Obracanie opon w celu wydłużenia ich żywotności.

Zbieżność kół 4 2

Obrót opon jest niezbędny do osiągnięcia równego i maksymalnego zużycia bieżnika. Przednie opony są narażone na większe zużycie choćby z tego powodu,że większość hamowania oraz mocne siły napędowe są przenoszone przez przednie koła. „Obrót krzyżowy„, czyli przesunięcie lewej przedniej opony do prawej tylnej osi, z prawej przedniej opony na osi tylnej lewej itd., najlepiej bilansuje zużycie bieżnika i zwiększa żywotność opon. Ta sekwencja może odbywać się na dowolnym pojeździe wyposażonym w cztery opony, jednak nie opony kierunkowe.

Do najprostszego zidentyfikowania opony kierunkowej przeznaczona jest strzałka na boku opony, która wskazuje jej kierunek obrotu i powinna być zawsze na zewnątrz. Opony jednokierunkowe należy obracać tylko do przodu i do tyłu i z tyłu do przodu, po tej samej stronie pojazdu, nie zmieniając ich kierunku toczenia.