Opony całoroczneOpony letnieOpony zimowe

Które lepsze symetryczne czy asymetryczne? Przeczytaj koniecznie przed sezonem!

44Views

Każdy klient w momencie zakupu opon stoi przed ich wyborem. Bardzo często zastanawiając się czy wybrać opony symetryczne czy asymetryczne. Prawa część bieżnika opony symetrycznej jest lustrzanym odbiciem drugiej części. Opony symetryczne charakteryzują się dowolnym sposobem montażu na feldze i do celowo na samochodzie. Bieżnik opony asymetrycznej składa się z dwóch różnych części. Jedna część bieżnika takiej opony jest całkiem inna niż druga część.

Opony asymetryczne muszą być w określony sposób zamontowane na feldze. Takie opony posiadają na swoich bokach napisy Outside i Inside . Napis Outside powinien być na ,,zewnętrznej” stronie opony. Opony asymetryczne podobnie do opon symetrycznych mogą być dowolnie zamontowane na samochodzie.

Zaletą opon symetrycznych jest niski poziom hałasu oraz niska cena zakupu. Bieżnik opon symetrycznych występuje w oponach letnich klasy ekonomicznej. Oponami z klasy ekonomicznej są np: Dębica Navigator, Dębica Passio, Barum Brillantis czy opony producenta Dayton. Do zalet opon asymetrycznych zaliczyć należy dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni, niski poziom hałasu jak również wysoki komfort jazdy. Moim zdaniem lepszym bieżnikiem opon jest bieżnik asymetryczny. Ponieważ zbudowany jest z licznych nacięć oraz rowków, które gwarantują odprowadzenie nawet dużej ilości wody, a poza tym opona asymetryczna gwarantuje dobrą przyczepność samochodu podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością. Przy tym zapewniając wysoki komfort i niski poziom hałasu.

 

Paweł
the authorPaweł
W branży oponiarskiej od 2006, zajmuje się m.in aktywnością firmy w Internecie. Zaczynał przygodę z oponami od serwisu opon - zna montaż opon od podszewki. Auto marzeń: Mercedes G (najlepiej AMG). Aktualnie jeździ na: Continental SportContact 3, Michelin Alpin A4. Ulubiona właściwość opon: przyczepność.

Dodaj komentarz

X