OponyOpony zimoweTesty oponVredestein

Zima 2011 – Test opon 195/65R15

23Views

ADAC opublikowało niedawno długo oczekiwany test opon zimowych na sezon 2011. Na razie zostało przetestowanych aż 16 opon w bardzo chodliwym na rynku rozmiarze 195/65R15. W Polsce wiele z aut fabrycznie obutych w rozmiar 205/55R16 jest na zimę wyposażane właśnie w ten rozmiar + np. drugi komplet felg stalowych. Osobiście nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania (należy dobrze podliczyć wszystkie koszty związane z taką operacją… czy to faktycznie na pewno się opłaca?) Wracając do testu, udział wzięły następujące opony zimowe podzielone przeze mnie na grupy jakościowe. Jak zawsze w tego typu testach miesza się opony z różnych kategorii co według mnie nie jest dobre i zakłóca obiektywne postrzeganie testu. Nie rozumiem, jak można tak samo traktować np. Barum Polaris 3 (klasa budget) i Michelin Alpin A4 (pierwsza liga) ale już się zdążyłem przyzwyczaić do takiego stanu rzeczy.

Opony klasy Premium (najwyższa półka)

Continental Contact TS830
– bardzo wyważone wyniki we wszystkich konkurencjach

Vredestein Snowtrac 3
dobra we wszystkich konkurencjach
– delikatnie słabsza na suchej nawierzchni
– ogólnie bardzo polecana opona zimowa

Goodyear UltraGripp 8
– bardzo wyważone wyniki we wszystkich konkurencjach
– najlepsze wyniki na mokrej nawierzchnii

Dunlop SP Winter Sport 4D
– bardzo wyważone wyniki we wszystkich konkurencjach

Michelin Alpin A4
– bardzo wyważone wyniki we wszystkich konkurencjach
– najmniejsza ścieralność bieżnika

Pirelli Winter 190 Snowcontr. Serie 3
– bardzo wyważone wyniki we wszystkich konkurencjach

Opony klasy średniej

Fulda Kristall Montero 3 (najlepszy wynik na śniegu, słabsza na suchej i mokrej nawierzchni)
Bridgestone Blizzak LM-32 (raczej unikać)
Kleber Krisalp HP2 (mała ścieralność, gorsza na mokrym)
Nokian WR D3 (najlepsza na suchej  nawierzchni, słaba na mokrym)

Opony klasy budget

Barum Polaris 3 (delikatnie słabsza na mokrym)
Semperit Speed-Gripd 2 (bardzo wyważone wyniki we wszystkich konkurencjach, najmniejsze zużycie paliwa)
Kumho I’ZEN KW23 (raczej unikać)
GT Radial Champ. WinterPro (unikać)
Falken Eurowinter HS439 (unikać)
Trayal Artica (na 100% unikać!)

Osobiście polecam kierować się oprócz ceny także zdrowym rozsądkiem i nie wybierać ofert niewiadomego producenta i pochodzenia. Opony zimowe zawsze powinny przede wszystkim zapewniać bezpieczeństwo! Nie zapominajcie o tym!

admin
the authoradmin
W branży oponiarskiej od kilku lat, zajmuje się m.in aktywnością firmy w Internecie. Prywatnie także pasjonat motoryzacji. Lubi być pierwszy pod kolejnymi światłami :) Aktualnie jeździ na: General Altimax HP, Vredestein Snowtrac 3. Ulubiona właściwość opon: cisza.

Dodaj komentarz

X