Testy oponVredestein

Vredestein Vorti – nowa opona łącząca design z osiągami

32Views

W zeszłym tygodniu miałem okazję uczestniczyć w dwudniowej prezentacji nowej opony letniej Vredestein Vorti w Budapeszcie. Impreza przygotowana na najwyższym poziomie. Luksusowy hotel, dobre jedzenie, ciekawa prezentacja – oto doznania z pierwszego dnia. Najważniejsze jednak działo się nazajutrz na Hungaroring, czyli praktyczne zastosowanie nowej opony na torze. Podstawiono niewąskie auta do testowania: Aston Martin Virage, Audi S5 oraz do degustacji w roli pasażera: Mercedes CLS AMG oraz Jaguar XKRS. Gratis: Giugiaro Quaranta obuty w Vredestein Vorti.

Testowaliśmy zachowanie się opony na suchej oraz mokrej nawierzchni. Faktycznie, pomimo dużej mocy aut (Aston – 500 koni) Vorti trzymało się jak przyklejone a gdyby nie zapięte pasy to hamowanie na mokrej nawierzchni skończyłoby się strzeleniem baranka w szybę. Ogólnie bez zastrzeżeń.

Z kolei jazda jako pasażer CLS’em z profesjonalnym kierowcą za kółkiem to już doznanie lekko masochistyczne. Nie przypuszczałem, że poczuję przemieszczanie się własnych flaków ale tak to faktycznie jest – przyspieszenie oraz hamowanie jest bardzo przyjemne natomiast na zakrętach czuć duże przeciążenia boczne i  w konsekwencji wnętrzności wędrują po otrzewnej.  Najważniejsze, że opony dawały radę takiej mocy, to najlepsza rekomendacja.

Vredestein Vorti łączy w udany sposób design Giugiaro z najwyższym poziomem technologicznym zapewniając zarówno bardzo dobre osiągi jak i nietuzinkowy wygląd. Opona kierowana jest do właścicieli luksusowych i mocnych aut. Ciekawą nowością jest wprowadzenie podziału na opony na oś przednią oraz tylną.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

admin
the authoradmin
W branży oponiarskiej od kilku lat, zajmuje się m.in aktywnością firmy w Internecie. Prywatnie także pasjonat motoryzacji. Lubi być pierwszy pod kolejnymi światłami :) Aktualnie jeździ na: General Altimax HP, Vredestein Snowtrac 3. Ulubiona właściwość opon: cisza.

Dodaj komentarz

X