zalezy mi tez zeby opona byla zrobiona w porzadnej fabryce holandia, niemcy, japonia, wiadomo o co chodzi. Oczywiscie przeczytalem Pana wszystkie wypowiedzi, ale prosze o konkretną odpowiedź -najlepsze opony. Nie zalezy mi na wygladzie ani dB, bo auto jest w miare wygluszone. Pozdrawiam.


Rafał Szymański
Grudzień 5th, 2013 15:20
Stwierdza:

Teoretycznie każda opona zimowa musi być dobra na pełne spektrum zimowych warunków drogowych tylko w praktyce to rzadko wychodzi :). Kurde, szkoda że beja w klekocie…. ja wszystko rozumiem, że oszczędna, że moment, że wbija w fotel ale nie ma to jak rzędowa 6tka w benzynce :) np. ostatni klasyczny motor 3.0 231 km :))), ja tak lubię słuchać silnika. Oczywiście, nie ma się co łudzić, każda opona raczej będzie znikać w oczach więc nie ma co się rozwodzić nad teoretycznymi przebiegami opony. Mam jednego znajomego w Poznaniu, też fan BMW, od wielu lat ma zawsze najnowszy model piątki, też zawsze klekot w najmocniejszej wersji, on faktycznie dużo jeździ. Jak zaczynał zmieniać u nas opony to pamiętam, że zawsze chciał Micheliny ale z czasem się z nich wyleczył i wszedł naprzemiennie w Continentala i Dunlopa. Nigdy później nie marudził na opony ale zawsze za punkt odniesienia brał "Michałki", aktualnie ma Dunlopy. Gość jeździ ostro, opon i auta nie żałuje. Czyli reasumując powiedziałbym tak:
1. Patrząc po moim znajomym: 205/55R16 94 V (XL) Dunlop Winter Sport 4D lub Continental TS850
2. Osobiście założyłbym: 205/55R16 94 V (XL) Michelin Alpin A4 a to dlatego, że (oczywiście teoretycznie) najlepiej klei do podłoża, tak zawsze było z Michelinami
Daj proszę znać co wybrałeś! pozdrawiam!


Emil
Grudzień 5th, 2013 16:08
Stwierdza:

OK jak wybiore to napisze jak sie jezdzi :) Bezapelacyjnie indeks 94V? Moze na tyl 94V a na przod 91H zastosować żeby było miekko na przodzie? Zimą auto jezdzi mniej i tylko do 200 w trasie, szybciej mi sie nie zdarza :) W sumie 320d jezdza na tych samych oponach 205 55 16 z indeksem 91H i nie wiem czy na 2 osie dawać 94V koniecznie. Obecnie mam zalozone stare Goodyear UG8 91H z BMW 120d seria 1.

I jeszcze chcialem zapytać, co wybrac z letnich? 225 lub 235/40/18 95XL felgi 8,5×18, wiec tu mam mozliwość założyć szerokosc 225 lub 235. boje sie, że 225 to bedzie malo :) i tu bz interesowala opona do 250km/h =) używałem 235 koleiny było trochę czuć, za to opona była na gładkiej nawierzchni przyklejona jak magnes + super hamowanie zaciski od BMW 7 i klocki Ferodo Perfomance FDS, odrazu Panu bardzo polecam ten sprzęt do dobrych opon do A4, A4 też miałem fajne autko :-)


Emil
Grudzień 5th, 2013 16:22
Stwierdza:

przy tych Dunlop XL znaczy to samo co MFS (rant ochronny)?, XL to tylko wzmocnienie opony czy rant? pytam, bo widzę, że są dostepne dunlopy 4d XL i MFS. jaka różnica?


Rafał Szymański
Grudzień 6th, 2013 09:24
Stwierdza:

Nie mieszaj indeksów!!!! Jak już to albo H albo V. Kto tak powiedział, że H na przód żeby było miękko???? To jakieś bzdury. Na lato myślę, że 225/40R18 byłoby wystarczająco, osobiście uważam, że zbyt szeroki laczek nie jest potrzebny. Dzięki za info co do zacisków ale powiem szczerze, że wyrosłem już z takich przeróbek w aucie na codzień. Mam natomiast zabawkę na letnie weekendy (w zimie nie jeżdżę w ogóle) — Cinquecento Sporting Abarth, moc koło 80 km :)


Rafał Szymański
Grudzień 6th, 2013 09:32
Stwierdza:

MFS to jest inaczej FR czyli ochrona rantu właśnie. Aktualnie sprawa bardziej z nazwy niż rzeczywiście, większość opon w większych rozmiarach ma niby nadlewkę.


Emil
Grudzień 6th, 2013 10:13
Stwierdza:

dziekuje za odpowiedź, a co z tych letnich wybrac 225/40/18 95Y XL?


Rafał Szymański
Grudzień 6th, 2013 10:40
Stwierdza:

Tego już nie wiem, co Ci przypadnie do gustu. Jak sobie coś upatrzysz to napisz i zerkniemy co i jak. Na pewno poleciłbym Ci Vredestein Cento, doskonale by pasowało do tego auta, opona kierunkowa ale o mocno wygładzonej powierzchni bez głębokich i agresywnych rowków do tego mega cicha i komfortowa. Testowaliśmy w firmie. Zobacz sobie jak to wygląda: http://www.8opon.pl/9240_225-40r18y-xl-ultrac-cen… , zdecydowanie miodzio sprawa :)


Emil
Grudzień 6th, 2013 11:19
Stwierdza:

Na czym testowaliscie? ;) i jak mniej wiecej wypada z Sessantą?


Rafał Szymański
Grudzień 6th, 2013 11:29
Stwierdza:

Na Toyocie Avensis 2.0 benzyna. Vredestein Sessanta to też dobry model, ale zupełnie inny. Nowszy jest model Cento i to bym właśnie sugerował te tego konkretnego auta. pozdrawiam!


Emil
Grudzień 6th, 2013 12:34
Stwierdza:

ok dzieki sprawdze je, tylko czy na przod moge zalozyc 225 a na tyl 235? zalezy mi zeby auto bylo przyklejone w zakretach i nie hamowalo gorzej. moze jednak 235 na obie osie, jak to widzisz? dziekuje za ogarniecie tematu, oponki zamowie oczywiscie u Was :)


Rafał Szymański
Grudzień 6th, 2013 12:52
Stwierdza:

Nie wolno mieszać rozmiarów opon jeśli auto nie jest homologowane na taki zestaw. 225 starczy. Zapraszam oczywiście !


artur
Październik 5th, 2014 20:55
Stwierdza:

witam do a4 b8 2.0 tdi 143ps chce zimowki premium. opony bardziej na trase i szybko jazde 160-180. rozmiar 205/60/16. jakie wybrac sposrod tych dwóch:
continental ts 830 bo 850 niema predkosci h.conti 1 miejsce na testach.
czy pirelli sottozero 2 lub 3. niby najlepsza dla limuzyn. aut sportowych z duzym momentem. i jest troszke tansza od conti.
i teraz prosze o pomoc.


Rafał Szymański
Październik 7th, 2014 13:32
Stwierdza:

Conti 830P


Konrad
Październik 22nd, 2014 21:31
Stwierdza:

Witam Jesli można to mam takie małe pytanie :kupiłem opony gislavet euro Frost 5,mało spotykane,ale sa opinie tych co je zakupili i użytkują,bardzo pochlebnie sie wypowiadają.mam golfa 4 2.0 kombi,mieszkam na wsi ,czy dobrze zrobiłem???Dziękuję i pozdrawiam


Rafał Szymański
Październik 23rd, 2014 10:19
Stwierdza:

Bardzo dobrze. Marka Gislaved ma szwedzki rodowód, aktualnie produkowana jest przez Continentala. Bardzo dobre opony z średniej półki, do Golfa w sam raz.


Konrad
Październik 23rd, 2014 20:19
Stwierdza:

Bardzo dziekuję za odpowiedz i pozdrawiam


Michał B.
Listopad 5th, 2014 14:28
Stwierdza:

Witam,

mam pytanie waham się pomiędzy oponami zimowym Uniroyal MS plus 77, Vredestein Snowtrac 3 i 5 (rozmiar 195/65/15 budżet max 200zł/szt.). Którą by Pan wybrał? Jakie są różnice między nimi, które mogą zadecydować o konkretnym wyborze? Lepiej się skusić na sprawdzonego Snowtrac 3, czy zaryzykować i kupić nowszy model? Warunki użytkowania to 70% miasto, 30% trasa. Zależy mi przede wszystkim na prowadzeniu w trudnych warunkach (mokro, śnieg, błoto itp.) Auto BMW e36 318tds.

Pozdrawiam


Rafał Szymański
Listopad 6th, 2014 11:23
Stwierdza:

Jak śnieg i błoto to Snowtrac 3.


Michał B.
Listopad 7th, 2014 07:40
Stwierdza:

Widzę, że u Państwa nie ma chwilowo Snowtrac 3, będzie ten model jeszcze dostępny? Snowtrac 5 nie będzie lepszy?


Rafał Szymański
Listopad 7th, 2014 11:17
Stwierdza:

Snowtrac 3 wychodzi z produkcji, aktualny model to Snowtrac 5. Na ten sezon w niektórych rozmiarach opony były produkowane równolegle.


tomek
Listopad 12th, 2014 19:02
Stwierdza:

Witam
Mam problem z dobraniem opon zimowych do Audi A6 C6 2,4 benzyna,dokladnie chodzi mi o nosnsc opony czy faktycznie musi byc minimum 94 do tego modelu?


Rafał Szymański
Listopad 13th, 2014 12:27
Stwierdza:

Ale jaki rozmiar? Nośność jest powiązana bezpośrednio z rozmiarem!


Michał B.
Listopad 14th, 2014 09:04
Stwierdza:

Snowtrac 5 zamówione u Państwa, zobaczymy jak się będą sprawować.
Przy okazji zapytam, odnośnie opon letnich rozmiar 205/55/16, na przyszły sezon zastanawiam się między Uniroyalem Rainsport 3, a Vredestein Sportrac 5? Które będą lepsze, zależy mi przede wszystkim na prowadzeniu na mokrym? Pozdrawiam


Rafał Szymański
Listopad 14th, 2014 14:50
Stwierdza:

Cieszę się i życzę udanego użytkowania. Co do letnich to Uniroyal Rain Sport 3 jest naprawdę dobry ale mimo wszystko Sportrac 5 jest w mojej opinii lepszy. Na mokrym pewnie są porównywalne a na suchym stawiam na Vredestein. Proszę pamiętać, żeby nie kierować się jakimiś wybranymi kryteriami czyli na suchym, mokrym etc. Opona ogólnie musi być udana.


Łukasz
Listopad 23rd, 2014 21:25
Stwierdza:

Witam, posiadam samochód opel astra g coupe z silnikiem 2.0 t 190 km. Szukam opon zimowych w rozmiarze
205/55 r16. Zastanawiałem się nad Nokianami Wrd 3, lub Pirelli Snowcontrol 3, z tańszych to Barum polaris 3 lub Gislaved Euro 5, Dębica Hp. Które z tych opon może Pan polecić ewentualnie zaproponować inny model.


Rafał Szymański
Listopad 25th, 2014 13:45
Stwierdza:

Nokian nie, Pirelli niekoniecznie, Barum nie, GIslaved ok, Dębica absolutnie nie. Dodatkowo proszę rozważyć: Uniroyal MS Plus 77, Kleber, Vredestein Snowtrac 3 lub 5.


małgorzata
Listopad 28th, 2014 14:40
Stwierdza:

witam wklejam nr oferty na allegro 4836821402 opon z felgami do seata leona II ,bardzo proszę o poradę czy te są dobre na zimę


Rafał Szymański
Listopad 28th, 2014 15:22
Stwierdza:

No na oko wyglądają prawidłowo, rozmiar dobry, model opony aktualny. Śruby do felg Pani posiada? Proszę pamiętać, że opony układają się na aucie na którym były pierwotnie założone. Felgi wyglądają, że były od jakiegoś Seata, proszę podejść sprzedającego i potpytać od jakiego auta są te felgi. Jeśli też od Leona (najlepiej z tym samym sinikiem i w zbliżonym roczniku) to szanse na "dobry" zakup wzrosną. Rocznik opon to 2013 więc nie jest źle. Proszę pamiętać, że ma Pani do czynienia z handlarzem, należy być czujnym na teksty typu "prawie nowe etc.". Proszę o info, co powiedział sprzedający.


Napisz komentarz - odpowiemy i doradzimy!

(wymagane)

(wymagane)