Montaż oponOponyPrzechowywanie opon

Przechowalnia czy garaż? Co lepsze dla moich opon?

62Views

Wielu kierowców stoi przed tym dylematem w momencie zmiany opon. W chwili kiedy zostają z kompletem opon, których nie będą używać przez najbliższy czas. Co wtedy z nimi zrobić? Czy zostawić w serwisie wulkanizacyjnym czy też zabrać z sobą i włożyć do piwnicy lub garażu? Pozostawienie opon lub całych kół w serwisie wulkanizacyjnym jest łatwiejsze i prostsze. Wtedy właściciel nie musi sam ich przenosić z piwnicy do samochodu itp. Ponadto pozostawienie opon lub kół w serwisie wulkanizacyjnym da nam pewność że nasze koła lub opony nie zginą, a ponadto zostaną wyczyszczone, zakonserwowane i w odpowiedni sposób przygotowane do najbliższego sezonu.

Składowane opony czy koła w przechowalniach serwisów wulkanizacyjnych są przechowywane w odpowiedni sposób. Ponadto przechowalnie w serwisach wulkanizacyjnych są odpowiednio przystosowane do przechowywania zarówno samych opon jak i całych kół (niezależnie od rodzaju felg tych kół). Opony czy koła są przechowywane w sposób zalecany przez producentów opon. Jeżeli zdecydowaliśmy się na przechowywanie opon czy kół we własnym zakresie musimy pamiętać o odpowiednich warunkach pomieszczenia w którym nasze opony (czy tez całe koła) będziemy przechowywać do najbliższego sezonu. Należy unikać miejsc w których opony będą miały styczność z różnymi rodzajami paliw, benzyn, farb czy z ropą. Gdyż te substancje bardzo negatywnie wpływają na mieszankę gumową wykorzystaną do produkcji opon. No chyba, że mamy taki garaż jak ten na zdjęciu….

Paweł
the authorPaweł
W branży oponiarskiej od 2006, zajmuje się m.in aktywnością firmy w Internecie. Zaczynał przygodę z oponami od serwisu opon - zna montaż opon od podszewki. Auto marzeń: Mercedes G (najlepiej AMG). Aktualnie jeździ na: Continental SportContact 3, Michelin Alpin A4. Ulubiona właściwość opon: przyczepność.

2 komentarze

  • Jeszcze nie widziałem, żeby w którymkolwiek serwisie oponiarskim czyścili i konserwowali opony przed przechowywaniem. No chyba, że przez czyszczenie i konserwację rozumie się napisanie na oponie numeru rejestracyjnego samochodu, z którego była zdjęcia i koła, na którym była założona. Poza tym samych opon nie powinno się przechowywać w stosikach, tylko stojące na bieżniku i obracać je co jakiś czas o 45 stopni. We WSZYSTKICH serwisach oponiarskich w których byłem leżały stosy opon zdjętych z felg po sam sufit. Mogę sobie wyobrazić jak odkształcają się opony leżące na samym dole…

    • Niestety jesteś w błędzie! U nas np. jest usługa konserwacji opon i nie jest to żadne ściemnianie, tylko opony faktycznie są czyszczone i pokrywane specjalnym środkiem spowalniającym proces starzenia opony podczas okresu przechowywania. Używany przez nas środek jest podobny do tego, którym pokryte są opony aut fabrycznie nowych. A samo składowanie opon jest tak jak mówisz, opony stoją na bieżniku i są rotowane, zobacz jak wygląda nasza przechowalnia!

Dodaj komentarz

X